Tetra ex 600 en 700 lekker na vervangen rubber nogsteeds..?


L

Loaches

Guest
Ik heb een tetra ex 600 die al een tijdje lekt, nu heb ik vandaag een nieuw rubber binnen gekregen en heb deze vervangen, echter het filter lekt nogsteeds heel erg... toen heb ik een filterkop van de ex700 uit de kast gepakt en erop gedaan, ook lekkerij, toen nieuw rubber op de ex700 en nogsteeds lekkerij... iemand met dezelfde ervaring?? Vind het wel raar dat beide filterkoppen lijken te lekken...
Het lijkt bij de ene zelfs uit het gaatje waar de draad uit komt te lekken...
IMG_7053.JPG
 
Zijn het de rubbers van je slang aansluiting niet?

Als je hem afsluit ,en los haalt, zie je ok 2 rubbers.

en zet hem in een emmer of teiltje,
 
Zijn het de rubbers van je slang aansluiting niet?

Als je hem afsluit ,en los haalt, zie je ok 2 rubbers.

en zet hem in een emmer of teiltje,
Nou het lekt niet bij de slangaansluiting maar echt tussen de kop en de pot in, langs de aansluitscharnieren en uit het gaatje waar de elektriciteitsdraad in gaat..
 
Er zit ook water in de kop zelf, hij klotst een beetje als ik ermee schud
 
Dan wordt het toch ergens naar binnen geperst. Als het ook in de kop zit.

Had het ook pas, 2 ringetjes, zaten verkeerd in de kop. Kop open gemaakt, daar door zag ik het.

Maak de kop open, dan zie je het.
En ,je leert ervan.

IK heb ook de 600 staan.
Die heb ik snel omgeruild voor een eheim.

Zit het binnenwerk goed, met die bakjes , dat de kop goed komt?
 
Dan wordt het toch ergens naar binnen geperst. Als het ook in de kop zit.

Had het ook pas, 2 ringetjes, zaten verkeerd in de kop. Kop open gemaakt, daar door zag ik het.

Maak de kop open, dan zie je het.
En ,je leert ervan.

IK heb ook de 600 staan.
Die heb ik snel omgeruild voor een eheim.

Zit het binnenwerk goed, met die bakjes , dat de kop goed komt?
Ja ik zal ze binnenkort eens openmaken, kan er verder toch niks mee dus baadt t niet schaadt t niet..
Thanks voor de tips :thumbs:
 
Dan moet je die toch zelf al hebben veranderd want hoe kunnen die zomaar verkeerd zitten anders?

Uit elkaar ,en weer in elkaar zetten. waren er afgeschoten, op een of andere manier.

Nou ben ik niet moeilijk, is in 6 tellen weer open. 4 kleine 2 grote schroeven. Ringen terug en weer dicht .
 
Ja die zijn nog goed

Ik heb hetzelfde gehad met mijn tetra tec 700 heb de o ring vervangen maar ook gelijk de gehele slang adapter vervangen. Hier lekte hij water als deze niet goed afsluit of de ringen zijn op dan loopt er water in je moter kop en loopt het langs je klemmen en elektra draad weer naar buiten. Ik dacht ook dat ze nog goed waren namelijk.
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn tetra tec 700 heb de o ring vervangen maar ook gelijk de gehele slang adapter vervangen. Hier lekte hij water als deze niet goed afsluit of de ringen zijn op dan loopt er water in je moter kop en loopt het langs je klemmen en elektra draad weer naar buiten. Ik dacht ook dat ze nog goed waren namelijk.
Hmm.. dat klinkt inderdaad wel precies zoals er aan de hand is...
 
Anders even bij Frits vragen wat die ervoor vraagt maar die levert ze voor dezelfde prijs als je die zou willen kopen dan he.
 
Thanks Guy's!
Ik snap alleen niet hoe het in de kop kan lekken door de slangadapters.. dus zonder slangadapters lekt hij sowieso de kop in als je hem scheef houdt?
 
