Terug van weggeweest


Mesonauta

Well-known member
Lid geworden
15 november 2023
Berichten
140
Leeftijd
54
Locatie
Harlingen
Na een afwezigheid van zo'n 12 jaar op dit forum en de aquariumhobby op een laag pitje, werd het wel weer tijd om de draad op te pakken.

Ben Bas uit Friesland en hier denk ik van 2005 tot 2012 redelijk actief geweest. In die tijd ook moderator geweest op VVV en destijds Vivarium mee helpen opzetten (maar vanzelf lang niet zo fanatiek als de familie Aukes). Toen nog in Utrecht, inmiddels verhuisd naar Roosendaal. Met VVV mooie uitjes gehad (schouwen in Nederland en België, 'excursies' naar Zoo Zajac, Rifwachter, Veldhuis, Hortus). Maar VVV is denk ik al een tijdje ter ziele.

In de jaren 80 begonnen met een meterbak en begin deze eeuw verder gegaan met een Star 160, maar al snel daarna overgestapt op een 2,5 meter bak (meen van Jarathana). Daarin maanvissen van Jos Hut en (je raadt het al) vlagcichliden, maar na de scheiding de hobby op een laag pitje gezet. Na een verhuizing een oude meterbak opgezet met 4 varkens sluierstaarten en twee jaar terug een Juwel Rio 180 led (al met Z-A vissen), stappen we zo snel mogelijk over op wat meer formaat. Als het goed is - al weet je het nooit met die webshops - komt medio volgende week onze 1,5 meter bak.

P.S. Ben de afgelopen dagen aan het grasduinen geweest naar mijn oude topics op AF, maar vrees dat die naar de bithemel zijn gegaan?
 
Welkom terug.

Ja onlangs heeft de beheerder, per ongeluk, bij onderhoud een hele reeks oude topics gedelete. Zijn niet terug te halen.
 

Terug
Bovenaan