Wat is er nieuw

Terug Discussen, hoe blij een mens kan zijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter C-Lynn
  • Startdatum Startdatum
C

C-Lynn

Guest
Wegens invaliditeit moest ik een aantal jaar terug mijn groot aquarium verkopen en mijn discussen ook, had daar heel erg van afgezien, maar een groot aquarium houden zit er voor mijn lichaam niet meer in, had nog een kleintje van 80 liter maar zat daar echt op mijn honger, aquarium deed het goed maar van 450 liter naar 80, tja das inboeten he,
Nu ben ik nog steeds niet beter, maar we hebben nu regenwater, dit laten testen en blijkt geschikt te zijn voor aquarium, mix deel stadswater met regenwater en waterwaardes zijn nu goed, en heb nu 6 kleine discussen, plan is om in dit aquarium ze groot te laten worden en dan te verhuizen naar een ander eigenaar, ik weet dat ik in dit aquarium geen grote discussen kan houden, maar dit is voor mij dan een tussen oplossing , tss waar ik van hou en respect te hebben voor wat de vissen nodig hebben, ik koos voor de Aquatlantis aquarium van 240 liter water met een hoogte van 65 cm, 50 cm diep, 70 of 80 breed, ze zwemmen er vrolijk in rond, en smoefelen van het vlees en ander lekkers, zijn helemaal op hun gemak en als mijn hand in het water gaat komen ze al pikken, ga ze deze keer geen namen geven, met dat ik weet dat ik afscheid ooit ga moeten nemen,
al-fusion60-069-74x74.jpg
al-fusion60-069-74x74.jpg
discus2.jpg
discus,jpg.jpg
discuszw.jpg
discus2.jpg
discus2.jpg

Leuk hoor, mooi visjes!

Misschien een rare vraag, maar waarom kan een 240 liter aquarium wel, en een 600 niet?

Ik kan me inleven in jouw situatie en hoop voor jou dat het geen teleurstelling wordt.
Qua afmeting is de bak eigenlijk gewoon te klein voor 6 opgroeiende discusvissen, ondanks het aantal bruto liters.
Ook qua werk is de situatie ( lijkt mij tenminste ) voor jou belastend.
Jonge vissen trek je groot door veel te voeren en dagelijks veel waterverversen.

Wel een mooie bak voor appisto soorten.

is het aantal emmers tillen en heffen die niet lukt, bij een 440 liter aquarium 10 procent verversen zijn heel wat meer emmers dan 240, eten geven is geen probleem, ben over thuis, invalide, das de reden, en ik weet als ze groter worden ik een andere thuis moet zoeken, ga ze echt niet aandoen om in een te klein aquarium te laten leven. Ging starten met een groep van 5, maar zaten met 6 in een kleiner aquarium dan ik thuis heb, het 6de kleinste sprotje bleef alleen over, heb hem met korting dan knn kopen, zo zijn ze met 6, en het kleinste is echt een dapper Discusje, helemaal niet bang van de grote en is er als de kippen bij als ik voor het aquarium verschijn, voor het ogenblik nog geen pikorde bij de vissen, in mijn vorig aquarium was er altijd een die minder kreeg dan de andere maar dit groepje doet het heel goed, weet niet wat het verschil is, water volg ik goed op met testlabo van JBL, kan dan gepast reageren als ik zie dat de waarden wat stijgen, en zou het ook zien aan hun kleur als er iets niet klopt,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat je in een niet leuke situatie zit, maar hoe je nu handelt is niet in het belang van de vissen.
Ik heb het idee dat je niet helemaal door hebt dat je bak te klein is om de jonge discussen gezond te laten groeien en ontwikkelen.

Erg vervelend natuurlijk de situatie waar u in zit, maar eerlijk is eerlijk dit is qua inhoud voor 6 opgroeiende discus vissen echt verre van ideaal, Buiten dat je combinatie in vissen is natuurlijk niet goed de ene verwacht zeer hoog terwijl de andere tegenover gestelde verlangt.

Tevens zeg je al te weten dat ze hier niet in kunnen blijven?. Ik heb dat nooit gesnapt waar ga je niet iets waarvan je weet dat heel hun leven in de bak kan vertoeven?.

ik begijp jullie standpunten , het is voor mij een feit dat ik ze niet kan houden op lange termijn,maar als ik zie hoe ze discussen laten opgroeien in kleine bakken met veeeeeeeeeeeel meer discussen ,geen enkele kweker laat zijn kleine discussen opgroeien in een bak van 150 -70- 60 cm, kan ik deze 6 in mijn aquarium laten op groeien die meer water heeft, gezelliger is, met goed waterkwaliteit en geschikte voeding meermaals op een dag en ze dan een goeie thuis bezorgen en weer terug kleintjes laten opgroeien, waarom geen vissen die heel hun leven in het aquarium opgroeien, omdat ik niet zoveel hou van deze vissen al van discussen, op een of andere manier krijg je met je discussen een band, die je met andere vissen niet hebt, zoals ik al schreef het is een compromis tss waarvan ik hou en de vissen geen geweld aan te doen, kan het beter, altijd, zeker weten, maar die droom heb ik met heel veel moeite opgegeven,

Nesten discus groot trekken in kleine bakken doe ik altijd, maaaaar dat betekend in een kale bak, dagelijks zeker 90% waterwissel en het glas aan de binnenzijde reinigen.
En dat lijkt mij ( zonder bijzonderheden betreffende jouw invaliditeit te kennen ) juist belastend en misschien onmogelijk.
Wat het slepen met emmers water betreft, dat is niet nodig, zelf vul ik mijn bakken met de tuinslang, aangesloten op mijn warmwater voorziening voorzien van een. Thermostaat kraan, Appeltje eitje.

is het aantal emmers tillen en heffen die niet lukt, bij een 440 liter aquarium 10 procent verversen zijn heel wat meer emmers dan 240, eten geven is geen probleem, ben over thuis, invalide, das de reden, en ik weet als ze groter worden ik een andere thuis moet zoeken, ga ze echt niet aandoen om in een te klein aquarium te laten leven. Ging starten met een groep van 5, maar zaten met 6 in een kleiner aquarium dan ik thuis heb, het 6de kleinste sprotje bleef alleen over, heb hem met korting dan knn kopen, zo zijn ze met 6, en het kleinste is echt een dapper Discusje, helemaal niet bang van de grote en is er als de kippen bij als ik voor het aquarium verschijn, voor het ogenblik nog geen pikorde bij de vissen, in mijn vorig aquarium was er altijd een die minder kreeg dan de andere maar dit groepje doet het heel goed, weet niet wat het verschil is, water volg ik goed op met testlabo van JBL, kan dan gepast reageren als ik zie dat de waarden wat stijgen, en zou het ook zien aan hun kleur als er iets niet klopt,

Emmers? Koop een tuinslang van 10 meter. Doe 1 punt in het aquarium. Doe het andere punt lager dan het aquarium en zuig 1 keer aan dat punt. Wacht tot je 50% eruit hebt. Knoop het uiteinde aan een kraan die op een redelijke aquariumtemperatuur zit en vullen maar.

Ik ben zelf dan niet invalide, maar ben ook niet van plan mijn 700liter aquarium met emmers het aquarium te verschonen. De afwas doen kost mij meer moeite dan mijn aquarium volledig leeg te laten lopen en te vullen (hoewel ik dat zelden doe natuurlijk)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan