Thermometer met continue verlicht display?


Ice78

Well-known member
Lid geworden
6 januari 2013
Berichten
1,345
Locatie
Apeldoorn
Ik zoek een thermometer waarvan de display continue aan staat.
Is dit er überhaupt ?
Heb zelf deze maar daar gaat de display naar bepaalde tijd uit.
 

Bijlagen

  • 81362DA3-E527-4CC3-A6F3-124B3C83B551.jpeg
    81362DA3-E527-4CC3-A6F3-124B3C83B551.jpeg
    206.4 KB · Weergaven: 57
Inmiddels ook aan de winkel gevraagd hoe dat met deze zit.
 

Bijlagen

  • 89546A67-3ED3-4A17-AC90-3F2F05FD93D1.png
    89546A67-3ED3-4A17-AC90-3F2F05FD93D1.png
    185.8 KB · Weergaven: 65
Waarom wil je een always on display? Zit je 24/7 op de thermometer te kijken?
zie er de meerwaarde niet zo van in eerlijk gezegd.
 
Waarom wil je een always on display? Zit je 24/7 op de thermometer te kijken?
zie er de meerwaarde niet zo van in eerlijk gezegd.
niet 24/7 maar zie het graag als ik in de buurt ben.
 
niet 24/7 maar zie het graag als ik in de buurt ben.
Amazon? Ali Express? Of je doet duur en koopt een Profilux, of knutselt een aquariumcomputer in elkaar? over dit laatste kan @benvo je vast adviseren.
 
Ze bestaan. Op amazon heb je er veel. Voorbeeldje: https://www.amazon.nl/-/en/Aquarium...voor+aquarium+digitaal+display,aps,61&sr=8-35

Door verder te zoeken op de (al ingevulde) zoekwoorden vind je ook andere modellen. Altijd even kijken daar hoe het met de levertijd zit, want sommige dingen moeten van ver komen. En qua prijs heb je soms verschillen tussen de amazons in het buitenland en die van NL.
 
Ik krijg bij die link een heater te zien.
 
Ze bestaan. Op amazon heb je er veel. Voorbeeldje: https://www.amazon.nl/-/en/Aquarium-aquariums-freshwater-seawater-adjustable/dp/B084Z1BLCG/ref=sr_1_35?crid=1TH37ABHRHQH1&keywords=verwarming+voor+aquarium+digitaal+display&qid=1678556981&sprefix=verwarming+voor+aquarium+digitaal+display,aps,61&sr=8-35

Door verder te zoeken op de (al ingevulde) zoekwoorden vind je ook andere modellen. Altijd even kijken daar hoe het met de levertijd zit, want sommige dingen moeten van ver komen. En qua prijs heb je soms verschillen tussen de amazons in het buitenland en die van NL.
Ik zoek geen heater enkel een displaytje die de temperatuur aan geeft. Hetzelfde als wat ik heb maar dan eentje die aan blijft staan.
 
We moeten Gino even langs Hans Anders sturen denk ik;)
 
Ik zoek een thermometer waarvan de display continue aan staat.
Is dit er überhaupt ?
Heb zelf deze maar daar gaat de display naar bepaalde tijd uit.
Ik heb die ook , en volgens mij kan je die gewoon instellen dat de display aan blijft .
Eerste 2 jaar had ik altijd een opgelicht scherm , toen ben ik in de instellingen gaan rommelen en was het ook over .
Vraag me niet hoe , want ik vind dat een onnoemlijk moeilijk ding .
 
Ik heb die ook , en volgens mij kan je die gewoon instellen dat de display aan blijft .
Eerste 2 jaar had ik altijd een opgelicht scherm , toen ben ik in de instellingen gaan rommelen en was het ook over .
In de handleiding staat dat niet en bij de instellingen zie ik die optie ook nergens.
 
In de handleiding staat dat niet en bij de instellingen zie ik die optie ook nergens.
Ik zal zelf ook eens gaan proberen om het aan te laten .
 
Oh , ik zie net dat jij een nieuwere versie hebt .
Volgens mij heb ik iets ontdekt met de set knop en pijltje ingedrukt te houden. Er verscheen on op display wat ik nog nooit gezien had in elk geval.
Hopelijk kan ik de zoektocht staken.
 
Eerste 2 jaar had ik altijd een opgelicht scherm , toen ben ik in de instellingen gaan rommelen en was het ook over
Dan moet er idd iets zijn dat het kan.
Hij blijft nu aanstaan hier.
Goede opmerking van je 👌🏼👌🏼.
Zo simpel kan het dus soms zijn 🤷‍♂️
 
Dan moet er idd iets zijn dat het kan.
Hij blijft nu aanstaan hier.
Goede opmerking van je 👌🏼👌🏼.
Zo simpel kan het dus soms zijn 🤷‍♂️
En weet je nu hoe je het hebt gedaan , want ik heb net geprobeerd zonder succes ..
 
Volgens mij heb ik iets ontdekt met de set knop en pijltje ingedrukt te houden. Er verscheen on op display wat ik nog nooit gezien had in elk geval.
Hopelijk kan ik de zoektocht staken.
Oh , die heb ik ook voorbij zien komen , on / off , alleen veranderde er niks ... 2 pijltjes tegelijk toch ??
 
Oh , die heb ik ook voorbij zien komen , on / off , alleen veranderde er niks ... 2 pijltjes tegelijk toch ??
het set knopje tegelijk met pijltje omhoog was het volgens mij. Er kwam on op het beeldscherm te staan. Blijft nu aan staan
 
Bij mij nu ook 👍, ik moest hem op off loslaten ipv on ... stom stom . Het is dus besparingsmodus : ON , en anders altijd opgelicht display : OFF .
Nu weet ik dat het hier staat , dan ik de toekomst hier terugkijken 😊
 
Bij mij nu ook 👍, ik moest hem op off loslaten ipv on ... stom stom . Het is dus besparingsmodus : ON , en anders altijd opgelicht display : OFF .
Nu weet ik dat het hier staat , dan ik de toekomst hier terugkijken 😊
Toch wel bijzonder dat er een waardeloze handleiding bij zit
 
Inderdaad , maar we zijn er nu toch uit , en wellicht dat we anderen hiermee ook helpen in de toekomst .
 
Zover ik het lees is die niet met verlicht display;)
Ik ging ervan uit dat je de temperatuur wil kunnen aflezen? Maar goed er zijn vele modellen en je kan ze ook, vrij eenvoudig zelf maken. Hieronder een model welke in het water gebruikt wordt.
Even googlelen en je vind echt van alles. Maar ik begrijp dat je al iets hebt gevonden.

 
Ik ging ervan uit dat je de temperatuur wil kunnen aflezen? Maar goed er zijn vele modellen en je kan ze ook, vrij eenvoudig zelf maken. Hieronder een model welke in het water gebruikt wordt.
Even googlelen en je vind echt van alles. Maar ik begrijp dat je al iets hebt gevonden.

Ik zocht idd zoiets maar dan wat buiten de bak hangt en dat was toch wat lastiger aangezien vele pas aangaan als je er op drukt.
 
Ik zocht idd zoiets maar dan wat buiten de bak hangt en dat was toch wat lastiger aangezien vele pas aangaan als je er op drukt.
Wanneer je iets wilt wat je aquariumwater meet én dit weergeeft op een door jouw gewenste manier en tijdstip moet eens gaan denken aan een zelfbouw op basis van een Arduino. Minimaal nodig: Naast bijvoorbeeld een Arduino Uno bordje ben je dan een sensor nodig, een DS18B20. Een Arduino led display en een DS3231 klokmodule om e.e.a. automatisch weergeven wanneer je dat wilt. Schrik niet van die onderdelen want dat spul kost van al die dingen maar een paar euro. Je kan ook uitbreiden naar wat je wilt bijvoorbeeld meten en weergeven op het moment dat je in de buurt bent. Echt alles is mogelijk. Hieronder zie je voorbeelden van mijn aquariumcomputer en doseer apparaat op basis van Arduino's.
IMG_20190929_122527.jpg
IMG_20190929_122540.jpg
 
Wanneer je iets wilt wat je aquariumwater meet én dit weergeeft op een door jouw gewenste manier en tijdstip moet eens gaan denken aan een zelfbouw op basis van een Arduino. Minimaal nodig: Naast bijvoorbeeld een Arduino Uno bordje ben je dan een sensor nodig, een DS18B20. Een Arduino led display en een DS3231 klokmodule om e.e.a. automatisch weergeven wanneer je dat wilt. Schrik niet van die onderdelen want dat spul kost van al die dingen maar een paar euro. Je kan ook uitbreiden naar wat je wilt bijvoorbeeld meten en weergeven op het moment dat je in de buurt bent. Echt alles is mogelijk. Hieronder zie je voorbeelden van mijn aquariumcomputer en doseer apparaat op basis van Arduino's.
Bekijk bijlage 357649Bekijk bijlage 357650
Ondertussen is de oplossing gevonden en totaal niet moeilijk
 

Bijlagen

  • 300E2F1A-15C2-4428-ABFA-25C30CD36B08.jpeg
    300E2F1A-15C2-4428-ABFA-25C30CD36B08.jpeg
    146.1 KB · Weergaven: 58
Inmiddels de Thermoview in huis van reeffactory.
Deze blijft ook verlicht en is verbonden met WiFi.
Dus ook via hun app de temperatuur af te lezen op je telefoon.
Geeft ook melding bij te lage of te hoge temperatuur.
Dit is geen controller zoals de aquamedic maar alleen een thermometer.
Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die er de meerwaarde niet van in zien maar ik vind het een mooi apparaatje 👌🏼
 

Bijlagen

  • 59F9D69A-7CE4-4F00-B68D-81C941701F51.jpeg
    59F9D69A-7CE4-4F00-B68D-81C941701F51.jpeg
    66.6 KB · Weergaven: 63

Terug
Bovenaan