Wat is er nieuw

tips voor achterwand

• Onderwerp starter Onderwerp starter malawitoop
  • Startdatum Startdatum
M

malawitoop

Guest
Hallo ik wil graag een achterwand en zijwanden en 3 grote stenen maken voor me malawi aquarium. Helaas zitten er al vissen in en draait ie al bijna een jaar.Technisch en knutsellend kom ik er wel.
Het enige wat ik wil weten wat het beste is om te doen.

Wand maken en dan me bak leeg halen, wand erin kitten 2 weken uitharden en dan grote waterwissel en goed de waterwaarden testen.

Of me bak leeg halen en dan de wand op maat er in maken en pas vissen erin Waneer ik klaar ben.

bij de eerste optie ben ik bang dat ie niet gaat passen misschien als ik lagen lijm en hars eroverheen doe.Wil ook geen loze ruimtes natuurlijk.
Mischien een houten frame maken met dezelfde maten daar in en dan zo maken in 3 delen zodat ie wel past.
Graag hoor ik suggesties want moet wel onderkomen regelen voor 25 malawi cichliden.

Was jij niet ook bezig met het herplaatsen van een (groot) deel van je vissen? (Of verwar ik je met iemand anders)
Zo ja, dan zou je een en ander kunnen combineren�

~ Ivo

Nou groot, maar klopt er gaan er wat uit en wat er bij.Scherp trouwens.
De nieuwe visjes komen deze week aan, die gaan sowieso in een 240 liter bak die al klaar en schoon is.
Dan ga ik via de vereniging denk ik voor nog een 200 liter voor me huidige bestand.
Maar dan de vraag, of de wand erin moet worden gemaakt of net als kant en klare maken.

Tja is net wat je zelf handiger vindt en geen kwestie van moeten,je kan iets maken wat de afmetingen van de bak heeft en dan op je gemak de wand maken maar dan zal je waarschijnlijk losse delen hebben om het weer in de bak te kunnen zetten waar het voor is.
Voordeel als je het gelijk in je bak doet dat je dan mooi 1 geheel kan maken zonder naden.

Die naden komt wel goed denk, maar ga denk een van te voren maken.
Dan kan ik hem netter af werken, ivm epoxy.
Zal toch zuur zijn dat je bestand naar de manen is Door een beetje epoxy of iets dergelijks.
Nog 1 vraag hoe lang moet je wachten voor je er vissen in kan gooien.Je laat de epoxy hard uitharden dan kit ik hem vast in de bak en Waneer de kit droog is vul ik hem met water.
Waneer mogen de vissen erin?
En Waneer de bak vol met water zit moet ik me filters aan doen?

Dank je, dat is wat ik nodig hebt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan