Wat is er nieuw

Tijdstip van bemesten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ballast
  • Startdatum Startdatum
B

Ballast

Guest
Ik ben momenteel wat aan het experimenteren met geautomatiseerd vloeibare plantenvoeding toe te dienen ivm mijn werkschema van week op/week af aan boord.

Ik heb nu ook de mogelijkheid om meerdere malen per dag vloeibare plantenvoeding toe te dienen. Ik vraag me nu af of het beter is om de hoeveelheid verspreid over 24 uur te geven ( bijvoorbeeld om de 8 uur) of alleen toe te dienen als de verlichting draait en co2 toegediend wordt?

Verlichting staat aan van 13.00 tot 21.30 en het co2 staan aan van 12.00 tot 21.30

Graag jullie mening!

Zelf voeg ik Profito toe, alleen doe ik niet de wekelijkse aanbevolen hoeveelheid, maar deel ik dat door 7 dagen en dat doseer ik dan elke dag voordat de lampen aan gaan.
Weet niet of dit het beste is wat je kan doen maar zo doe ik het in iedergeval 🙂

Dank voor je reactie!

Dat was ook mijn plan om een evenredig deel per dag toe te dienen. In mijn geval is dat 25 ml per week wat neer zou komen op 3.5 ml per dag. Echter kan ik alleen per hele ml toevoegen met de eheim 3585 (1 rotatie is 1 ml) dus zou het 4ml per dag worden.

Elke ochtend geef ik mijn planten de benodigde meststoffen met uitzondering van CO2 (Dit gaat automatisch) nadat de verlichting is aan gegaan.

Ik zou me niet zo druk maken over die 0.5 Ml.
Afhankelijk van het aantal planten word Profito vaak wat meer gedoseerd.

Dank voor jullie antwoorden!

Het belangrijkste is dat je voldoende voeding in je bak hebt en ik doseer met de EI maar 1x per week.

Ik heb de all in one van Planted Box, volgens mij zit er qua voedingsstoffen weinig verschil met EI. Meer een kwestie van gemak dient de mens 🙂

Bij de EI zul je iets meer bemesten en daarom ververs je ook de helft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan