Tetra mobiel test


S

Syl1990

Guest
Wat is jullie ervaring met app van tetra dat je een foto maakt van je druppel test met de kaart erbij en dat uit de hand van de foto je resultaat komt

Bij mij klopt die voor geen meter
Of ik het nu in de avond doe of overdag

De uitslag van de nitriet blijft 0,8
Terwijl de kleur licht geel is
Onder de 0.3
 

Bijlagen

  • 47206F5F-B474-4215-984B-49A26A043E4D.jpeg
    47206F5F-B474-4215-984B-49A26A043E4D.jpeg
    46.7 KB · Weergaven: 82
Ik ken deze test niet maar een soortgelijke van JBL is ook net echt betrouwbaar dus...........
 
Licht , kwaliteit camera, contrast foto, de uitslag van de test is van zoveel factoren afhankelijk dat je niets met de uitslag kan.
 
Zo geeft de rest 1,6 aan
En dan 0.8
En zelfs 0.1

Ik zie zelf gerust dat het nooit hoger kan wezen dan 0.3
Maargoed je kan inderdaad niks met de uitslag
 
Ja ok dat snap ik Syl. Beste is om voor de toekomst een koffertje met druppeltesten te kopen van bv het huismerk van Wesdijk.
 
Ja en vele gebruiken die hoor en het zijn dezelfde testen als Colombo en als je op hun site kijkt kun je vrij goedkoop zo nodig reagens bijbestellen.
 
OF ik ben kleurenblind of ik zit er naast maar ik zie de test zoals jij hebt op 0. het is geel toch?
 
OF ik ben kleurenblind of ik zit er naast maar ik zie de test zoals jij hebt op 0. het is geel toch?
Hahah maak je geen zorgen je bent niet kleuren blind Als je kijkt naar de test dan moet ie goed wezen alleen de app blijft aangeven dat de waarde verhoogd is
En ik vroeg me daarom af of meer mensen een slechte ervaring hebben met de app test
 
Hahah maak je geen zorgen je bent niet kleuren blind Als je kijkt naar de test dan moet ie goed wezen alleen de app blijft aangeven dat de waarde verhoogd is
En ik vroeg me daarom af of meer mensen een slechte ervaring hebben met de app test
App is onzin. Druppeltest is geloofwaardiger.

JBL ProScan denk ik dat je hebt. is leuk en tof ding maar totaal niet betrouwbaar. Lichtinval plus je camera kwaliteit en moment van zoomen of scherpstellen hebben heel veel invloed op je uitkomst van je test.
Wil je het nu echt zeker weten, koop dan een Colombo no2 test.

Ik zelf gebruik ook Tetra en als backup Colombo. als Tetra op het moment een twijfelgeval is pak ik de colombo erbij.
Maar omdat ik het gebruik betekend niet dat het de juiste is he. maar wat ik bedoel probeer 2 testen te kopen. maar Strips niet meer gebruiken. dat is echt zonde geld. en je hebt er niks aan.
 
App is onzin. Druppeltest is geloofwaardiger.

JBL ProScan denk ik dat je hebt. is leuk en tof ding maar totaal niet betrouwbaar. Lichtinval plus je camera kwaliteit en moment van zoomen of scherpstellen hebben heel veel invloed op je uitkomst van je test.
Wil je het nu echt zeker weten, koop dan een Colombo no2 test.

Ik zelf gebruik ook Tetra en als backup Colombo. als Tetra op het moment een twijfelgeval is pak ik de colombo erbij.
Maar omdat ik het gebruik betekend niet dat het de juiste is he. maar wat ik bedoel probeer 2 testen te kopen. maar Strips niet meer gebruiken. dat is echt zonde geld. en je hebt er niks aan.
Strips gebruikte ik al niet meer.
Dat is echt troep.
Ik heb de Colombo test No3 en No2 test besteld
En zal merken wat daar uitkomt
 
dan begrijp ik de App niet. de app wat je aangaf zijn toch ook strips?
Nee dat is de druppel test met kaart erbij
Het reageerbuisje hou je dan voor de kaart en dan neem je de foto
 

Bijlagen

  • 5C0EB48E-6637-4E45-8E20-CCF6A796DDCF.png
    5C0EB48E-6637-4E45-8E20-CCF6A796DDCF.png
    586.1 KB · Weergaven: 69
Wat is jullie ervaring met app van tetra dat je een foto maakt van je druppel test met de kaart erbij en dat uit de hand van de foto je resultaat komt

Bij mij klopt die voor geen meter
Of ik het nu in de avond doe of overdag

De uitslag van de nitriet blijft 0,8
Terwijl de kleur licht geel is
Onder de 0.3

Misschien begrijp ik het verhaal niet goed maar waarom denk je dat de juiste uitslag 0.8 is wanneer de test 0.3 aanwijst?
 
