Tetras blijven sterven


Lid geworden
24 december 2018
Berichten
8
Leeftijd
23
Hallo ik heb vorige week 20 kardinaaltetras in mijn nieuwe 120cm aquarium gedaan. Waterwaardes zijn oke maar toch blijf ik maar tetras verliezen en hierdoor durf ik er niks anders in te doen.

Weet iemand hoe dit kan?
 
Wat meer informatie zou fijn !

Waterwaardes, temperatuur, welk filter, medebewoners, foto van de bak.

Wat doen de kardinaaltjes? Zie je vreemd gedrag? Is hun poep wit/doorzichtig? Hebben ze vlekken, bulten, dikke buik, opgezette schubben?

Je zegt nieuwe bak. Hoe nieuw bedoel je daarmee? 1 week ? 5 weken?
 
Wellicht iets meer info? Medebewoners? Hoe vaak berbers je? Hoelang draait de bak al? Onlangs wat aan de bak gedaan? Temperatuur? Wat is okay in de waterwaarden?
 
Wat meer informatie zou fijn !

Waterwaardes, temperatuur, welk filter, medebewoners, foto van de bak.

Wat doen de kardinaaltjes? Zie je vreemd gedrag? Is hun poep wit/doorzichtig? Hebben ze vlekken, bulten, dikke buik, opgezette schubben?

Je zegt nieuwe bak. Hoe nieuw bedoel je daarmee? 1 week ? 5 weken?
Ik zit op het moment bij mijn stage, zal vanavond de info geven
 
Klinkt als dood door shock...Zonder waterwaardes e.d. geen echte zekerheid, maar nijg echt wel naar sterk afwijkende waterwaardes t.o.v. de LFS.
 
BigSmoke kon daar wel eens een punt hebben en de kardinaaltetras zijn niet echt een sterk soort en houden van een goede water kwalitijd
Enig idee wat voor soort wildvang of nakweek
 
Zonder enige info is dit allemaal maar speculatie. Ik kan ook gaan zeggen dat zijn bak in de 2e week zit en ze dood zijn door een no2 piek die bij de lfs nog niet meetbaar was. Of de lfs heeft met teststrips gemeten en die waren niet nauwkeurig.

Heeft weinig nut zo toch? :D
 
Ik zie in een ander topic van ts dat er een tetra dood achter zijn achterwand zit, zou dus net zo goed nh3/4 kunnen zijn geweest.

Wederom speculatie :x
 
Zonder enige info is dit allemaal maar speculatie. Ik kan ook gaan zeggen dat zijn bak in de 2e week zit en ze dood zijn door een no2 piek die bij de lfs nog niet meetbaar was. Of de lfs heeft met teststrips gemeten en die waren niet nauwkeurig.

Heeft weinig nut zo toch? :D
Ik had vorige week inderdaad een no2 piek en toen ook gelijk een middeltje er tegen gehaald en flink wat water ververst.
Gisteren heb ik een groot stuk hout schoongemaakt omdat deze volzat mar witte waas en het kan best dat de vissen van dit alles zijn geschrokken
 
Nu maak je me wel heel nieuwschierig naar je antwoord op alle bovenstaande vragen. Met name hoe lang de bak al draait.
 
Schrik zal het laatste zijn waar je vissen dood van gaan. Ik zit iedere dag met mijn gezicht voor de bak en mijn vissen leven ook nog allemaal. ;)
 
Ik had vorige week inderdaad een no2 piek en toen ook gelijk een middeltje er tegen gehaald en flink wat water ververst.
Gisteren heb ik een groot stuk hout schoongemaakt omdat deze volzat mar witte waas en het kan best dat de vissen van dit alles zijn geschrokken
Oei vorige week een no2 piek en nu al vissen das niet zo verstandig
Hoe groot is je bak eigenlijk
En met die middelen heb je waarschijnlijk je bacterie cultuur opbouw vertraagt
Witte schimmel op hout kan op zich geen kwaad had van zelf weer verdwenen

Schrik zal het laatste zijn waar je vissen dood van gaan. Ik zit iedere dag met mijn gezicht voor de bak en mijn vissen leven ook nog allemaal. ;)
Of Je bent als vrouw/man toch het aankijken waard:D:D

Ts met schrikken van de vissen wordt bedoelt dat de water waarden te veel uit elkaar liggen tussen jouw bak en de van de lfs bv hard tegen over zacht water of geen c02 en wel co2 toe gevoegtd
 

Terug
Bovenaan