Torenslak of Suwalesi slak?

  • Onderwerp starter Rolando88
  • Startdatum

R

Rolando88

Guest
Beste allen!,

Ik ben op zoek naar een slak die niet meteen een plaag word hij diend eigenlijk alleen maar om de bodem goed te doorwoelen zodat er geen bodemrot ontstaat in mijn akadama bodem..

Suwalesi zijn mooie slaken maar weet niet zeker of ze het wel doen op zo'n lage ph..

Thanks voor info!
 
Zelf heb ik een populatie torenslakken in het zand ronddolen.. is nooit een plaag geworden, prachtige diertjes trouwens, kunnen aardig groot worden en bij mij blijft de populatie dus stabiel. Dit trouwens in ongestuurd kraanwater.
Woelen inderdaad door het de bodem (filterzand in mijn geval).. die blijft daardoor lekker in beweging ;)
Zou trouwens zomaar kunnen dat torenslakjes zich in zachter water niet zo snel zullen voortplanten, wat dus zomaar in je voordeel kan zijn.
Maar de kans op een plaag is natuurlijk afhankelijk van vele factoren (waaronder en met name voedselaanbod), anderen hebben dus met torenslakjes weer wel last van een telkens terugkerende plaag..

Sulawesi slakken weet ik niets van.
 
Sulawesi = ph van 7,5 tot 8,5. Klinkt niet als een perfecte match met Akadama ph verlagende bodem. Bij mij graven ze zelden in het kleine grind, maar de een meer dan de ander.
 
Duidelijk dus gewoon 2 torenslakjes in de bak gooien en bij een plaag helena erbij ;)

Thanks! vooral dat wat groter worden is leuk/mooi!

Ja ik wil geen plaag aangezien ik taiwans in de bak heb en geen invloed van de slakken wil op me garnalen!
 
Nee met die bodem moet je geen Tylo s gaan nemen hoor. Ik heb ook Tylo s en die moeten echt boven een ph van 7.5 gehouden worden.
 
Dan worden het dus duidelijk torenslakjes!
 

Terug
Bovenaan