Wat is er nieuw

Tips gevraagd garnalen aquarium :)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lieszje
  • Startdatum Startdatum
L

Lieszje

Guest
Hallo allemaal 🙂

Na een jaar lang aquarium-loos te zijn geweest (helaas niet omdat ik het wilde) ben ik sindskort in het bezit van een Lido100 en Aqua40.

De Aqua40 heb ik de afgelopen week gehaald en wil ik graag als garnalen aquarium gaan inrichten.
Ik heb ervaring met vuurgarnalen en ik heb crystal red & black gradatie a&b op kraanwater gehad.

Dit keer wil ik het wat serieuzer aanpakken.
Ik heb een sponsfilter besteld, mosballen en ik ben aan het kijken voor een akadama bodem.

Ik heb nog geen planten dus ik vroeg me af of er nog mensen goede tips hebben.
Ook ben ik nog aan het kijken voor garnalen, heb crystal black en Snow white garnalen op het oog.
Maar een grote kans dat deze al weg zijn als het aquarium ingedraaid is.

Hoop dat er mensen goede tips hebben.
Ben uiteraard zelf ook nog aan het inlezen.

Alvast bedankt 😀

Groetjes Lisette

Belangrijkste tip wat planten betreft is dat je moet oppassen als ze net nieuw zijn voor het gevaar van slakkengif wat ze vaak gebruiken voor de kweek van planten.
Dus eerst goed laten spoelen of iig niet zo bij garnalen zetten.
Grote kans dat de garnalen al weg zijn idd maar net zo'n grote kans dat er weer mooie garnalen op de markt zijn over een week of wat als je bakje er klaar voor is 😉

Bedankt voor de tip over het slakkengif!
Spoel de planten altijd goed af maar dan laat ik ze voor de zekerheid nog in een emmer weken.

Kijk eens naar dit plantje: Alternanthera reineckii Mini te bestellen bij aquarium-planten. Ik heb deze in mijn nano cube en ik vind hem super mooi. Hij is wel anders dan op de foto van die site, maar zeker mooi en een beetje licht rood. Hij groeit niet snel en is makkelijk te snoeien(gwn afknippen wat te lang is en dat kun je weer extra planten). En niet onbelangrijk, weinig eisend!!!
Hier kan je een glimp opvangen http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1587685 zie BB foto in het hoekje. Verder is die site echt een aanrader, ik heb er zeer mooie TWBs besteld.
Verder heb ik anubias, wat ik erg mooi vind en dat vereist echt gewoon 0 onderhoud doordat het zoooo traag groeit, precies wat ik wil 😛 Verder java moss is leuk

Afraders: parketplantjes zoals dwarf baby tears en cuba nog wat 😛 Flame moss en spiky moss. Dat gaat bij mij allemaal dood, kennelijk allemaal CO2 nodig.

Nog 1 tip, na het afspoelen zet ze a.u.b in een bakje met water met wat zonlicht voor ongeveer 5 dagen. Iedere dag op nieuw afspoelen en water verversen. Waarom? Tegen al het ongedierte wat je maar kan verzinnen. 1x afspoelen is te weinig hiervoor, en ik spreek uit ervaring. Ik heb nog steeds slakken(10tallen, misschien wel 100) in mijn aq van 1 x afspoelen... 🙁

flame mos..

groeit goed/leuk bij mij.
heb geen co2.

vallenseria vindt ik zelf een mooie plant.. en ode garnalen eten de algjes van de plant af.. maar dat doen ze net zo goed bij de anubias. wat trouwens een mooie plant is..

verde kan je levermos proberen.
of een ander mos soort.
mos is wel een must

flame mos..

groeit goed/leuk bij mij.
heb geen co2.

vallenseria vindt ik zelf een mooie plant.. en ode garnalen eten de algjes van de plant af.. maar dat doen ze net zo goed bij de anubias. wat trouwens een mooie plant is..

verde kan je levermos proberen.
of een ander mos soort.
mos is wel een must

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan