Wat is er nieuw

Teveel Vissen??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Matthias1904
  • Startdatum Startdatum
M

Matthias1904

Guest
Hallo,

Ik heb al even door het forum gezocht maar niet direct iets gevonden 🙁

Ik hb dus een aquarium van 110 liter. daarin zwemmen 2 sluiers en 2 Goudvissen.

Sinds kort heb ik het probleem dat men water troebel blijft,
ik dacht eerst van ik ververs 1/4 van het water. dat hielp een beetje maar echt helder werd het niet meer.

Vind het echt jammer want mn visjes zijn zoo beetje men leven.

verder staat er ook een stuk hout, ingebouwde filter, plastieke plantjes en kasteeltje en een luchtpompje in.

Weet er iemand wat ik kan doen om men water weer helder te krijgen.

Liefst niet met CristalClear dingen want zo heb ik laatst een sluier mee verloren 🙁

Alvast bedankt
Matthias

Welkom,je geeft het zelf al aan. Een te zware bezetting voor bak en filter.

Hallo Matthias,

Welkom.

Als je op het forum gezocht had zou je zeker wel iets moeten hebben gevonden.

Gewone goudvissen zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor een vijver en eigenlijk vind ik dat met sluierstaarten ook zo. Maar als je die niet in een vijver wil houden zou ik daar een bak voor aanschaffen waar ze minimaal 120 cm zwemruimte en 50 liter per vis in hebben.

Maar als je vissen zo'n beetje je leven zijn heb ik er alle vertrouwen in dat je dat op orde gaat brengen in het belang van de vissen.

bedankt voor de snelle reactie 🙂

Ja heb nog niet zolang een aquarium en je kent het wel van men ouders moest ik eerst beginnen met een goudvis en dan zat die alleen
en ja zo volgt de rest ook 🙂

Zal dan best een nieuw huisje zoeken voor de goudvissen dan ?

mss een domme vraag als ze nu in een vijver gaan gaat die daar goed op reageren ?

Met de temperatuur enzo .

Matthias

Lijkt me met deze temperaturen geen enkel probleem, doe het dan alleen niet op het warmste moment van de dag

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan