Terrasvijver Fozzy


Leuk zo'n terrasvijver. Ik heb er vroeger ook één gehad maar ipv buiten hield ik 'm binnen in de hoek in de woonkamer. Het plan was om het in de achtertuin te zetten maar toen ik het eenmaal binnen in elkaar zette, kreeg ik de vijver niet meer door de deur heen. Had er totaal niet aan gedacht dat het beter was om hem buiten in elkaar te gaan zetten.
Bekijk bijlage 361746
Werkte met een kleine externe drukfilter en dat werkte perfect.
Zn woonkamer-terrasvijver staat je goed hoor, je leek me al zn type ;)

Vanavond een mini waterlelie met wat plantjes erbij gezet. Gekocht bij een webwinkel. Compleet met stappenplan (voor dummies).
Bekijk bijlage 361743Bekijk bijlage 361744
Staat er mooi in! Heb ook even lelies gehad maar wist niet dat ze in de bodem moesten dus ze gingen schimmelen. Ben benieuwd naar de bloemen! Gaat hij bloeien dit jaar?
 
Heb je misschien een linkje van de vijver? Ziet er echt magnifiek uit!

Jeetje, as we speak gevonden via Google..
 
Echt heel erg leuk Albert.
ik heb ooit een vijvertje gemaakt van de speciekuip. Lang voor mijn lidmaatschap bij Aquaforum. Als ik jouw terrasvijver zie krijg ik daar weer zin in.


Ik heb er vroeger ook één gehad maar ipv buiten hield ik 'm binnen in de hoek in de woonkamer
Wat leuk! Ik heb ook ooit met die gedachte gespeeld.
 
Echt heel erg leuk Albert.
ik heb ooit een vijvertje gemaakt van de speciekuip. Lang voor mijn lidmaatschap bij Aquaforum. Als ik jouw terrasvijver zie krijg ik daar weer zin in.



Wat leuk! Ik heb ook ooit met die gedachte gespeeld.
Kan prima op een vierkante meter. En de waterval hoor je niet. Die stroomt constant door zonder geluid
 
zeker wel gezellig, maar er zijn mensen met blaasklachten die er niet tegen kunnen….;)
Die mensen kun je een luier aanbieden als ze de tuin ingaan zou ik zeggen:DD;)

Maar zonder gekheid, mag ik vagen wat zoiets nu totaal kost zoals jij het hebt Albert?
 
Maar zonder gekheid, mag ik vagen wat zoiets nu totaal kost zoals jij het hebt Albert?
dat mag. Zal ik eerlijk antwoord geven of wat aandikken? Nee serieus.
die bak zoals afgebeeld op de foto’s incl. Pomp en aansluitmateriaal was €270, zak bodemsubstraat was €25,—. En aan planten zo’n €50, . Dus zeg maar ongeveer € 350.
 
Nou dat valt me best mee Albert voor het geheel. Daarvoor heb je wel wat moois in de tuin tijdens de zomermaanden.
 
Waterplanten doen het aardig. De ‘mini-waterlelie‘ is echt mini, blaadjes zijn qua grootte gelijk aan de HN bladeren, zo niet nog iets kleiner. Een cm of 3/5 doorsnee.
IMG_4037.jpeg
IMG_4036.jpeg
 
Das wel heel mini inderdaad! Die zal vast nog grotere bladeren krijgen niet? Ik denk dat john niet beseft hoe groot een normale waterlelie is 😂
 
Echte ja.
Onder andere te zien in Diergaarde Blijdorp en in Almere Jungle.
Mooie bloemen geeft het. Helaas bloeit het maar kort maar die bladeren zijn mega.
 
Ik moet zeggen dat ik zulke grote ook nog nooit heb gezien maar ja hier in de sloot zien we dan ook alleen maar eendenkroos;)
 
Deze is ook mooi helder gebleven, en de planten groeien behoorlijk. Geen alg te bekennen ondanks licht-/zoninval. Scheelt wel dat er een Dakplataan boven hangt.
IMG_2781.jpeg
IMG_2780.jpeg
 

Terug
Bovenaan