Wat is er nieuw

Toch wel nitriet!

Ka ik snap de redenatie maar die nieuwe filter moet ook weer indraaien en heeft voor nu dan weinig meerwaarde en voor een ingedraaide bak kan dat filter prima denk ik hoor. De bak is nog vrij vers en ik denk dat TS wat te snel vissen heeft toegevoegd of teveel in een keer.
Heb mijn filter een poos naast het oude filter laten draaien voordat ik die eruit haalde, dat lijkt me het issue niet.

Ja dat werkt prima maar voor nu heb je daar geen extra bacterien mee natuurlijk. En als ik kijk dat ik op al mn 60cm bakjes de Aquaflow 100 had draaien dan moet dit binnenfilter het ook wel kunnen doen.

Ja dat werkt prima maar voor nu heb je daar geen extra bacterien mee natuurlijk. En als ik kijk dat ik op al mn 60cm bakjes de Aquaflow 100 had draaien dan moet dit binnenfilter het ook wel kunnen doen.
Tot nu toe nooit problemen mee gehad... dus wat het nou in 1 X kan zijn.... nouja ík joop dat het snel opgelost is

Als je water ververst gaan corydoras in voortplantingsmodus. Dan gaan de mannetjes achter de vrouwtjes aan, in de hoop dat ze eitjes heeft om te bevruchten.
Zo jagen ze haar op en neer langs de ruiten.

Als je water ververst gaan corydoras in voortplantingsmodus. Dan gaan de mannetjes achter de vrouwtjes aan, in de hoop dat ze eitjes heeft om te bevruchten.
Ooo, sjonge! Dat zou het dus OOK nog kunnen zijn... maarja eerst even de test druppels afwachten

Dat is met name zo als daardoor de temperatuur aanzienlijk daalt.
Dat is in de natuur het geval als het regen seizoen aanbreekt.

Hoihoi mensen! Heb net water ververst en er moesten nog wat plantjes in dus allemaal gedaan... de 3 Cory’s zwemmen nog steeds beetje bovenaan dus nog even aankijken

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Als er echt sprake is van nitriet dan hebben we de juiste bacterie nog niet in het filter die nitriet in nitraat omzet.
Op dit moment zweven ze wellilcht al wel in het water en moeten ze misschien een rondje aqua filter doen voordat ze zich vasthechten.
Bij 100% waterwissel gaan die bacterieen verloren en komt je filter dus niet in balans.
Dus in deze fase spaarzaam water wisselen.

Daarom bij normale opstart van het aqua ook niet zoveel water wisselen.
Bij een goed ingedraaid filter kan 100% waterwissel weinig schade aanrichten.

Laatst bewerkt:
Als er echt sprake is van nitriet dan hebben we de juiste bacterie nog niet in het filter die nitriet in nitraat omzet.
Op dit moment zweven ze wellilcht al wel in het water en moeten ze misschien een rondje aqua filter doen voordat ze zich vasthechten.
Bij 100% waterwissel gaan die bacterieen verloren en komt je filter dus niet in balans.

Ik ververs maximaal 40 procent want dat van die bacteriën in het water was ik me van bewust....
dan doe je veel werk voor niets aangezien er dan nooit een goed balans ontstaat

druppies binnen?
Ze zouden vandaag bezorgt worden maar zijn nog steeds niet binnen... grrrr

Bijlagen

• B18EB9EF-6CB9-42FB-9778-AA341CD3DF01.png
    B18EB9EF-6CB9-42FB-9778-AA341CD3DF01.png
    118 KB · Weergaven: 116
  • 165D4601-850F-416E-92C5-507F114DE149.png
    165D4601-850F-416E-92C5-507F114DE149.png
    152.4 KB · Weergaven: 107
Het kan nog maar ik heb de ervaring dat veel na een dag al binnen is bij Bol.

Nou dat ben ik niet gewend van ze zeg. Maar ja niet alles gaat dus even vlot.

Nou dat ben ik niet gewend van ze zeg. Maar ja niet alles gaat dus even vlot.
Nee inderdaad.... normaal was het inderdaad heel snel... maarja

Nitrificerende bacterieen zweven niet door het water, tenzij je ze net hebt toegevoegd en zelfs dat is onwaarschijnlijk omdat de nitrietoxidators lastig in potjes te verhandelen zijn.
Sterker nog, de kans dat je stukjes biofillm uit het drinkwater net krijgt waarin deze wel zitten is groter dan dat je ze wegspoelt.
imagesOSE1NBHH.jpg

Ik ververs maximaal 40 procent want dat van die bacteriën in het water was ik me van bewust....
dan doe je veel werk voor niets aangezien er dan nooit een goed balans ontstaat
zoals ik al bij @rjoemman aangaf, de nitrificerende bacterieen zweven niet door het water, ze zullen zich hechten en blijven daar zitten totdat de biofilm zo groot is dat er sprake zal zijn van dat stukjes biofilm loslaten.
Waterverversing is ehbo bij het aquariumhouden, bij nitrietpiek al zeer zeker...en zolang je dat niet uitgesloten hebt adviseer ik je toch waterwissel aan.
Sterker nog, de amoniumoxidators ..de bacteriën die ammonium omzetten naar nitriet worden in hun ontwikkeling geremd als nitriet te hoog wordt.
Het gevolg is dat bij aanhoudend nitriet zelfs het ammnonium weer kan gaan stijgen.

EPS is een andere naam voor een biofilm....de plek waar zich bacterieen hechten.

20080218_nvn_002.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan