Wat is er nieuw

Terras vijver bouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xlaukex
  • Startdatum Startdatum
X

xlaukex

Guest
Hallo allemaal!

We wonen nu een tijdje in ons nieuwe huis en willen graag een terrasvijver maken. Deze willen we ongeveer 1 meter hoog, 1,70 breed en 3,60 lang maken. We gaan de vijver maken van brede stenen die we verlijmen en daar doen we dan vijverfolie in, met daarop uiteraard een mooie afwerk rand.
Zijn er bepaalde zaken waar we op moeten letten? Maximale afmetingen bij een terrasvijver of minimale of maximale hoogtes?
We willen hier waarschijnlijk 3 koi's in doen met een aantal goudvissen/sluierstaarten.

Alvast heel erg bedankt!

Gr.

alhoewel Koi een hele mooie vis is, zorgt deze vis ook voor enorm veel vervuiling. houd daar wel rekening mee. 1 meter hoog is ook wel hoog boven de grond. ik zou maximaal 40cm boven de grond doen. de rest moet dus ondergronds. kijk anders eens naar voorgevormde bakken. die kunnen best mooi zijn en als je de vijver zat bent kan je die weer op MP zetten.\

mvg. Jorrit

Hoewel koi's wel in kleinere vijvers worden gehouden vind ik je vijvermaten te klein. 3x slaan met zijn staart en ze zitten aan de overkant en dan heb ik het nog over vissen van 50cm. Ik denk dat je 3 duitse doggen in een 2 kamerappartement ook waanzin vind en dit is ongeveer hetzelfde idee.

Goudvissen zijn ook erg mooi. Naast het standaard spul kan je ook kijken voor de zgn Wakin's vaak zitten deze tusen gewone Goudvissen maar ze zijn vaak ook wel te bestellen.

mn002a.jpg

Wakin.jpg

WakinC1.jpg

Het worden wel 3 kleine koi's hoor geen grote van 50cm! Wanneer ze veel groter worden, of dus te groot voor de bak, zal er een grotere vijver moeten komen of een andere oplossing, Hebben bij diverse zaken ge�nformeerd en bij kennissen voor een goede filter dus dat zit wel goed.
Mij gaat het meer om de druk ook van het water op de muur wanneer deze 1 meter hoog is, of eventueel 80c,.
De Wakin is overigens een hele mooie vis idd!
Ingraven is helaas geen optie 🙂

Als je de vijver niet ingraaft krijg je in de winter gigantische problemen. De diepte beschermt ze tegen de kou.

Dit geldt voor zowel goudvissen en koi.

Jones zei:
Als je de vijver niet ingraaft krijg je in de winter gigantische problemen. De diepte beschermt ze tegen de kou.

Dit geldt voor zowel goudvissen en koi.

En wat dacht je van hoogzomer , zelfde verhaal .
Water wordt veel te warm .
En zeker als je hem van steen optrekt . Steen warmt op en geeft zijn warmte af aan je water , maw die versterkt het .

De temperatuur van de grond heb je zowel in de winter als in de zomer nodig .

Ik heb niet voor niks mijn vijver heruitgegraven .
Die was eerst 80cm , die heb ik het jaar erop naar 1,40 gegraven omwille van de zomer , niet voor de winter .

Zijn hier geen andere oplossingen voor? Hij staat wel uit de zon, heeft de zon pas aan het einde van de dag. Zijn er geen verwarmers voor een vijver?

Wat voor verwarmers? om een 4-5 kuub water constant te verwarmen?

Kost je een vermogen aan stroom in de winter.
ALS hij dicht vriest,ben je in de aap gelogeert.
Daarom gaan ze de grond in, omdat het beneden de 60 cm niet meer vriest.

Uitgezocht, en toch besloten ongeveer 50cm in te graven en de rest bovengronds !

Kleine koi worden (heel snel) groot, dus nu een vijver bouwen om het over twee jaar te moeten vergroten..... klink mijn niet als ideaal en kost daarbij een bom extra duiten 😉

Als je toch gaat ingraven, waarom dan niet 1,5 meter diep cd grond in en 0,5 meter boven het maaiveld. Dan heb je tenminste een hoeveelheid water waar een koi in kan zwemmen :!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan