Wat is er nieuw

toch weer rottende echinodorus

• Onderwerp starter Onderwerp starter selina12
  • Startdatum Startdatum
S

selina12

Guest
Hallo allemaal.
Deze week heb ik mijn oude moederplant echinodorus
eruit gehaald omdat deze helemaal kapot was letterlijk helemaal verot deze was ook pas enkele maanden oud.
nu op advies val lfs easy carbon profito en ferti sticks aan het gebruiken
nu woensdag nieuwe echinodorus
geplant en zie weer beginsel veroting aan uiteinde blad(doorzichtig worden ) ondanks easy carbon profito en een ferti stick.
gek genoeg blijven de bladeren onderaan of de minder ogen bladeren van de plant tot nu toe gespaard waar kan dit aan liggen?

Dat moet die helemaal niet hebben. hoor.

Kleibolletje met lateriet in de bodem.

selina12 zei:
nu woensdag nieuwe echinodorus
Je was er al op gewezen toc dat wat aanpassing van bovenwatervorm naar onderwatervorm zal optreden. Niet te snel je plant afschrijven dus.

711351_0_82_dsc_0003.jpg

Alleen met lateriet. Bleheri en een Ozelot.

Selina, die Ferti sticks zijn prima en mensen die zich beter hebben verdiept in plantengroei hebben wel vaker aangegeven dat planten als Echinodorus ook voeding via bladeren kunnen opnemen. De Carbo en Profito kunnen dus zeker geen kwaad.

Zoals Ivo ook al aangeeft moet je geduld hebben en zullen de nieuwe bladeren denk ik wel goed blijven.

Mascha&Ivo zei:
Selina, die Ferti sticks zijn prima en mensen die zich beter hebben verdiept in plantengroei hebben wel vaker aangegeven dat planten als Echinodorus ook voeding via bladeren kunnen opnemen. De Carbo en Profito kunnen dus zeker geen kwaad.

Ja, dat kan.
Alleen ,ik geef het niet.
Toch frappant ,he. dat ze de bak uit groeien.
Zonder profito.

Deze zijn er trouwens weer uit gehaald.
Om alle ancirussen er uit te vangen.

Je hebt dan denk ik voldoende voeding uit wat de bak zelf produceert en de vraag naar voeding zal laag zijn door de omstandigheden.
Het zijn ook geen planten die veel eisen stellen en het snel goed doen.

Mascha&Ivo zei:

+1

Echinodorus Bleheri - Grote Amazonezwaardplant

Deze Amazone zwaardplant is 1 van de populairste planten in de aquariastiek. Zijn bladeren zijn 5 tot 9 cm breed, en kunnen een hoogte van 60 cm bereiken. En maken deze plant een echte blikvanger.

Echinodorussen houden van extra voeding bij hun wortels, hiervoor kunt u bijv. Hs Aqua Terracaps en/of Hs Aqua Lateritabs gebruiken �Plaats in het aquarium: midden & achterzone

�Max hoogte van de plant: 60 cm

�Temperatuur: 24-30�C

�Licht: normaal

�Herkomst: Zuid-Amerika

�Nederlandse benaming: Amazone zwaardplant

�Vermeerdering via advertiefplanten aan de bloeistengel

Voeding bij de wortels is ook zeker niet verkeerd maar dat neemt niet weg dat ze het ook met de bladeren kunnen opnemen. Beide zou ik aanbevelen als het mogelijk is.
Alle planten kunnen met zowel de bladeren als de wortels voeding opnemen alleen de ene plant kan dat makkelijker dan de andere plant.

Ja? ook als ze droog komen te staan? in het moeras?

Alles wat je leest, IJzer...

:: Show je Aquarium :: - Echinodorus bleheri

www.showjeaquarium.nl/index.php?bekijk_ ... us_bleheri

Echinodorus bleheri is een mooie moerasplant die in het aquarium makkelijk te ... De bodem moet voedselrijk zijn en het is aan te raden de plant met ijzer bij de ...

En verder niets.

O, ja, nu ben ik natuurlijk eigenwijs, omdat anderen zeggen dat je er anders bij moet doen.

Nou, dan maar eigenwijs.

Droogstaan in moeras = andere situatie en dus hier (voor Selina) niet relevant.

Mascha&Ivo zei:
Droogstaan in moeras = andere situatie en dus hier (voor Selina) niet relevant.

nee, niet relevant.
😀

als tussendoortje: is wel een fraai beeld, hele velden met beleheri's:

zBdgpIevukwuBI_unQRv2a0FTgnO2qwD.jpeg

Ja, die nemen voeding via de bladeren, eh, lucht?

Leuk al die reacties
het zal zn tijd nodig hebben blijf gewoon het houden hoe ik het ni doe en hopelijk verbeterd het
heb trouwens meteen kleibolletjes gehaald dus bij de volgende wissel steek ik die erin
thanks

Je hebt er toch al voedingssticks in gedaan??

Ja klopt maar zoals iemand zij dat kleibolletjes beter zouden zijn ik doe deze bij de volgende wissel +-3 maand bij de plant erin

Als er lateriet inzit, gewoon bijsteken, kan er nooit genoeg inzitten.
Heb er zelf een 30 bolletjes in de bodem erbij gestoken.

Kan makkelijk, heb er 460 .(pak)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan