Tips gevraagd voor mijn JBL cristalprofi e 901.


A

Altispinosa

Guest
Deze filter was er bij toen ik mijn Juwel Rio 180 heb gekocht maar bij aankomst thuis bleek dat de startknop te vast zit namelijk als ik hem in druk komt hij maar heel langzaam terug omhoog wat betekend dat ik geen gebruik van deze knop kan maken zolang hij niet naar behoren werkt.
Vraag is wat kan ik hier aan doen zodat ik de stroefheid eruit kan krijgen en de filter naar behoren kan gaan gebruiken.
 
Wd 40 gebruiken. Beetje langs de knop spuiten zodat het er tussen kan trekken.
 
Wd 40 gebruiken. Beetje langs de knop spuiten zodat het er tussen kan trekken.
Heb het gisteren met dit geprobeerd echter zonder resultaat Albert.
Silisol Siliconolie 001.JPG
 
Ik heb dat hier ook Johnny en af en toe moet ik hem met de hand weer omhoog trekken zeg maar.
 
Meestal krijg ik hem wel los door er een beetje aan te morrelen, drukken beetje van links naar rechts bewegen en trekken, en dan even inspuiten.
 
Dat aanzuigen is bij de jbl niet zo makkelijk omdat de slang op de kop vast zit. En als de kop van de pomp af is kan je niet aanzuigen. En de slang eraf halen en weer op schuiven gaat haast niet lukken zonder een waterballet.
 
Ik ben daar niet zo voor,ik wil handig gebruik maken van de startknop.
 
Deze filter was er bij toen ik mijn Juwel Rio 180 heb gekocht maar bij aankomst thuis bleek dat de startknop te vast zit namelijk als ik hem in druk komt hij maar heel langzaam terug omhoog wat betekend dat ik geen gebruik van deze knop kan maken zolang hij niet naar behoren werkt.
Vraag is wat kan ik hier aan doen zodat ik de stroefheid eruit kan krijgen en de filter naar behoren kan gaan gebruiken.
Natuurlijk weet ik niet hoe langzaam de knop omhoog komt. Maar de knop zit dus niet vast. Wel weet ik dat hij langzaam omhoog hoort te komen! Bedoelt om water aan te zuigen.
 
Natuurlijk weet ik niet hoe langzaam de knop omhoog komt. Maar de knop zit dus niet vast. Wel weet ik dat hij langzaam omhoog hoort te komen! Bedoelt om water aan te zuigen.
Hij komt echt maar heeeeel langzaam omhoog Ben en das zeker niet voldoende zoals het zou moeten.
 
Heb je hem droog geprobeerd of met water?

Vul dan de pomp eerst, plaats het deksel erop. Maak het hoogte verschil tussen de inlaat/uitlaat van de pomp eens laag. Misschien heeft hij gewoon moeite met aanzuigen?
 
Hier maakte droog of nat niet uit maar goed proberen kan altijd;). Bij de Teratec was de ellende met die knop nog veel erger en daar werkte hij vanaf dag 1 al belabberd.
 
Heb het gisteren met dit geprobeerd echter zonder resultaat Albert.
Bekijk bijlage 254928
Als het goed ik kan doe aanzuigknop eraf. Die zit los op het handpompje . (net als de knoppen van een versterker eraf kunnen)

Ik ben daar niet zo voor,ik wil handig gebruik maken van de startknop.
Beter aanzuigen als je filter niet kunnen gebruiken. Misschien heeft het filter lang stilgestaan of is de knop nooit gebruikt. Als het filter draait, en hij draait goed stabiel, dan een paar keer achter elkaar de knop indrukken. Het kan zijn dat door de waterdruk de knop sneller omhoog komt. .
Ik heb juist het omgekeerde met mijn JBL701. Ik krijg de knop heel moeilijk ingedrukt. Dan druk ik altijd extra hard zodat ik van mijn filter win met de krachtmeting:D:D:juggle:
 
Je hoort heel veel dat er problemen zijn met die knop en die van de Tetratec kon ik destijds ook amper indrukken. Leuk die snufjes maar het werkt lang niet altijd even goed volgens mij.
 
Als het goed ik kan doe aanzuigknop eraf. Die zit los op het handpompje . (net als de knoppen van een versterker eraf kunnen)


Beter aanzuigen als je filter niet kunnen gebruiken. Misschien heeft het filter lang stilgestaan of is de knop nooit gebruikt. Als het filter draait, en hij draait goed stabiel, dan een paar keer achter elkaar de knop indrukken. Het kan zijn dat door de waterdruk de knop sneller omhoog komt. .
Ik heb juist het omgekeerde met mijn JBL701. Ik krijg de knop heel moeilijk ingedrukt. Dan druk ik altijd extra hard zodat ik van mijn filter win met de krachtmeting:D:D:juggle:
Straks mij eens mee bezig houden.
 
Bij de Fluval 306 die ik te leen heb werkte de knop ook niet dus ja aanzuigen.
 
En naar zn vrouw wss ook niet dan... maarja niemand luistert naar zijn vrouw :deal: (heb ik begrepen)
 
Ik trok de knop weleens omhoog met de waterpomptang, als hij niet meer wilde. Of de knop er af halen en de buitenkant insmeren met vaseline
 
Ik zou je uitstroom zo proberen te maken dat je hier heel makkelijk je ververs slang in kan steken, en dat je dan via je ververs slang je pomp kan aanzuigen, doe ik ook en is echt geen extra werk en geen knoppen gedoe met alle mogelijke knudde gevolgen van dien. Aangezien je toch nog moet gaan aanleggen zou je hier direct dus over na kunnen denken. Of een T koppeling in de slang naar je aquarium plaatsen speciaal voor dit doel, of PVC als je het met PVC zou gaan aanleggen.......

Reden genoeg om er over te brainstormen en alle opties te overwegen voor je een bepaalde keuze maakt, owwww wat is het toch lekker om een bak op te starten eigenlijk, kan je weer dingen anders doen als in het verleden met de kennis die jij en anderen hebben opgedaan.
 
En naar zn vrouw wss ook niet dan... maarja niemand luistert naar zijn vrouw :deal: (heb ik begrepen)


Nou nou, dan heb je geen goede voorbeelden gekregen volgens mij. Wacht maar tot je ook getrouwd bent:D;).

Btw, ik zal het even uitleggen. Ik luister altijd heel erg goed naar mn vrouw maar dat wil niet zeggen dat ik er iets mee doe:D:D
 
Mijn 901 had destijds ook zo'n knop die steeds zwaarder ging. Uiteindelijk koos ik ervoor om het filter tot de nek toe te vullen met een plantengieter. Daarna koppelingen erin drukken en aanzetten. Paar keer wiebelen om de laatste bellen eruit te krijgen en klaar. Belangrijk is wel dat de aanzuiging (waar het water het aquarium uit gaat) gevuld blijft.
 

Terug
Bovenaan