Tips voor schooltje bij Diamantgoerami's en Corydoras


Alexander

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2017
Berichten
443
Leeftijd
30
Locatie
Zuid Limburg
Mijn huidige Kardinaal Tetra's (20 stuks) gaan naar een nieuwe bak. Het is tijd voor wat nieuwe bewoners in deze bak na die jaren.

Hebben jullie wellicht nog tips voor een schooltje visjes voor bij de volgende huidige bewoners?
- 3 Diamant Gourami (1 man 2 vrouwtjes);
- 15 Corydora Sterbai;
- 6 Otocinclusjes;
... en nog wat garnalen en slakjes.

Betreft een redelijk dicht beplant Rio 240 aquarium met donkere bodem en achterkant, gefilterd door 2 potfilters + CO2 reactor.

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Kegelvlekbarbelen?
Diamantregenboogjes?
Diamantzalmpjes?

Thanks! :)
 
Ik zou diamantzalmpjes doen, of fantoomzalmpjes, vooral die laatste is een ondergewaardeerd soortje waarvan vooral de mannen heel mooi imponerend gedrag vertonen naar elkaar en de vrouwen
 
Ik zou diamantzalmpjes doen, of fantoomzalmpjes, vooral die laatste is een ondergewaardeerd soortje waarvan vooral de mannen heel mooi imponerend gedrag vertonen naar elkaar en de vrouwen
Diamantzalmpjes leken me inderdaad ook leuk voor erbij! Gezien ze iets groter zijn dan kardinalen, beste om dan zo'n 10-12 stuks te doen?
Diamant regenboog is wellicht ook niet verkeerd, maar dat zijn wel actieve zwemmers van wat ik kan lezen. Fantoomzalm ook tof.
 
Met diamant regenboog bedoel je de Melanotaenia praecox, neem ik aan. Die hebben best wat zwemruimte nodig. Qua bak kan het wel, maar de combinatie met diamantgourami’s is dan weer niet zo geslaagd.
Zelf ben ik fan van de kegelvlek barbeel. Een mooie school Trigonostigma heteromorpha zou niet misstaan in combinatie met de soorten die je nu hebt zwemmen.
 
Diamantzalmpjes leken me inderdaad ook leuk voor erbij! Gezien ze iets groter zijn dan kardinalen, beste om dan zo'n 10-12 stuks te doen?
Diamant regenboog is wellicht ook niet verkeerd, maar dat zijn wel actieve zwemmers van wat ik kan lezen. Fantoomzalm ook tof.
Ja 10 stuks is wel het minimale om te doen inderdaad
 
Met diamant regenboog bedoel je de Melanotaenia praecox, neem ik aan. Die hebben best wat zwemruimte nodig. Qua bak kan het wel, maar de combinatie met diamantgourami’s is dan weer niet zo geslaagd.
Zelf ben ik fan van de kegelvlek barbeel. Een mooie school Trigonostigma heteromorpha zou niet misstaan in combinatie met de soorten die je nu hebt zwemmen.
De Praecox inderdaad. Ik neem aan omdat ze wat druk zijn dat het niet zo handig is om ze bij de Goerami's te zetten?
Klopt het dat Kegelvlekbarbelen ook mooi in een school samen blijven zwemmen?
 
Hmm heb even het forum doorgenomen op de Praecox vissen, maar hier zijn blijkbaar wat problemen mee geweest en dat het nogal zwakke vissen zijn.

Ik denk dat ik voor de Diamantzalm of Fantoomzalm ga. Hoeveel stuks is aan te raden? 12 wel een leuk aantal of meer?
 
Ik had vroeger :D de ouderwetse purperkoppen (pethia nigrofasciata) bij mijn goerami's zitten. Vond ik erg leuke visjes. Ik weet dat ze worden beticht van knabbelen maar daar heb ik nooit last van gehad en volgens mij ging dat ook meer op voor de sumatranen.
 

Terug
Bovenaan