Hmm.. dat klinkt inderdaad wel precies zoals er aan de hand is...

Bij mij drupte het elke keer langs mijn klemmen. Ik heb toen uit voorzorg de o ring vervangen. En ook de gehel adapter. Achteraf kon het alleen maar de adapter Zijn want anders zou die over de gehele rand moeten lekken.

Tip doe je filter uit haal je slang adapter eraf. Maak rondom waar je de slang adapter op aansluit op de moterkop droog sluit hem weer aan laat hem lopen tot die lekt. Doe hem dan uit. En haal dan weer de adapter eraf zie je dan ook water rond die zwarte pijpjes? Dat loopt namelijk via die gaten die je ziet langs de hendels eruit.
 
Thanks Guy's!
Ik snap alleen niet hoe het in de kop kan lekken door de slangadapters.. dus zonder slangadapters lekt hij sowieso de kop in als je hem scheef houdt?

Als je goed kijkt op de moterkop waar je slang adapter komt zie je 4 sleufjes of het zijn er meer. Daar loopt je water dan in zo in de motorkop
 
Deze geheel vervangen en de o ring ook dan goed insmeren met het bijgeleverde olie en dan zou het over moeten zijn

Tuurlijk niet, Adapter is toch goed.
Nieuwe ringen. of goed vaseline aan doen. GEEN olie.
Zitten er 4 ringen.op , 2 kleine, 2 grotere,
bij mij.
Als die lekken, loopt het water langs de 2 buisjes zo de kop in.
Zie je als de adapter eraf is.

Merk wel ,dat de rubbers hier hard zijn. krijg de adapter er zo niet uit.

Dus ,bestel nieuw rubber ringen setje.
 
Tuurlijk niet, Adapter is toch goed.
Nieuwe ringen. of goed vaseline aan doen. GEEN olie.
Zitten er 4 ringen.op , 2 kleine, 2 grotere,
bij mij.
Als die lekken, loopt het water langs de 2 buisjes zo de kop in.
Zie je als de adapter eraf is.

Merk wel ,dat de rubbers hier hard zijn. krijg de adapter er zo niet uit.

Dus ,bestel nieuw rubber ringen setje.
bedankt voor de duidelijke uitleg, ik vind het wel een heel slecht systeem dan dat het water zo makkelijk de kop in kan lopen...
Ik zal wel even van die nieuwe ringetjes halen dan en als die dan niet meer lekt op marktplaats en weg ermee en dan nooit meer tetratec externe pompen..:6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was ook wel tevreden met die van mij.

Maar nu ik zowel jbl's als eheims in mijn handen heb gehad koop ik ook zeker geen tetratec meer.
 
Ik
Tuurlijk niet, Adapter is toch goed.
Nieuwe ringen. of goed vaseline aan doen. GEEN olie.
Zitten er 4 ringen.op , 2 kleine, 2 grotere,
bij mij.
Als die lekken, loopt het water langs de 2 buisjes zo de kop in.
Zie je als de adapter eraf is.

Merk wel ,dat de rubbers hier hard zijn. krijg de adapter er zo niet uit.

Dus ,bestel nieuw rubber ringen setje.

Ik snap dat de adapter goed is maar ik kon die ringen los niet vinden voor de tetra tec 700 toen ik er problemen mee had. En het is een soort olie achtig iets wat tetra er bij levert
 
Ik


Ik snap dat de adapter goed is maar ik kon die ringen los niet vinden voor de tetra tec 700 toen ik er problemen mee had. En het is een soort olie achtig iets wat tetra er bij levert
Ah zo ja..
ja die olie zat ook bij de afdichtring die ik besteld had inderdaad
 
Smeer er eens vaseline op. de olie verdwijnt makkelijk .

Heb ik nu ook gedaan. En kan de adapter nu makkelijk los halen.
 
Doe eens VASELINE op de rubbers, en met vinger vaseline in de 2 gaten smeren.

Heb ik nu ook gedaan, gaat veel soepeler. zal betr afsluiten ook.
 

Terug
Bovenaan