Tijgerlotus


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Dag allen, een paar vraagjes betreffende de (rode) Lotus

- Hoe zit het nu precies met deze mooie! plant, hij groeit nu als kool in mijn bak maar blijft dit zo doorgaan?
- De knol zit er nog steeds aan vast maar die heeft nu geen toegevoegde waarde meer denk ik?
- De knol schijnt een rustpauze te hebben, maar de plant die er uit is gegroeid groeit dan wel gewoon verder?
- En als ik de knol nu van de plant verwijder en op een andere plek neerleg, komt er dan weer een nieuwe plant uit?


Meer vragen heb ik niet hoor:D
 
Ben niet deskundig,maar heb 8 jaar ervaring,met goede bodembemesting groeit deze plant heel hard en verspreidt zich vanzelf over een groot oppervlak.
Als je niet snoeit maakt ie op een gegeven moment uitlopers naar het wateroppervlak.(als b.v.waterlelie)
Momenteel snoei ik hem/haar iedere week,gewoon alsof je gras maait.blijft dan mooi compact en laag.
Doe je dit niet groeit je bak helemaal vol/dicht.Is mijn ervaring.

grt hans.

ps mijn favoriet.
 
Het is idd een erg mooie plant, maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ie stopt met groeien?

Hij staat nog maar een paar weken in mijn bak en heb al aardig wat bladeren verwijderd, nu laat ik er twee naar boven groeien om te zien wat er gebeurd.

Veel ''pesten'' is goed om hem/haar laag te houden ja.

Maar de knol, wat moet ik daar nu mee doen, gewoon laten liggen?
 
Oké doe ik dat, verplaatsen kan wel, zodat ik een tweede plant krijg?
 
De Tijger lotus maakt vanzelf nieuwe plantjes via uitlopers. Gewoon geduld hebben en je krijgt vanzelf nieuwe.
 
Ja dat kom ik ook regelmatig tegen, als de knol een pauze neemt vind ik niet erg, als de plant zelf dat maar niet doet dan :'(
 

Terug
Bovenaan