Wat is er nieuw

toch buikwaterzucht???

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
Ik heb een ramirezi met uitpuilende ogen. Nu vraag ik me af of ze misschien toch buikwaterzucht heeft .
Kan iemand iets zien aan de foto???
20170626-_DSF6491.jpg
.

Zoals ik het zie staan de schubben uit en is dit overduidelijk.

Zoals ik het zie staan de schubben uit en is dit overduidelijk.
Dank voor de bevestiging. Enige optie is dus afmaken? Of is er nog iets tegen buklwaterzucht te ondernemen. Ze zwemt nu in de bactopur direct.

Arm beestje, dat ziet er niet best uit.
Ik zie hem/haar uit zijn lijden verlossen.

Dank voor de bevestiging. Enige optie is dus afmaken? Of is er nog iets tegen buklwaterzucht te ondernemen. Ze zwemt nu in de bactopur direct.

Ik zou even kijken of de bactopur iets doet. Misschien heb je mazzel. Is een heel goed medicijn. Je kunt hem altijd nog uit zijn lijden verlossen. Zitten al deze vissen bij elkaar. De caca met schimmel en dit geval?

Als het bij elkaar zit en zo kort allemaal na elkaar vissen met ziektens is er iets mis in je aquarium denk ik. Schimmel is meestal al een teken dat er een probleem is met bacterieen.

Ik zou even kijken of de bactopur iets doet. Misschien heb je mazzel. Is een heel goed medicijn. Je kunt hem altijd nog uit zijn lijden verlossen. Zitten al deze vissen bij elkaar. De caca met schimmel en dit geval?

Als het bij elkaar zit en zo kort allemaal na elkaar vissen met ziektens is er iets mis in je aquarium denk ik. Schimmel is meestal al een teken dat er een probleem is met bacterieen.
Ja, Michelle, na de behandeling met omnipur ontdekte is dit visje met popeye (overigens kwam ik ergens op eensite een verhaal tegen van iemand wiens vis na behandeling met omnipur popeye kreeg). De normale waterwaardes waren goed(pH,kH, gH,nitiet, nitraat, ammoniak), maar 2 van de 3 buitenfilters waren bij het innamepunt ernstig verstopt. Ik heb dat duidelijk veel te laat gezien , was te veel in slaap gesust doordat alles zo goed leek te gaan en ik ververs wel elke week 15% water. Fout dus. Ik heb nu op alle innamekorfjes sponsfilters gezet, die ik elke week schoonmaak. Ik neem aan dat dit probleem zich dan niet meer kan herhalen.
Ik ga toch nog een poging wagen. Ik heb inmiddels bitterzout bij een drogist gehaald die nog oude poedertjes verkoopt, maar ik heb geen flauw idee hoeveel ik hoevaak moet gebruiken. Bitterzout is magnesiumsulfaat en het is een oud middeltje tegen allerlei maag- en darmbezwaren. Het spoelt de binnenkant van het lijf lekker schoon, is de idee. Voor het visje zou het dus vermindering van de vochtophoping moeten opleveren, zodat de organen zich een beetje kunnen gaan herstellen, hoop ik.
Gr

Bacterieen is altijd een vervelende zaak omdat je dit niet onder de microscoop kan zien en niet kan meten. Ik had donderdag avond me nieuwe baby pearl scale van 3 maanden met evenwichtsproblemen. Vrijdag was hij weer top fit, zwemmen en eten. zaterdagochtend zag ik hem weer raar ademen en balansproblemen. Bakje met medicatie klaar gemaakt en visje erin. 10 minuten later dood. afstrijkje gemaakt, niets te zien. Ik heb meteen maar een hele grote verversing gedaan en ik hoop maar dat de rest gevrijwaard blijft. echt een nare kant van deze hobby. Vond juist z on klein jong ding erbij z on leuk gezicht en uit het niets is hij dood.

Bitterzout ken ik niet maar weet wel dat door de bacteriedruk de ogen naar voren komen. Hopen dat het weer een beetje rustig word tussen je visjes en je visje weer opknapt. euthaniseren is ook altijd z on rot klusje.

Buikwaterzucht is meestal fataal en zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat andere vissen zo zijn besmet gelukkig.

Bacterieen is altijd een vervelende zaak omdat je dit niet onder de microscoop kan zien en niet kan meten. Ik had donderdag avond me nieuwe baby pearl scale van 3 maanden met evenwichtsproblemen. Vrijdag was hij weer top fit, zwemmen en eten. zaterdagochtend zag ik hem weer raar ademen en balansproblemen. Bakje met medicatie klaar gemaakt en visje erin. 10 minuten later dood. afstrijkje gemaakt, niets te zien. Ik heb meteen maar een hele grote verversing gedaan en ik hoop maar dat de rest gevrijwaard blijft. echt een nare kant van deze hobby. Vond juist z on klein jong ding erbij z on leuk gezicht en uit het niets is hij dood.

