Wat is er nieuw

tips voor Hemianthus callitrichoides aquascape

• Onderwerp starter Onderwerp starter axcellent
  • Startdatum Startdatum
A

axcellent

Guest
Hallo iedereen,

ik ben aan het proberen een aquascape te maken met een tapijtje van Hemianthus callitrichoides. Ik voeg redelijk veel co2 toe in verhouding tot de bak (de bak is 30 liter). Het geheel krijgt nu 10 uur per dag verlichting (Led)

Ik geef twee keer per week profito (1 wekelijkse portie verdeeld over 2 keer)

Toch vind ik dat de plantjes vrij geel zijn. Op de foto hieronder lijken ze groener dan dat ze zijn vind ik! Iemand tips?

Ze groeien al wel naar elkaar toe. Ik heb uiteraard al wat dingen opgezocht op internet. Het zou kunnen zijn dat de ijzer waarde te laag is, maar deze kan ik nu niet meten. Ik ging er wel vanuit dat deze sporen voldoende in de profito aanwezig waren.

Hieronder wat foto's

95ba2b2dfd3ff0299c1b634f56233ced.jpg

cf1dae85fd706b6ae7f1284be5139c4c.jpg

Hoe lang staat het plantje al? Het heeft meestal tijd nodig voordat deze wat gesetteld is. 😀

Ik weet ook niet of je genoeg licht boven je bakje hebt met een standaard LED verlichting

De ledlamp geeft veel licht vind ik. Zoveel dat ik hem het liefst wil dimmen savonds maar vanwege de hc brand hij heel de avond op volle sterkte. De plantjes staan er nu 2 weken in. Hoelang is de wenningsperiode?

Wel handig om de waterwaarden erbij te vermelden. (pH,kH,NO3,PO4,etc)
Zolang er nieuwe groei is en deze wel groen blijft is er niets aan de hand.

Hoeveel Watt is de led dan??
2 weken is nog niet erg lang dus als de nieuwe bladeren goed blijven is het goed (zoals Frank ook al heeft aangegeven).
De standaard led boven die nano bakjes is in de regel nooit zo heel erg veel namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan