Wat is er nieuw

Toekomstplannen: Lange smalle bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter SamL
  • Startdatum Startdatum
S

SamL

Guest
Ons huis staat er nog niet, maar ik ben al plannen aan het maken om er een nieuw aquarium te zetten als we intrekken en meer ruimte hebben dan in ons appartementje 😀

Mijn idee was om in de woonkamer een lang smal aquarium te maken op de kast. Qua afmetingen zou ik het 150x20x20cm willen maken. Dan hebben we 60 liter water.

Denken jullie dat dit haalbaar is qua sterkte, waterbeweging, en inwoners?

20 x 20??

Dan blijft er dus maar zo'n 10 a 12 cm waterlaag over........
Je zult daarnaast toch wat dikker glas moeten gebruiken dus ook de diepte houdt niet over, of wat dunner glas met een paar stabilisatiestrips.

Mini plantjes......mini visjes....

Persoonlijk zou ik op minimaal 30x30 gaan zitten

Waar ga je wonen? Madurodam?

Voor plantjes heb je ook een bodem nodig dus dat kan je er ook nog af halen. buiten dat kun je geen filter kwijt in een kastje die maar 20 diep is. Een smalle bak zorgt ook voor veel meer beweging dit door de druk op een klein oppervlak.

Ik zou hem als het kan wel wat hoger en dieper houden (30x30 of 40 breed nog mooier) en dan kun je er een mooie hill stream van maken...

6mm glas is voldoende.
Je zou er een mooie garnalen bak van kunnen maken met bijvoorbeeld vuurgarnalen. Planten die op hout en steen hechten, mosbollen etc.
Qua filter een bioloog die kan je in dezelfde diepte laten maken.

met 20cm breed kun je geen mooie diepte werking verkrijgen en 20 hoog is wel heel laag. Daar gaat nog zeker 3cm bodem vanaf en je vult hem ook niet precies op het randje dus dan blijft er nog circa 16cm over.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan