Teveel garnalen in aquarium?


M

Mike Brink

Guest
Dag mensen,

Ik heb een Biorb Halo aquarium, het is maar een 15 litertje en hij is verwarmd.
In de bak zitten nu garnalen en neon tetra's, er komt ook niet meer in omdat het dus maar een klein aquarium is.
Nu had ik 12 garnalen gekocht op marktplaats, het zijn verschillende neocaridina soorten.

Wat mij laatst al opviel was dat er een garnaal eitjes in haar buikje had, nu zijn de eitjes uitgekomen en krioelt het van de garnalen. heel leuk om te zien!
Maar nu is mijn vraag, wanneer zitten er teveel garnalen in. is het niet slecht voor het diertje als er teveel van in zijn?
 
Erg leuk dat je al kleintjes hebt en men zegt vaak dat 5 per liter geen probleem is en soms heeft men wel 10 per liter in de bak. Nu moet ik zeggen dat tetra s niet in dit bakje gehouden moeten worden want die zitten veel te klein hoor.
Je hebt een vrij klein bakje dus kijk uit met voeren en vervuiling want zo weinig water is dan lastig stabiel te houden. Heb je een foto van je bakje?

Ik wil je overigens nog welkom heten op het forum.
 
Welkom, een teveel aan garnalen zal niet gauw voorkomen, maar een biorb schijnt niet erg garnaalvriendelijk te zijn door de aparte filtering, voor vissen is deze absoluut uitgesloten door het formaat.
 

Terug
Bovenaan