Wat is er nieuw

Theben TR 611 TOP2

• Onderwerp starter Onderwerp starter lekstok
  • Startdatum Startdatum
L

lekstok

Guest
hoi ,

zoals ��n van de vele gebruikmakend van een schakelklok die je in je stopcontact steekt en nagenoeg soms veel laat afweten en niet altijd precies is had ik er genoeg van en wat andere techniek toe te passen en de Theben TR 611 TOP2 te installeren zodanig dat ik niet met meerdere mechanische klokjes zit te prutsen , even vergelijken

traditionele schakelklok : zie je overal
mechanisch ronddraaiende schijf doormiddel van in of uitduwende pinnetjes die constant tegen elkaar zitten te schrapen en snel verslijten of digitaal met zeer lowlife chipset ,als stroom uitvalt valt klok uit, in aankoop goedkoop tot relatief duur zonder eigenlijke wijziging van techniek goedkoop - duur , snel en makkelijk te plaatsen

din rail timeswitch: zie je meestal bij domotica
in mijn situatie de Theben TR 611 TOP2
geen mechanisch draaiende componenten ,schakeling gebeurt via interne processor in combinatie met hoogwaardig bi-metaal , goud-titaan legering microswitch , 10jaar gangreserve bij 20-25�c bij stroomuitval, bijgeleverde geheugenstick om na gangreserve de instellingen automatisch terug te zetten , tot 6 aparte schakelkanalen mogelijk uit 1 apparaat
automatische amp�re herkenning voor toepassing van eindverbruiker , verwarming , licht , ventilatie enz..
maandag - zondag apart instelbaar , duur in aankoop maar lange levensduur , precieze instellingen , foutherkenning , niet evident te plaatsen zit in zekeringskast maar apart kan adapter worden aangeschaft voor muurbevestiging , enige technische kennis nodig - wat programeerwerk

voor mij was dit geen moeite om te installeren , mijn beroep is Technieker HVAC ik werk constant met dit soort zaken en de oudste van deze lijn hadden een levensduur van +-20jaar eer ik deze moest vervangen toch het nadenken waard

2700146538_320.jpg

Zal best, maar is voor mij geen reden om af te wijken van een timertje van zo'n 3 euro 😉

Voor mij aankoop prijs was deze �102,71
Soms moet je geluk hebben met die gewone klokjes kheb van goedkoop naar duur gegaan goedkoopste die ik vond was 5,99 en het instelpinnetje brak al , van kwaliteit gesproken heb er al gehad van om en bij de 15� en veel falen , kheb al meer uitgegeven aan klokjes dan de prijs van deze unit , kwam er gek van

Ik heb bewondering voor dit soort apparatuur en de mogelijkheden. Maar net als Peter hierboven, houd ik het ook bij mijn schakelaartje van een paar euro (heb er nogal wat). Bovenal, weet ik tenminste hoe die werkt 😀. Ondanks dat kan ik me voorstellen dat als je er maar eentje nodig hebt dit een uitkomst kan zijn.

Er is er wel is een gesneuveld, dat geef ik meteen toe. Maar niet zo vaak dat ik moet zoeken naar een andere oplossing.

Tuurlijk , ik vermeld deze gewoon als andere optie voor pechvogels zoals ik en bovendien net die 10jaar garantie ben ik nu wel gerust 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan