Thuis gezocht


K

kastanje64

Guest
Beste aquariumliefhebbers,
Ik zoek met spoed een onderkomen voor het aquarium en paludarium (zonder bewoners, alleen planten) van mijn broer (hier bekend onder de naam Kastanje57) die vorige week overleden is.
Dit is niet het juiste subforum, maar weet niet zo goed waar wel te plaatsen, anders dan op aangeboden, waar het reeds staat.
Maar het gaat verder, want het wordt aangeboden voor de liefhebber, maar het aquarium en de vissen zoeken ook dringend een nieuw thuis.
Wij nabestaanden hebben er niet genoeg verstand van.
Voor wie meer van het aquarium wil weten, verwijs ik naar starwarsmetsneeuwballen.nl/aquarium.
Het is nodig dat iemand met wat kennis het aquarium komt halen, want wij weten ook niet hoe een aquarium te verhuizen.
En als er niemand is die het onder kan brengen, is er dan iemand die me raad kan geven over wat te doen?
Je kunt de visjes toch niet zomaar laten verhongeren????
 
Ik zou het apart aanbieden (dus de vissen op de foto zetten en apart aanbieden van het aquarium, meestal verkoopt dat beter
 
Het gaat niet om verkopen, het gaat om een nieuw thuis te geven, gratis af te halen in Tiel
 
Dank je wel. Ik zou heel blij zijn met een goed thuis, en dat was ook de liefste, laatste wens van mijn broer.
 
Wat verdrietig, gecondoleerd. Ik zou de bak met alle liefde willen overnemen, maar ben helaas niet in de gelegenheid. Ik hoop dat iemand hier dit leest en het een goed thuis kan geven, of iemand weet, die er een goed thuis voor heeft. Heel veel sterkte, nu en de komende tijd.
 
Gecondoleerd met het verlies. :(

Als snelle oplossing voor de vissen kun je misschien een aquariumzaak bellen. Leg ze het verhaal voor en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze het op z'n minst niet zullen probéren een bak vrij te maken voor de opvang.

Sterkte!
 
Dat is gezien de emotie nu juist niet de bedoeling, maar word er een nieuw zorgzaam baasje gezocht voor het geheel.
Oke, dat wa smij niet helder eerlijk gezegd, maar dat word dan een pak lastiger om iets in zijn geheel van de hand te doen.
Ik had de indruk dat het vooral snel moest gebeuren omdat anders de vissen zouden uithongeren.
 
Ik kan je niet helpen in je zoektocht, maar wens wel mijn medeleven te betuigen. Kastanje57 stond me bekend als een sereen en aangenaam forumlid. Veel sterkte aan vrienden en familie.
Misschien dat je er toch iets aan hebt, ergens in Nederland (vraag me niet waar) is een vissenasiel. Misschien kan je daar contact mee opnemen.
 
Heb je al contact opgenomen met een aquarium vereniging uit de omgeving? Daar is misschien ook wel een serieuze liefhebber te vinden voor het aquarium en paludarium van je overleden broer.
Heel veel sterkte toegewenst...
 
Gecondoleerd.

Veel sterkte toegewenst, hoop dat alles bij de juiste Aquariaan / Hobbyist terecht komt.
 
Dank allemaal voor jullie positieve reacties. Ik ga eens kijken wat het vissenasiel kan doen
 
Gecondoleerd! Ik hoop dat je iemand vindt die alles van jullie wil overnemen. Ik heb er helaas geen plaats voor.
 
Goed om te lezen dat er een goede oplossing is gekomen. Maar bovenal gecondoleerd met het verlies van Hans.
Ik herinner mij hem als een rustig persoon waar ik mening leuke discussie mee heb mogen voeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam onlangs op het Plantenforum nog een interessant artikel van hem tegen. Een mooie nalatenschap, hopelijk kunnen mensen tot in de verre toekomst van hem leren...
 
Het doet mij goed te lezen dat velen een goede herinnering aan hem hebben.
En betreft de nalatenschap: Hans had een zeer uitgebreide kennis over de natuur en heeft er veel over geschreven.
En niet alleen het leven van vissen en planten, maar de volledige evolutie van de wereld vanaf de Big Bang en het ontstaan van leven.
Alles hierover is terug te vinden in zijn boek 'Over Leven'.
Groet Johanna
 
Opmerkelijk hoeveel interesses van mezelf ik terugzie op zijn website. Heel mooi om zijn werk te lezen. ^^
 
Er staan dagelijks zoveel nieuwe topics op het forum dat ik destijds deze gemist heb.
Daarom wil ik van de gelegenheid gebruik maken om jou en de jouwen als nog te condoleren.

De site is een nalatenschap die nog vele jaren gekoesterd zal worden, zo vermoed en hoop ik.
 

Terug
Bovenaan