Tijdschakelaar ?


Angelique.L

Member
Lid geworden
8 oktober 2021
Berichten
24
Leeftijd
23
Goedendag,

Voor mijn verlichting juwel multilux, wil ik graag een tijdschakelaar tussen zetten maar niet mijn sterkste punt.

Ik zat te kijken naar de
Smart timer van superfish

Of gewoon een simpele tijdschakelaar zoals deze:

Als iemand ervaring met 1 van deze heeft of advies :br:
 
Goedendag,

Voor mijn verlichting juwel multilux, wil ik graag een tijdschakelaar tussen zetten maar niet mijn sterkste punt.

Ik zat te kijken naar de
Smart timer van superfish

Of gewoon een simpele tijdschakelaar zoals deze:

Als iemand ervaring met 1 van deze heeft of advies :br:
Ik heb in de loop der tijd verschillende digitale, maar ook wel dit met pinnetjes die je noemt gebruikt. Op dit moment doet een minicomputer het die meer zaken in de bak regelt :).
In principe werken ze allemaal. Ik zou er een kiezen die je zelf het makkelijkst te bedienen vindt.
 
Oh top dankje @Peter74 Zou dan wel in de winkel en online kijken wat het makkelijkst werkt.
 
@Friesian had laatst ellende met zo n digitaal ding en ik gebruik de goedkope analoge van de Action.
 
Gewoon de simpelste analoge schakelaar.
 
Ik gebruik het liefst de digitale. Die zijn preciezer af te stellen dan de analoge schakelaars, en ze zijn stil, waar analoge schakelaars nog wel eens een rateltje willen hebben (of die later krijgen).
 
Ik werk alleen nog maar met slimme stekkers.
Ideaal als je het mij vraagt.
Je stelt het makkelijk in op je telefoon.

Ik gebruik ze ook voor apparatuur wat niet op tijd geschakeld hoeft te worden. Zo kan ik de smart plug ook aan en uit zetten op de telefoon.
Vroeger moest ik dan altijd in het meubel kruipen.

Zelf heb ik de CALEX smart plug maar er zijn vele merken beschikbaar die eigenlijk het zelfde zijn.
 
Je stelt het makkelijk in op je telefoon.
Kijk daar zou het bij mij al fout gaan want ik ben al blij als ik met de telefoon gewoon kan bellen. De AI led hier is ook via een app te regelen maar ja dat was hopeloos.
Alle techniek en electronica is leuk maar de kans op storingen wordt als maar groter. Daarom hier zo min mogelijk techniek.
 
Ik gebruik overal waar het nodig is de tijdschakelaar van Hornbach.
Digitaal eenvoudig in te stellen, zit een handleiding bij wat tegenwoordig ook al uniek is.
Ook mogelijk om de zomer en wintertijd in te stellen of random tijden.
En nog een pluspunt, is goedkoop.
KLIK hier voor de schakelaar
 
De analoge met pinnetjes gaat inderdaad na verloop van tijd ratelen is mn ervaring. Dus voorkeur voor digitaal of slimme stekker met een app. Heb onlangs een Brennsnstuhl gekocht. Instellen via app. Veel meer instelmogelijkheden tov de analoge of digitale.


IMG_5989.jpegIMG_5990.png
 
Kijk daar zou het bij mij al fout gaan want ik ben al blij als ik met de telefoon gewoon kan bellen. De AI led hier is ook via een app te regelen maar ja dat was hopeloos.
Alle techniek en electronica is leuk maar de kans op storingen wordt als maar groter. Daarom hier zo min mogelijk techniek.
Hoe moeilijk kan dit zijn John ?
Het is makkelijker dan een analoge schakelaar☺️
Storing geen probleem. De tijden blijven er in staan en gaat gewoon aan en uit.
 

Bijlagen

  • IMG_2685.png
    IMG_2685.png
    144.6 KB · Weergaven: 8
Inderdaad @Ice78 en zoveel momenten als je zelf wil instellen. Ik gebruik hem icm een warmtelamp op mn terrarium. Paar keer per dag aan en uit. Voor een constante temperatuur.


IMG_6035.png
 
Inderdaad @Ice78 en zoveel momenten als je zelf wil instellen. Ik gebruik hem icm een warmtelamp op mn terrarium. Paar keer per dag aan en uit. Voor een constante temperatuur.


Bekijk bijlage 374992
Het is ook er makkelijk maar je moet er wel voor open staan.
Als ik dan hoor dat sommige niet goed met een smartphone overweg kunnen kan ik het ook wel begrijpen dat ze zulke slimme stekkers links laten liggen.
 
Als John nu gaat zeggen dat hij in een tesla rijd dan snap ik er niks meer van 🤣
 
De software op zulke slimme stekkers zijn voor het gemak ontworpen. Bepaalde software werkt gewoon slecht en is moeilijk in te stellen maar dat is met veel dingen zo maar het word naar mijn idee alleen maar makkelijker.

De tijd staat niet stil en fabrikanten hebben er ook niks aan om het heel ingewikkeld te maken.

Bij twijfel probeer gewoon eens een slimme stekker. Voor het geld hoef je het zeker niet te laten.
 
Kortom: Zoveel mensen, zoveel wensen. Gewoon doen wat het best bij je past :-D.
 
De analoge met pinnetjes gaat inderdaad na verloop van tijd ratelen is mn ervaring.
Ja dat is waar en na enkele jaren hoor je dat maar ja voor 2,49 pak ik dan een nieuwe hoor.
 
Zo wat veel reacties al,
Maar uuh de steker met app gaat het niet worden :ROFLMAO: daar ben ik niet handig genoeg voor
 
Zou het een generatie dingetje zijn ??
Niet dat daar wat mis mee is hoor voordat ik andere tegen het zere been stoot ☺️.
 
Zou het een generatie dingetje zijn ??
Niet dat daar wat mis mee is hoor voordat ik andere tegen het zere been stoot ☺️.
Generatie dingetje niet per se ben nog maar 23 jaar :DD
 
Zou het een generatie dingetje zijn ??
Niet dat daar wat mis mee is hoor voordat ik andere tegen het zere been stoot ☺️.
Nou, ik ben 63. Maar ga aardig mee in de Tech. Misschien ook wel door mijn baan als grafisch medewerker/dtp-er. Werk dagelijks met computers en computer gestuurde borduurmachines en andere apparaten.

Het is eerder uitzondering dan regel denk ik…. :)
 
Generatie dingetje niet per se ben nog maar 23 jaar :DD
Was ook niet op jouw bedoeld maar in het algemeen.
Ik zie mijn moeder ook niet met een smart plug aan de gang gaan 🤷‍♂️
 
Maar als je de werking of het product niet kent is het misschien wel iets om je eens in te verdiepen.
Meschien wel handig, maar of we daar zin in hebben is een ander verhaal;)
 
Dat is hier net zo en het is me te ingewikkeld en heb dan geen zin om dat allemaal uit te vogelen. Daarom kies ik voor het gemak de ouderwetse analoge schakelaar en die past goed bij een ouderwetse kerel:DD
 
Dat is hier net zo en het is me te ingewikkeld en heb dan geen zin om dat allemaal uit te vogelen. Daarom kies ik voor het gemak de ouderwetse analoge schakelaar en die past goed bij een ouderwetse kerel:DD
Verkeerde gedachte. Het is namelijk niet ingewikkeld. Als je zo blijft denken zul je er nooit aan beginnen.
 
Ik gebruik de Qnect (verkrijgbaar bij Gamma) waarvan 1 met meting zodat ik ook het verbruik weet, de overige 2 (normale) gebruik ik op de Co2 en Skimmer.
Alles is in te stellen op je telefoon, zowel programma's als aftellen enz. enz.
 
Goedendag,

Voor mijn verlichting juwel multilux, wil ik graag een tijdschakelaar tussen zetten maar niet mijn sterkste punt.

Ik zat te kijken naar de
Smart timer van superfish

Of gewoon een simpele tijdschakelaar zoals deze:

Als iemand ervaring met 1 van deze heeft of advies :br:
Bij Gamma of bij Hornbach vind je Masterclear digitale timers die dit prima voor je kunnen doen.

 
Bij Gamma of bij Hornbach vind je Masterclear digitale timers die dit prima voor je kunnen doen.

Ik kan niet voor de TS spreken maar ik wordt al gek van zoveel knopjes. Hoe meer knopjes des te ingewikkelder:ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan