Thorichthys eliotti + een scholenvis


N

Nick van Diepenbeek

Guest
Hi all,
Ik heb 2 koppels Eliotti’s in mijn 150cm bak van een cm of 10. Nu ben ik opzoek naar een mooie scholen vis voor erbij. Op jnternet las ik dat de roodkop zalm een goede optie was, schooltje van 15 aangeschaft. Toen ze uit de quarantaine bak gingen naar het grote aquarium waren er na 1 nacht nog 3 over van de 12. Waarvan ik er nog 2 half heb terug gevonden in de bak.

eliotti wordt ongeveer 15cm
geen leuke verrassing de volgende dag.
hebben jullie nog tips voor een goede scholenvis?
 

Bijlagen

  • 41712092-4771-4E2F-9BBA-8AD622753B90.jpeg
    41712092-4771-4E2F-9BBA-8AD622753B90.jpeg
    145.5 KB · Weergaven: 152
Ik heb 5 T. ellioti /maculupinnis in een 150 cm bak
samen met koppel andinoacara aequidens en 11 phenacogrammus interruptus ( congozalmen)
de zalmen waren wel al volwassen voor de Ellioti erin gingen dus zijn minstens even groot
geen problemen ervaren hiermee
zie fotos /filmpjes in mijn foto album
 
Wilde zwaarddragers combineren mooi. Biotoopcorrect en stevig genoeg.
 
En begrijpen dat ellioti/maculipnnis Middenamerikanen zijn en geen Zuiders ;)
 
Ik heb de kleine en middelgrote midden amerikaanse cichliden meestal samen met middelgrote barbelen (Purperkop, brokaatbarbeel, prachtbarbeel, knipstaart, reuzendanio) of middelgrote regenbogen (Ayamaru, Madagascar, Blauwe regenboog).

Deze combinatie gaat eigenlijk altijd goed, de barbelen/regenbogen zijn actief genoeg om voor afleiding te zorgen bij ruzies binnen de cichliden groep/koppel, en de vissen zijn snel genoeg om niet gepakt te worden.

Hierbij heb ik wel 2 kanttekeningen:
- let een beetje op de temperatuur (sommige barbelen moeten wat koeler zitten, en bijvoorbeeld soorten uit panama hebben best wat warmte nodig.
- let een beetje op de waterwaarden, wildvang of meer kwetsbare soorten hebben vaak wel echt behoefte aan hard water ( de meeste barbelen kunnen prima op neutraal of iets harder), dan zijn regenbogen misschien beter dan barbelen.
 

Terug
Bovenaan