Misschien begrijp ik het verhaal niet goed maar waarom denk je dat de juiste uitslag 0.8 is wanneer de test 0.3 aanwijst?
Dat is de Tetra App. ( werkt net zoals Proscan) maar dan met Druppeltest. je kan je test via een app laten lezen en dan zegt ie welk waarde het is. Bagger dus.
 
Misschien begrijp ik het verhaal niet goed maar waarom denk je dat de juiste uitslag 0.8 is wanneer de test 0.3 aanwijst?
Dat denk ik niet zo zeer
Maar de app test geeft dat aan
Daarom vroeg ik of er meer mensen zijn met slechte ervaring met de app
 
Dat denk ik niet zo zeer
Maar de app test geeft dat aan
Daarom vroeg ik of er meer mensen zijn met slechte ervaring met de app
Misschien is mijn vraag niet duidelijk? Je geeft twee waardes aan. 0.8 en 0.3. Maar je test is geel wat dan duidt, volgens je foto, op 0.3. Waar haal je dan die 0.8 vandaan? Een test geeft toch gewoon één waarde aan?
 
Misschien is mijn vraag niet duidelijk? Je geeft twee waardes aan. 0.8 en 0.3. Maar je test is geel wat dan duidt, volgens je foto, op 0.3. Waar haal je dan die 0.8 vandaan? Een test geeft toch gewoon één waarde aan?
Misschien was mijn of zijn antwoord helemaal duidelijk?

Zijn ogen zien <0.3 en de app zegt 0.8.

Je kan met de tetra app op je telefoon een foto maken en dan gaat ie je waarde berekenen.
En die geeft 0.8 aan.

Zelfde idee als JBL proscan. App is totaal nutteloos.

Zijn nitriet is dus <0.3
 
Misschien is mijn vraag niet duidelijk? Je geeft twee waardes aan. 0.8 en 0.3. Maar je test is geel wat dan duidt, volgens je foto, op 0.3. Waar haal je dan die 0.8 vandaan? Een test geeft toch gewoon één waarde aan?
De test zelf geeft inderdaad <0.3 aan
Zelfs iets lichter wat er op zou moeten komen dat er geen tot heel weinig nitriet in zou zitten
Maar bij het merk tetra heb je ook een app
Dan neem je een foto van je test met kaart
En dan krijg je een resultaat
En het resultaat van de app geeft aan dat de waarde 0.8 zou wezen
Wat nergens op slaat want er is duidelijk te zien dat niet het geval is
Dus daarom stelde ik de vraag
Zijn er meer mensen die met de uitslag van de app
Slechte ervaring hebben
 

Bijlagen

  • DAE1398D-E274-4DC9-8D8F-15047A2C6D34.png
    DAE1398D-E274-4DC9-8D8F-15047A2C6D34.png
    586.1 KB · Weergaven: 76
De test zelf geeft inderdaad <0.3 aan
Zelfs iets lichter wat er op zou moeten komen dat er geen tot heel weinig nitriet in zou zitten
Maar bij het merk tetra heb je ook een app
Dan neem je een foto van je test met kaart
En dan krijg je een resultaat
En het resultaat van de app geeft aan dat de waarde 0.8 zou wezen
Wat nergens op slaat want er is duidelijk te zien dat niet het geval is
Dus daarom stelde ik de vraag
Zijn er meer mensen die met de uitslag van de app
Slechte ervaring hebben

Nu begrijp ik hoe dit werkt. Maar het geeft, zonder dat ik hier zelf ervaring mee heb, ook eigenlijk meteen al de kwaliteit van de test aan. Ik zou maar een testkoffertje aanschaffen van Colombo of van Wesdijk (die gelijk maar goedkoper). Waarschijnlijk heb je daar meer aan.
 
Ga die ook aanschaffen
Die van tetra van behoorlijk duur En er zit niet eens no3 en po4 bij
Wel 2 x ph maar voor dat geld verwachte ik wel wat meer
 
Moet zeggen die is verrassend goedkoop
Die koffer van Wespro is inderdaad bijzonder goedkoop. Ik heb hem hier op het forum al vaker voorbij zien komen. Het fijne is ook dat je iedere regens los kunt aanschaffen. Zo heb je de PO4 test voor 7,25 in huis.

Als je ze dan toch gaat kopen @Syl1990 dan zou ik je aanraden om alleen de tests te kopen die je nodig hebt en niet gelijk een hele koffer aan te schaffen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
 
Die koffer van Wespro is inderdaad bijzonder goedkoop. Ik heb hem hier op het forum al vaker voorbij zien komen. Het fijne is ook dat je iedere regens los kunt aanschaffen. Zo heb je de PO4 test voor 7,25 in huis.

Als je ze dan toch gaat kopen @Syl1990 dan zou ik je aanraden om alleen de tests te kopen die je nodig hebt en niet gelijk een hele koffer aan te schaffen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dat is waar
Heb nu ook alleen de nitriet en nitraat test besteld van Colombo
Omdat de kh en gh nu niet echt van belang zijn met het visbestand wat ik nu heb
In de toekomst komen die wel van pas
 

Terug
Bovenaan