Bitterzout ken ik niet maar weet wel dat door de bacteriedruk de ogen naar voren komen. Hopen dat het weer een beetje rustig word tussen je visjes en je visje weer opknapt. euthaniseren is ook altijd z on rot klusje.
Was die baby eigen kweek? Dan vraag je je helemaal af wat er mis kan zijn gegaan!. Ik moet je zeggen dat ik ook heel erg dubbel hierin ben: is een aquarium/vijver nou hartstikke leuk of is het eigenlijk verschrikkelijk? En je wordt dan wel heel snel wijzer, maar niemand weet echt voldoende van aquariumvissen af en er is gewoon geen gelegenheid voor een goede diagnostiek. We zitten allemaal te proberen en te gissen.
Ik heb nu een 5liter jerrican Voogle gekocht. Voogle zou het immuunsysteem van je vissen verbeteren. Geen flauw idee wat erin zit, maar zonder andersluidende berichten ga ik er maar van uit dat dat klopt.
Gr

Ik gebruik het niet zelf maar hoor wel goede geluiden over Voogle.

De baby vis was geen eigen kweek. Ik heb mezelf geleerd om met een microscoop afstrijkje te maken en te bekijken want dat gissen vind ikzelf ook niets. Maar bacteriële dingen kan dus niet hiermee dus zulke zaken blijven duister.

Aquarium houden is leuk zolang er geen gedonder is en je niet in handen val van een verkoop grage winkelier. Pffff, ik heb in het begin ook me van alles laten aansmeren. Dus toen maar zelf cursus gedaan op internet met microscoop en medicatie adviezen van da bekijken.

Op koi sites vind je heel veel info wat dat betreft want hier heb je wel koi dokters voor en veel ziektens zijn toch bij alle vissen gelijk.

Ik heb verleden jaar ook een vis moeten euthanaseren met Zwemblaasproblemen. Van alles geprobeerd maar werd niet beter. Ik kon hetzelf niet. Heb met tranen in me ogen de vis in een emmertje gedaan en aan me vriend gegeven met een groot mes. Ben er wel even ziek van geweest.

Wellicht is het wat anders als je veel kleine visjes heb en er gaat er een dood dan in mijn geval 4 hand tamme vissen maar het lijkt me toch ook akelig om een kleintje de kop er af te moeten hakken. Dat is echt wel een beetje gruwelijke kant van de hobby.

Laatst bewerkt:
De baby vis was geen eigen kweek. Ik heb mezelf geleerd om met een microscoop afstrijkje te maken en te bekijken want dat gissen vind ikzelf ook niets. Maar bacteriële dingen kan dus niet hiermee dus zulke zaken blijven duister.

Aquarium houden is leuk zolang er geen gedonder is en je niet in handen val van een verkoop grage winkelier. Pffff, ik heb in het begin ook me van alles laten aansmeren. Dus toen maar zelf cursus gedaan op internet met microscoop en medicatie adviezen van da bekijken.

Op koi sites vind je heel veel info wat dat betreft want hier heb je wel koi dokters voor en veel ziektens zijn toch bij alle vissen gelijk.

Ik heb verleden jaar ook een vis moeten euthanaseren met Zwemblaasproblemen. Van alles geprobeerd maar werd niet beter. Ik kon hetzelf niet. Heb met tranen in me ogen de vis in een emmertje gedaan en aan me vriend gegeven met een groot mes. Ben er wel even ziek van geweest.

Wellicht is het wat anders als je veel kleine visjes heb en er gaat er een dood dan in mijn geval 4 hand tamme vissen maar het lijkt me toch ook akelig om een kleintje de kop er af te moeten hakken. Dat is echt wel een beetje gruwelijke kant van de hobby.
Tot nog toe hak ik geen koppen af. Dat kan ik niet. Ik euthanaseer met kruidnagelolie, maar daar moet je ook mee uitkijken. Het spul bijt op je handen, dus spaarzaam gebruiken totdat je vis goed verdoofd is. Ik zal inderdaad wat vaker op de koisites gaan kijken. wist niet dat daar veel kennis was die ook voor mijn visjes van belang kan zijn. Dank voor de suggestie!

Je moet nagaan dat koi´s best duur kunnen zijn... goeie volwassen show koi´s gaan voor 10.000+ euro over de toonbank.
je snapt dat ze deze liever niet verliezen aan 1 of andere ziekte en er daarom ook veel research in gedaan word.
en dat gebeurd bij onze kardinaal tetra van 2euro niet....

maar het is natuurlijk wel een vis dus er zijn overeenkomsten met onze aquariumvissen ziektes.

Ik heb gisteravond mijn visje geeuthanaseerd. Ze begon op haar zij te vallen. Dank voor de support.

Jammer van het visje maar beter dan te laten lijden. Hopen dat het nu allemaal weer wat rustiger gaat worden.

Ik heb gisteravond mijn visje geeuthanaseerd. Ze begon op haar zij te vallen. Dank voor de support.
Dapper van je!

Het is altijd vervelend maar wel de beste keus denk ik.

Klote zeg. Maar wel heel goed van je om haar nu uit haar leiden te verlossen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan