Even een totaaltje van mijn aquarium:
Vanaf vandaag zwemmen er 8 corydoras paleatus extra in mijn rio rond.
Ze hebben ruim een week in quaranatine gezeten in de vio 40.
Verder heb ik vandaag het Dennerle hoekfilter omgewisseld voor mijn Eheim binnenfilter.
De zuignapjes van het Dennerle filter laten na een tijdje los van het raam.
In het Eheim filter heb ik allemaal witte filterwatten gestopt, wat het water extra schoon
moet houden.
Door het extra binnenfilter los ik ook meteen de dode hoek op van het Juwel binnenfilter.
De voedingsstoffen worden op deze manier beter verdeeld en dat heeft een positief effect op de planten.
Sinds een paar maanden merk ik een betere groei van de planten aan de linkerkant.
En het water is tijdens het verversen een stuk schoner.
Dus ik hoef niet altijd de volle 50% te verversen.
Voor de rest heb ik de ramen weer even gepoetst.
Omdat het aquarium in een woonkamer op het zuiden staat, krijg ik al gauw groene aanslag op de ramen.
Dus een paar keer per week de ramen poetsen is wel nodig voor een mooi helder zicht.
Een tijdje terug heb ik ook de nitraat en fosfaat toevoegingen wat omlaag gedaan.
Het nitraat was na een aantal uur na het toevoegen 30/40 en fosfaat mooi rond de 1.
De Profito toevoegingen waren best hoog, dus heb ik het over 3 kleinere doseringen in de week verdeeld.
Eerst had ik altijd wat draadalg op de planten etc.
En het valt me op dat ik geen draadalg meer heb.
Ik ben blij dat mijn aquarium zo lekker loopt en ben trots als ik mijn aquarium zie staan in de woonkamer.
Het is echt de blikvanger van de woonkamer, naast mijn nieuwe hoekbank natuurlijk
🙂