Terug in de hobby met Aquascape


R

Rejoen

Guest
Hoi Allemaal

Bij deze wil ik me even voorstellen zoals dat netjes hoort. Ik ben Jeroen en woon in omgeving leiden. Nou dat was hem...:)
Sinds een paar weken ben ik weer terug aan het keren in de hobby. Vroeger heb ik verschillende bakken gehad en ben geëindigd met een bak van 220 x 60 x 60. Achter wand had ik zelf gemaakt waar ik best trots op was.. Hieronder een foto toen hij net draaide:
DSC04282.JPG

Omdat ik ging verhuizen heb ik de bak helaas moeten verkopen omdat ik geen ruimte had om hem te stallen tijdens de verbouwing. Nu de verbouwing klaar is wil ik mij weer richten op de hobby en ga me bezighouden met aquascapen. Het lijkt me erg mooi om een dergelijke bak te hebben en op te bouwen. Ondertussen heb ik een hoekaquarium aangeschaft van 500 liter en ben me nu aan het voorbereiden voor de inrichting. Aangezien ik al een tijdje heb zitten neuzen op het forum heb ik besloten mijzelf te registreren. Ik zal ook nog met wat vragen komen als ik het niet kan vinden op het forum of het wereld wijde web.

Groetjes

Jeroen
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Dankje wel Jelle en Nicolien

Ik ben er idd achter gekomen dat dit niet de makkelijkste vorm is voor aquascapen. Helaas zit ik aan deze vorm vast gezien de inrichting en vorm van mijn huis (en het feit dat ik de bak al heb ;) ). Toch denk ik er iets moois van te kunnen maken.
De voorruit is 127 cm en recht dus het inkijken is wel prettig. Mijn plan voor nu is: de achterwand ga ik van zwart plexiglas maken die ik binnen het aquarium lijm. Hierdoor heb ik een (redelijk) egale achterwand wat hopelijk voor een mooie dieptewerking gaat zorgen. Qua inrichting heb ik deze bak als leidraad in mijn hoofd:


Mocht je ideeen of suggesties hebben hoor ik het natuurlijk graag.
 
Welkom, en ik ben heel benieuwd wat je van je nieuwe bak gaat maken.
 
Welkom. Kijk ipv plexiglas ook eens naar een zwarte PVC plaat, qua achterwand. Dat glimt wat minder. Makkelijk via internet te bestellen ook, ik kreeg het opgerold binnen.

Ik vind hoekbakken altijd wel mooi eigenlijk, veel ruimtelijke werking, maar inrichten is inderdaad niet heel eenvoudig :) Succes!
 
Bedankt allemaal voor het welkom en de adviezen.
 
Serge: bedankt voor de tip. Ik heb echter het plexiglas al binnen. Voor spiegeling ben ik niet bang, dit heb ik getest met een klein stuk plexiglas en er was geen spiegeling. Dit was bij mijn oude achterwand van epoxy ook niet het geval.
Shoto: Ik denk dat ik zeker een thread ga starten met wat foto's en de ontwikkelingen.
 
Een warm welkom op dit prachtige forum Jeroen! :petjeaf:
 
Welkom op het forum, dit gaat vast een prachtig aquarium worden
 

Terug
Bovenaan