Tibee


T

Tommass

Guest
Hallo Allemaal,

na weer jaren weggeweest te zijn.. of in sluimer modus door al het kweken van vis etc...
Ben ik toch weer begonnen met garnalen kweken.

1 winkel stelling met 4 bakken van 120x35x35 cm verdeeld in 8 vakken van 60 cm. met doorvoer roosters.
Akadama bodem(1 bak met ADA) en Osmose water aangemaakt met GH+ van Saltyshrimp.
1 bak met CR S-SS-SSS (paar A) en stuk of 7 verdwaalde CB.
1 bak met Tibee, verschrikkelijk veel.. fokken sneller dan de CB, met flinke explosie van Pinto en taiwan bee op dit moment..

2 zijn nog leeg en indraaiende.

Dan nog 2 kleine bakjes met andere stam tibee (kwamen van kraanwater..) en 1 nu met 15 stuks gemixt uit mijn cr en tibee stam.

NU kweken ze allemaal lekker aan en laat ik hun gang gaan.. tot ik voldoende van meerdere kleuren heb. zodat ik de doorvoeren kan sluiten. Echter kom ik iets bijzonders tegen, in mijn Tibee bak komen steeds meer rode tijgers, wat ook normaal is natuurlijk. Maar ik krijg ook steeds meer Geel gekleurde ertussen.

Tangarine zit er natuurlijk ook altijd doorheen, wat in mijn ogen meer oranje achtig is.. maar ik zie nu al dagen meerdere gele garnalen zwemmen die ik niet kan plaatsen. Kan dit de natuurlijke mutatie naar de Yellow king kong zijn? 1 is nu helemaal geel zonder strepen of stippen etc... en een paar zijn met tijger print...

wie kan me helpen dit mysterie op te lossen?

Foto's ga ik proberen te maken... lukt me niet om ze goed in beeld te krijgen.
 
Die topic heb ik ook gezien en gelezen inderdaad.... Alleen is mijn vraag, kan het voorkomen dat de zogenoemde YKK er uit kan komen.
tuurlijk zijn de galaxy's etc ook spontaan ontstaan en door ontwikkeld... vind het alleen grappig om mee te maken en ben wel benieuwd hoe dat ontwikkeld en/of al meer voor is gekomen bij verschillende mensen.


Moet ik er wel bij vermelden dat de Tibee groep over het algemeen veelal zwarte nakomelingen produceert. heb nu 2 black skunks, 1 fishbone en wat kleinere die nog niet helemaal duidelijk zijn qua tekening. dus de gele en rode vallen direct op.
Ik probeer me er ook in te verdiepen en de kleuren te intensiveren zodat er in de Tibee ook meer wit komt.. de Pinto en taiwan bee verhuizen straks allemaal naar een andere bak om die groep te vergroten en ondertussen wissel ik de tibee weer met de geboren pinto etc.. zodat de groepen uit eindelijk bestaan uit die.
 
Klinkt allemaal super Tomas,ben heel benieuwd naar foto's! ;)
 
foto's verdwenen ?
 
aah ok :) ga ik vanavond nog wat nieuwe posten.
 
Ben ook super benieuwd naar je foto's Tommass.
 
Hier zijn ze dan kleine greep uit wat ik nu heb zwemmen/kruipen...

De andere 120 cm staat nu opnieuw in te draaien... nog 5 weken en dan kan er een nieuwe groep in!

20180905_182013.jpg

20180905_190113.jpg

20180905_182044.jpg

20180905_182038.jpg

20180905_182033.jpg

20180905_182019.jpg

20180905_182015.jpg


20180905_190109.jpg


20180905_182018.jpg
 

Terug
Bovenaan