Wat is er nieuw

Tetra buitenfilter, goed of niet goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter a_bdars
  • Startdatum Startdatum
A

a_bdars

Guest
Hallo, ik heb een Tetra buitenfilter gekregen bij die 700 liter aquarium en ben van plan hem te gebruiken voor me huidige bak van 119cm omdat het dan beter het water reinigt.

Ik neem aan dat het een ex 2400 liter is aangezien deze van bakken van 400 tot 1000 liter is.

Is dot een goede optie om de huidige bak van de vissen beter schoon en zuiver te houden?

Ja, maar wel je oude filter er aan laten zitten, deze filter moet eerst indraaien en heeft dus nog geen bacteri�n in zich zitten!

Heel goed idee! Ik heb zelf ook twee filters op mijn grote bak draaien voordeel hiervan is dat je ze om en om kunt schoonmaken en je dus geen zorgen hoeft te maken of er genoeg goede bacterie�n overblijven.

Dank je wel zusters. Zal de stroming niet hard zijn van die Tetra in zo'n kleine bak?

Nee hoor en anders kan je de uitlaat anders laten stromen

Ik heb mijn stroming deels op het raam gericht , dit werkt goed 🙂

Oke, dus het advies is: zowel me jbl e701 als de Tetra e2400 aansluiten op de 210 liter bak. Dat betekent dat het 15x de inhoud zal pompen. Is dat niet teveel?

Dat is rijkelijk veel maar voor ons soort vissen geeft dat niet tenzij ze last hebben van de stroming. Heb die Tetra e2400 eens bekeken maar mooi apparaat is dat zeg!
Ben je daar tevreden over? Ook over het gebruiksgemak?

Als hij niet lekt is dat wss wel een goeie filter. Als eens bekeken op google. Verschillende forums over onoplosbare lekken bij tetra-tec

Pol_de_gezzmol zei:
Als hij niet lekt is dat wss wel een goeie filter. Als eens bekeken op google. Verschillende forums over onoplosbare lekken bij tetra-tec
Lekken kan voorkomen worden door vaseline op de O-ringen te smeren. Dat doe ik na elke onderhoudsbeurt, heb het filter ongeveer iets langer dan een half jaar.

Als eens bekeken op google ?

Ik heb de tetra in allerlei maten...de oudere versies gaven inderdaad wel eens lakkage op de O-ringen van het koppelstuk, deze zijn nieuw verkrijgbaar, de slangen goed op maat maken geeft wel minder kans op dit probleem...
Ik vind het echt geweldig fijne filters die zeer gebruiksvriendelijk zijn, heel fijn dat koppelstuk waarmee je in 1 beweging je filter afkoppelt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan