Wat is er nieuw

Tips over dit Bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter kermit de kikker
  • Startdatum Startdatum
K

kermit de kikker

Guest
Aquarium: Juwel Trigon 190

276986joranja_0_82_foto.jpg

Inrichting van de bak nu. Het visbestand klopt hier niet.

Vissenbestand:

3x Zilverbijlzalm (Gasteropelecus Levis)
3x Blanke bijlzalm (thoracocharax stellatus)

13x Kardinaal tetra (moeten er 20 worden)

7x Corydoras panda
7x Corydoras sterbai

4x Otocinclus affinis
1x Siamese Algeneter 'gold' (Gyrinocheilus aymonieri)

Brandlos!

Volgens mij komen de corydorassen beter tot hun recht als je ��n soort ( in jou formaat bak ) in hebt, maar dan in een flinke ( is wat je flink noemt 😉 )school. Dus een stuks of 14 van ��n soort.

@Ami Mmmh.. Goed punt. Gelukkig zien de corydoras elkaar als ��n soort vis en dus stoort dit mij niet zo erg.

Zou er een blikvanger bijzetten, bijv. koppel siamese kempvis, dwerggoerami, honinggoerami, 5 chocoladegoerami's, 5 dwergkogelvissen etc.

Edit: Daarnaast veeel meer met je planten gaan doen, de vissen hebben zo nog weinig beschutting. Knal er eens een paar makkelijke groeiers in die heel groot worden, bijv. E. Amazonicus, E. Ozelot, A. Ulveaceus of een grote sumatravaren. Laatsgenoemde kan je dan ook nog een stek van laten drijven, dan krijg je mooie wortelpartijen aan het oppervlak, vinden je bijlzalmen ook fijn:

LRXP8ah1_GSD_kwTpOau3FxjM4L0FBTD.jpeg

Ik zou kiezen tussen 1 van de bijlzalmsoorten en die soort uitbreiden naar 8

13x Kardinaal tetra --> Zou ik zoals je zelf al zei uitbreiden naar 20

Ik zou ook voor maar 1 Corydorassoort kiezen en die uitbreiden naar een stuk of 12 � 14.

4x Otocinclus affinis ---> Zou ik uitbreiden naar een stuk of 10 � 12. Alleen bedenk wel dat voor elk exemplaar gemiddeld 2 zijn doodgegaan in het traject naar de LFS.
1x Siamese Algeneter 'gold' ---> Deze zou ik in verband met het gedrag van de volwassen vis vervangen voor 1 of 2 kleinerblijvende L-nummers.

@Rikkert:
vindt het zelf ook jammer dat het niet een soort is.
Had het liefst 8 blanke bijlzalmen gehad. Deze heb ik alleen niet meer kunnen vinden. Omdat ik nog 3 blanke bijlzalmen had heb ik er 3 zilverbijlzalmen bijgekocht.

Waar kan ik 5 blanke bijlzalmen vandaan toveren in omgeving eindhoven?

De algeneter heb ik al een lange tijd en ben er een beetje aan gehecht. Het is geen ideale vis maar ga hem toch niet weg doen.

@intercooler:
Dit is wel een gesnoeide situatie hoor. De planten staan doorgaans een stuk hoger.

Wel zat ik ook te denken aan een drijfplant.
Ik heb zelf liever een drijfplant zonder te lange wortels.

Kun je de wortels telkens kort knippen of moet ik dan toch voor een soort kiezen die dit als eigenschap heeft?

Je kunt de wortels van drijfplanten gewoon inkorten al vind ik het wel wat hebben als je van die lange slierten van wortels hebt zo'n 10 cm dan.

Vissenbestand:

2x Dwerggoerami (Trichogaster lalius)

4x Antennebaarsje 'electric blue' (Microgeophagus ramirezi)

3x Zilverbijlzalm (Gasteropelecus Levis)
3x Blanke bijlzalm (thoracocharax stellatus)

20x Kardinaal tetra

7x Corydoras panda
7x Corydoras sterbai

4x Otocinclus affinis
1x Siamese Algeneter 'gold' (Gyrinocheilus aymonieri)

Wat denken jullie?

Ik zou dan kiezen voor de goerami's OF dramirezi's.

Kijk nog eens naar de temperatuur eissen van al deze vissen. Daar zit nogal wat variatie. Kies voor een bestand voor 26 of 20 graden, deze combinatie is verre van ideaal.

@Rikkert

Waarom zou je dit doen?

Iemand een idee waar ik Blanke bijlzalm (thoracocharax stellatus) kan krijgen in omgeving Eindhoven?

@Jelle

Ik heb het water op 24 graden.
Welke vis heeft hier moeite mee?

Even de vissen die je noemde:

Zilverbijlzalm > warm
Blanke bijlzalm > warm
Kardinaal tetra > warm
Corydoras panda > lange koelere periode
Corydoras sterbai > warm
Otocinclus affinis > lange koelere periode
Trichogaster lalius > lange koelere periode
Mikrogeophaus ramirezi > warm
Siamese Algeneter 'gold' weet ik zo niet.

Alleen al op basis van de temperatuur zou je een belangrijke schifting kunnen maken. Een compromis doet iedereen tekort.

edit: deel achterhaald, verwijderd,

~ Ivo

@Mascha&Ivo

Correct me if i'am wrong...

Corydoras panda & Otocinclus affinis. TEMP: 20-25

Trichogaster lalius TEMP: 22-28

Siamese Algeneter heeft eigenlijk nergens moeite mee maar 24-25 is ideaal.

Voor de oto's en de panda's begrijp ik dat het ietwat aan de warme kant is maar ik zie nergens grote fouten..

kermit de kikker zei:
@Rikkert

Waarom zou je dit doen?

Verschil in temperatuureisen ( moet ook bij de rest van het visbestand passen) en het zijn allebei territorium vormers die zeer waarschijnlijk gaan botsen.
En dat kan ook weer voor stress zorgen bij de rest van de vissen.

kermit de kikker zei:
Correct me if i'am wrong...
Met bijlzalmen, de kardinalen en ramirezi moet je al snel aan een graadje of 26 gaan denken.
Dat is voor de panda en otocinclus al boven hun range. En die range houdt ook in niet jaarrond op de max. gaan zitten.
T. lalius komt net zo goed uit gebieden waar het grote perioden van het jaar veel koeler is (koelt zelfs af tot 19 graden). Geldt hetzelfde voor.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan