Wat is er nieuw

Timo’s Rio 125 (Goudvisfan)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goudvisfan
  • Startdatum Startdatum
G

Goudvisfan

Guest
Hallo beste mensen,

Ik heb 3 maandjes gespaard als 15-jarige puber zodat ik mij heerlijk kon uitleven en mijn 60x30 bak kon vervangen voor de rio 125. Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn oom naar wat zaken gegaan en we hebben ons uitgeleefd. Nadat we de bak zelf hadden gekocht, heb ik alleen al 80 euro aan hout besteed en meer dan 40 euro aan planten. Toch wel een redelijke investering voor mijn leeftijd, maar wij dachten ‘go big or go home’ 😉 😉

Toen we uiteindelijk thuis waren (we gingen weg 11u sochtends) bleek het al etenstijd te zijn en mn oom kon alleen nog helpen de 60x30 te verplaatsen en de rio op de juiste plek te zetten. Toen moest hij naar zijn eigen familie en ik heb toen een nacht niet kunnen slapen omdat ik zo veel zin had om de bak in te richten.

De middag daarna richtte ik de bak in en dat heeft me uren gekost. Ik wilde een grindpad creëren en dat blijkt niet mee te vallen. Ik ben ook een beetje uitgeschoten maar dat zuig ik de eerstvolgende schoonmaakbeurt op. Ik heb hier een aantal foto’s staan op een rijtje waarin je hopelijk het proces kan zien.
53C81F6D-622C-4158-B066-B0D1AB5FC962.jpeg

Hier de hardscape, bedacht met mn oom

1AA78FB1-3D00-4FBE-95AD-95632F43957A.jpeg

Hier had ik het zwarte grind erin gegooid. 2 zakken

28F857B2-240E-4D45-8EDE-ADAAD644129A.jpeg

Hier heb ik dus een pad gemaakt van het bruine.

778CD004-B322-4724-BC3A-AAC76112E9D6.jpeg

Hier heb ik het hout toegevoegd boven het substraat

B4EA0AAA-3299-469A-9C31-F17854D3E974.jpeg

Nu heb ik de meeste planten erin gedaan
94327163-F97B-40EF-A372-6800C3E7FEDF.jpeg

Als je goed kijkt zie je dat ik hier ook een soort grassprietjes heb geplant.

8DB822F4-9387-45FF-9D2E-6E956DD33841.jpeg

En boven in het aquarium heb ik deze plant vastgezet met plantenlijm

Ik ben er redelijk tevreden over. Er zijn op het moment 3 aandachtspuntjes voor mij; namelijk het bruine grind waar ik op ben uitgeschoten, het grijzige water (door de bactocare en grind, heb het grind wel uitgewassen) en de bubbeltjes overal.
BF7127C2-15BA-43A8-AA00-92C51684ABE0.jpeg
BAE6711D-2B1B-4E5B-9048-DBB8FAE5463C.jpeg
A9E3E8DA-314B-4F1D-820D-BDF129238BFF.jpeg
FCDE417D-E02B-491C-83F9-D363FBFCC0FE.jpeg
B14124B2-68A3-4329-8F62-8805E8279D0F.jpeg
59D9DC9E-1612-4B76-B1B1-7F60DC39526F.jpeg
CEB724A7-8038-446E-A5ED-A2213A998F8F.jpeg

Ziet er goed uit!

Vgm kon je beter een afscheiding maken met plexiglas, kun je heel makkelijk snijden, en verbuigen als je het warm maakr. Dan vermengt het grind niet met elkaar😉

investering voor mijn leeftij
Bijbaantje zoeken, je wilt niet weten hoeveel ik heb uitgegeven, met dank aan het bijbaantje. :juggle:😀😉

Dit is de bak na 24 uur. Kritiekpunten nog steeds bubbels, wazigheid en uitgeschoten met grind. Ook moeten de planten rechts groeien en ze moeten allemaal even aanslaan.
4DB068A8-7CA1-4ECB-95B9-5BCA868EC6C6.jpeg

Ziet er goed uit!

Vgm kon je beter een afscheiding maken met plexiglas, kun je heel makkelijk snijden, en verbuigen als je het warm maakr. Dan vermengt het grind niet met elkaar😉

Bijbaantje zoeken, je wilt niet weten hoeveel ik heb uitgegeven, met dank aan het bijbaantje. :juggle:😀😉
Ik heb qua inrichting boven de 150 euro uitgegeven. Ik werk bij een supermarkt

Ziet er al goed uit idd! Naaldgras zou ik idd ook wat meer uit elkaar zetten, kort knippen heb ik daarentegen nooit gedaan, maar zo doet ieder zn ding. Je hoort idd wel vaker dat het goed is omdat dr planten aan het onderwaterleven moeten wennen, maar is afhankelijk van je lfs

Nog mensen reacties erop die ik kan gebruiken? 🙂

Gebrek aan fantasie heb je zeker niet, ik vindt het prima gedaan zo, succes.
Hoe heet die plant welke je op het hout hebt gelijmd?

Gaaf ingericht hoor Timo!
Alleen een paar puntjes,dat grasachtige plantje rechts is geen aquariumplant en gaat dood na een tijd in het water helaas.
Lees net ergens anders dat je al vissen in deze bak hebt zitten en is al best snel,weet niet of je filtermateriaal van het andere filter gebruikt hebt? want deze bak moet nog in balans komen met de waterwaarden.
Over het algemeen duurt het een week of 3 en voor die tijd komen er stoffen in het water die de vissen ziek kunnen maken dus dat moet je ff goed in de gaten houden.
Zou zonde van de vissen zijn en je geld waar je zo hard voor gewerkt hebt natuurlijk!

Heel veel plezier verder en succes nog!

Gaaf ingericht hoor Timo!
Alleen een paar puntjes,dat grasachtige plantje rechts is geen aquariumplant en gaat dood na een tijd in het water helaas.
Lees net ergens anders dat je al vissen in deze bak hebt zitten en is al best snel,weet niet of je filtermateriaal van het andere filter gebruikt hebt? want deze bak moet nog in balans komen met de waterwaarden.
Over het algemeen duurt het een week of 3 en voor die tijd komen er stoffen in het water die de vissen ziek kunnen maken dus dat moet je ff goed in de gaten houden.
Zou zonde van de vissen zijn en je geld waar je zo hard voor gewerkt hebt natuurlijk!

Heel veel plezier verder en succes nog!
Hartstikke bedankt! Die plant rechts in de hoek heb ik wel al meer dan een half jaar (vorige bak). Ook was ik op de hoogte van de waterwaardes en heb ik elke dag zitten meten en klopt het nog allemaal. Bedankt voor de goeie reacties.

De bak ziet er nu zga glashelder uit. Ik post binnenkort weer een fotootje

Sorry Ton Hageraats, ik heb het labeltje van de plant niet meer gevonden. Ik heb m ook al bijna een jaar. Dit is zijn 3e bak.

Supermarktloontje is niet veel op je 15e, maar je hebt na 3 maanden sparen er toch wat moois voor kunnen halen!
En dat heb je zeker prima gebruikt! :thumbs:

Supermarktloontje is niet veel op je 15e, maar je hebt na 3 maanden sparen er toch wat moois voor kunnen halen!
En dat heb je zeker prima gebruikt! :thumbs:
Een kleine 300 euro.. Krijg je toch een prima bak voor...

Dankjulliew allemaal voor de supermotiverende reacties

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan