Tips en hulp nodig


Saskia

Active member
Lid geworden
9 januari 2010
Berichten
40
Locatie
Posterholt
Hallo allemaal.
Enige tijd geleden heb ik gepost dat onze bak van 2,00 was leeg gelopen in de woonkamer.
Na lang zoeken en kijken hebben we vandaag een volledig nieuwe bak binnen gekregen van 2.00 x 0.60 x 0.60
We hadden nog LED buizen van de oude bak. We hebben er voor gekozen om de LED op de stabilisatie strips te leggen en er boven zouden dan de dek ruiten komen.
Is echter een kleine communicatie fout geweest waardoor de dek ruiten gemaakt zijn op de stabilisatie strips.
Nu heb ik meerdere vragen eigenlijk. Als ik de LED op de dek ruiten leg raak ik dan veel licht kwijt of is dit mogelijk. Ik was aan het denken om dan een kunststof plaat op maat boven op het aquarium te maken zodat er een soort kap ontstaat en rondom dan een rand te maken met plakfolie om de techniek weg te werken, alsof je dan een kap hebt.
Is dit verstandig met kunststof te doen of kan ik het beste een houten plaat gebruiken en zo ja welk hout.

Een hoop vragen maar wil het graag in 1x goed doen zodat het werkt op de juiste manier en dat ik het niet elke keer opnieuw hoef te gaan doen.

Nu is ook de plaat die op het metalen frame komt onder de bak niet meer goed door vocht schade. Hoe kan ik het beste alles opbouwen vanaf de grond. Begin ik met een bodemplaat en dan het frame? Wat het beste daarom voor de bak erop komt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, hoor graag van jullie alle tips zijn meer als welkom
 
plaat op het frame dus tussen bak en frame betonplex of een ander watervast materiaal bv 18mm okoume triplex
of ander plaat materiaal dan niet zelf waterbestendig gemaakt
 

Terug
Bovenaan