Testen Daytime met tc 420

Foto's helpen ;)
Als je meet op de - en de + van de tc420 heb je dan wel spanning? Of word ie nog gevoed door je computer?
 
Foto's helpen ;)
Als je meet op de - en de + van de tc420 heb je dan wel spanning? Of word ie nog gevoed door je computer?
das het vreemde..dan gebeurd er ook niks..zie foto!
20170515_215116.jpg
 
Opzich klopt dat wel...
Je meet met een weerstand meter, geen volt meter
 
hahaha...vandaar... toch maar ff rond vragen of ik een volt meter kan lenen!!
 
Goedemorgen mensen,
Als ik me er even mee mag bemoeien hoor ik het graag van jullie.
 
Hoi Gerben... uiteraard! Hoor graag meningen / ervaringen van anderen!
 
Hoi Obbezz,
De meter die je gebruikt is ook een spannings meter (Volt) want ik zie de onderste schaal inderdaad voltage staan.
De schaalverdeling is echter dusdanig dat je nauwelijks uitslag op de meter zult zien.
De bovenste drie schalen is om weerstand te meten en heb je dus niet nodig.
Aangezien de led- verlichting langzaam aan gaat betekent dit, dat de spanning langzaam oploopt van 0 Volt naar 12 Volt
Een andere precisie voltmeter is aan te raden, alhoewel ik persoonlijk denk dat het meer met programmeren te maken heeft.
Heb namelijk even gegoogeld op TC420 en daar vind allerlei filmpjes en handleidingen
Ik hoop voor je dat je er uit komt.
Gerben
 
Balen, zeg! Maar lijkt me inderdaad dat hij ergens iets niet doorgeeft... :(
even een vraagje.. hoe ziet jouw stekker eruit die in de tc 420 gaat? en dan heb ik het over de 4 kleuren stekker die in de kanalen gaat.. die van mij ziet er wat anders uit dan op de site + dat er geen groene kleur tussen zit (dit is bij mij wit) miss heb ik een verkeerde stekker geleverd gekregen??
 
Laatst bewerkt:
Hoi Obbezz,
De meter die je gebruikt is ook een spannings meter (Volt) want ik zie de onderste schaal inderdaad voltage staan.
De schaalverdeling is echter dusdanig dat je nauwelijks uitslag op de meter zult zien.
De bovenste drie schalen is om weerstand te meten en heb je dus niet nodig.
Aangezien de led- verlichting langzaam aan gaat betekent dit, dat de spanning langzaam oploopt van 0 Volt naar 12 Volt
Een andere precisie voltmeter is aan te raden, alhoewel ik persoonlijk denk dat het meer met programmeren te maken heeft.
Heb namelijk even gegoogeld op TC420 en daar vind allerlei filmpjes en handleidingen
Ik hoop voor je dat je er uit komt.
Gerben
ga morgen eens een volt meter regelen.. heb inmiddels bijna elk filmpje wel gezien betreffende de tc 420.. dus aan kennis geen gebrek zou
je denken :D bedankt voor je reactie Gerben
 
ok...eindelijk gelukt...bleek toch een kwestie zijn van verkeerde draden in verkeerde uitgang... alleen de rode kleur doet nog niks... de rest gelukkig wel!
 
blijkt dat ik de verkeerde led module heb ik besteld... aaaah... even kijken of deze omgeruild kan worden tegen een UBRW ipv UBW
 
Fijn dat het gelukt is! Er is maar 1 soort kabel voor de Matrix en met UBW wordt rood inderdaad wat tricky... ;) Maar ik zag op je foto alleen UW modules, heb je die dan met de blauw/witte gecombineerd? Dat zijn nl meer zeewater modules.
 
Fijn dat het gelukt is! Er is maar 1 soort kabel voor de Matrix en met UBW wordt rood inderdaad wat tricky... ;) Maar ik zag op je foto alleen UW modules, heb je die dan met de blauw/witte gecombineerd? Dat zijn nl meer zeewater modules.
Ik heb niet de hele balk gefotografeerd..het zij 3x UW en blijkbaar 1x UBW.. deze dus per ongeluk besteld. Morgen zal ik deze op de post doen en omruilen voor een UBRW.. En dan kan t volgende feest beginnen .. het aansluiten en instellen van de jebao doseerunit :D
 
Hoe is het nu verder gesteld ? Is het volledig gelukt ? Heb je een foto ?
 
Terug
Bovenaan