Wat is er nieuw

Tetra's met bulten?

Aquanick120L

Well-known member
Lid geworden
5 januari 2021
Leeftijd
32
Dag mensen,

Weten jullie iets van tetra's met een grauwe kleur en bulten?

Groetjes!

Bijlagen

• VID20211219002735.mp4
    5.3 MB
Het filmpje geeft hier met afspelen wat kuren, maar zijn het bulten, of uitstaande schubben wat ik aan de bovenkant lijk te zien?

Dat zou ook kunnen, ik zalmproberen wat foto's te maken! Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat het uitstaande schubben zijn

Het is altijd lastig om iets van beeld te diagnosticeren. Kun je wat aanvullende info geven om wat makkelijker te kunnen duiden wat er aan de hand is?

Paar vragen die kunnen helpen:
- Hoeveel/wat voor vissen heb je, en hoeveel van deze vissen hebben deze symptomen van grauwheid en bultjes/opgezette schubben?
- In wat voor aquarium (aantal liters, welk filter) wonen ze? Een overzichtsfoto van je bak is hier erg behulpzaam, zodat duidelijk wordt of er iets in de habitat zit wat de symptomen kunnen verklaren
- Meet je de waterkwaliteit, en zo ja, welke waarden meet je dan (is dat met strips of druppeltest)?
- Hoe vaak ververs je het water en wat doe je verder aan onderhoud?

Als ik zou wedden, zou ik m'n geld op bacteriële infectie zetten. Aka. valse neonziekte.

zou beginnen met water wissels. probleem warschijnelijk voort gekomen uit slecht water waarde

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan