deze is ook zelf gemaakt 🙂
duurste onderdeel is de kogelkraan.
dus als ik het goed begrijp heb je een kraan waar koud water uit komt en 1 waar warm water uitkomt.
deze sluit je middels een Y splitsing op dezelfde buis aan om alsnog warm/koud water te kunnen mengen?
Klopt ja. Zie mijn eerder geplaatste, prachtig getekende paint tekening
😀 Dan kan ik de slang naar het aquarium even eraf laten waardoor ik de temperatuur kan meten van het gemengde water wat uit de Y koppeling komt, als de temperatuur goed is, sluit ik de slang naar het aquarium aan.
Ik ben best verbaasd of hoe lastig sommige het zichzelf maken.
Slang van action.
Dit op je kraan en klaar
Bekijk bijlage 244082
Oké nu heb ik de slang van de hoge druk meestal erop maar je kan het je maar zo moeilijk maken als je wilt he...
Bij mij heeft de keukenkraan maar 10L warm water op voorraad, dus dat is geen optie.
Dit is mijn situatie, in de garage (let even niet op de verfspatjes
😛)
warm + koud
Het moet gemengd worden. Dat is het hele punt.
Die methode met aanzuigen krijg ik er dan gratis bij, want die Y- en standaard koppelingen moeten sowieso aangeschaft worden om het op de kranen op de foto aan te sluiten.
Ik ook eigenlijk! En niet alleen hoe lastig maar vooral hoe duur!?
Er zijn veel manieren, afhankelijk van de situatie ter plaatse maar voor €95 verwacht ik bijna een volautomatische waterverversing eigenlijk... 😀
Ik zou ook zeggen: keep it simple and cheap!
Gardena is prijzig maar ik hoef geen namaak, heb liever geen natte houten vloer
😉
95 was beetje te gek. Had me ook verkeken op de prijs van een classic tuinslang. Als ik nu alles bij elkaar op tel, 15 euro voor 20m Classic tuinslang en 35 euro voor alle koppelingen waarvan 1 een paar euro duurder i.v.m. regelventiel (om bij de bak de doorvoer te regelen). Dat is zonder pvc buisjes. Laten we zeggen 60 euro met pvc erbij.
Hopelijk heeft Cranenbroek de Gardena koppelingen nog iets goedkoper, dan valt het eigenlijk nog enigszins mee.