Wat is er nieuw

Tijd om voor te stellen

Monique

New member
Lid geworden
4 februari 2024
Leeftijd
39
Haay haay,

Ik ben Monique, 37 jaar, getrouwd en 2 geweldige kinderen en onze rottweiler Luna hoort er ook gewoon bij.
Ongeveer 12 jaar geleden had ik mijn 1e aquarium en hier heb ik door onwetendheid eigenlijk bijna alle fouten gemaakt die je maar kan bedenken, denk dan vooral aan te klein aquarium, te veel bewoners, te rigoureuze waterwissels,niet het juiste voer e.d. Helaas werkte desbetreffende dierenwinkel ook niet mee door enige vragen te stellen of ik überhaupt wel wist wat ik moest weten.
Hoe dan ook door mijn onwetendheid en falen was het ook al heel snel niet meer leuk en ben ik er mee gestopt tot een paar jaar geleden.
Mijn oudste wilde graag een aquarium, prima maar dan ga ik eerst even alles uitzoeken wat ik maar kan vinden om zo een juiste basis te leggen en niet weer dezelfde fouten te maken.
En zo geschiedde nu hebben we een koud water bak (125 l) met 2 sluierstaarten. Ze zijn nog relatief klein maar die gaat binnenkort vervangen worden voor een bij voorkeur 200l bak.
En een 600l gezelschapsaquarium, waar ik uiteindelijk een (zuid)Amerikaanse cichliden bak van wil maken.

Welkom Monique!

Welkom.

Welkom. Ik heb dezelfde ervaring gehad met het starten en stoppen 15 jaar terug.
Nu gaat het een stuk beter met alle info die te vinden is, wat soms ook wel weer overweldigend is (te veel verschillende info 😀)
Veel plezier hier.

Welkom

Welkom terug in de hobby!

Welkom. Ik heb dezelfde ervaring gehad met het starten en stoppen 15 jaar terug.
Nu gaat het een stuk beter met alle info die te vinden is, wat soms ook wel weer overweldigend is (te veel verschillende info 😀)
Veel plezier hier.
De info is nu inderdaad een stuk makkelijker te vinden.
Ja af en toe is het lastig vooral als er verschillende dingen worden gezegd over een bepaalde vis.
Tot nu toe gaat het dusdanig goed in het grote aquarium dat het koppel ancistrus die ik heb flink aan het nageslacht werken.
En hebben 12 boesemani's (die als eieren mee gelift zijn op een plant) de verplaatsing en de andere bewoners overleefd. Hoewel ik langzaam een ander huisje voor deze dames en heren ga zoeken, ondanks dat het ontzettend grappige visjes zijn met een hoop persoonlijkheid.

Welkom Monique terug en uiteraard dochter in de hobby en op het forum. Binnenkort is er weer het Vivarium. Wie weet gaan jullie daar ook naartoe. Succes met de 2 bakken. Leuk 2 soorten van bakken.

Voor mij was het ook wat ingewikkeld met de vele goede, goed bedoelde adviezen, heel erg herkenbaar. Maar meelezen en ook leren blijf ik nog altijd doen.

Welkom op het AF.

Welkom Monique terug en uiteraard dochter in de hobby en op het forum. Binnenkort is er weer het Vivarium. Wie weet gaan jullie daar ook naartoe. Succes met de 2 bakken. Leuk 2 soorten van bakken.

Voor mij was het ook wat ingewikkeld met de vele goede, goed bedoelde adviezen, heel erg herkenbaar. Maar meelezen en ook leren blijf ik nog altijd doen.
Ja het is ontzettend leuk om met haar bezig te zijn met haar aquarium. Zeker als je bedenkt dat de sluierstaarten ontzettend tam zijn en als je een kommetje van je hand maakt dat ze even op je hand komen liggen.
Echt hele leuke visjes.
Ik zal eens kijken waar en wanneer het is, wellicht gaan we daar dan even kijken wat er allemaal mogelijk is, met het risico dat je te veel leuke en interessante dingen ziet. 😁

Ik denk dat je altijd bij blijft leren op het gebied van levende dieren. Mijn inziens wil je altijd het beste voor ze, als je een beetje verantwoord bezig wilt zijn.

Welkom Monique. Veel plezier met de hobby. Neem he tijd om alles lekker uit te zoeken.😊

Welkom Monique. Veel plezier met de hobby. Neem he tijd om alles lekker uit te zoeken.😊
Dat doe ik nu zeker weten.
Zeker na het fiasco in het verleden 🙂
Hoe treurig het ook was , achteraf heb ik er toch wat van geleerd en meegenomen.
Nu zit ik eerst weken te oriënteren en te analyseren wat wel en niet kan.
Misschien een beetje over de top, maar dan ligt het niet aan het gebrek aan interesse en diepgang.😁

Leren moeten we het allemaal hoor en fouten maken we ook allemaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan