Javis
Member
- Lid geworden
- 27 oktober 2024
- Leeftijd
- 68
'n Paar weken geleden toch weer 'n aquarium gekocht en ingericht na zo'n 20 jaar. Het leek mij verstandig om het meteen goed aan te pakken en er 'n CO2 systeem bij te kopen. Dat werd Dennerle Carbo Night M600. Na twee dagen proberen bijft mijn Dennerle Flipper nog steeds verstoken van ook maar één belletje..... Die jongens van de aquarium winkel hebben mijn Aquatlantis Splendid 100 geïnstalleerd en de carbo M600 aangesloten. Vanzelfsprekend konden we die niet testen. Als ik de stekker in het stekkerblok steek gaat er meteen 'n blauw licht aan op de drukregelaar (met geïntegreerd magneetventiel voor nachtuitschakeling (begrijp ik nog niet helemaal..)) dus je zou kunnen zeggen "hij doet het" ). Ik draai de hoofdkraan helemaal open en de fijnregelknop 'n paar slagen. Wat ik ervan begrijp zouden er dan na enige tijd wachten de eerste CO2 belletjes in de Flipper omhoog moeten gaan lopen. Ik weeg inmiddels 'n ons maar nog steeds geen belletjes.....
Het lijkt mij evident dat de aquariumwinkel meneer het slangetje naar de Flipper goed aangesloten heeft (er zit nog 'n terugslag zekering ergens in het midden van het slangentje). Toen na verloop van tijd de Flipper nog steeds geen belletje te zien gaf heb ik 'n kleine diffuser van Twinstar geprobeerd. Helaas komt daar ook helemaal niets uit.
Ik heb 'n paar keer bijna 'n uur de M600 aan laten staan voor alle zekerheid maar zonder succes. Geen belletjes whatsoever zoals de Fransen zeggen.. Als het inderdaad allemaal werkt dan moeten die belletjes toch wel verschijnen na 'n paar minuten wachten ? Dat hoeft toch geen uur te duren ? .... (ik vraag het maar want het is de eerste keer dat ik zoiets probeer.... ;-)
Heeft iemand hier toevallig ook 'n Dennerle Carbo Night M600 ( of M400 ) en weet misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn M600 ? Er is ook alleen maar dat blauwe led licht dat aangeeft dat er in ieder geval stroom binnen komt. Verder niets, geen mano meters of andere indicatie ( die wèl op het oudere type aanwezig zijn ). Heb ik 'n kat in de zak gekocht ?...
Elke hint of tip wordt zeer gewaardeerd !
M.v.g.
Jan
Het lijkt mij evident dat de aquariumwinkel meneer het slangetje naar de Flipper goed aangesloten heeft (er zit nog 'n terugslag zekering ergens in het midden van het slangentje). Toen na verloop van tijd de Flipper nog steeds geen belletje te zien gaf heb ik 'n kleine diffuser van Twinstar geprobeerd. Helaas komt daar ook helemaal niets uit.
Ik heb 'n paar keer bijna 'n uur de M600 aan laten staan voor alle zekerheid maar zonder succes. Geen belletjes whatsoever zoals de Fransen zeggen.. Als het inderdaad allemaal werkt dan moeten die belletjes toch wel verschijnen na 'n paar minuten wachten ? Dat hoeft toch geen uur te duren ? .... (ik vraag het maar want het is de eerste keer dat ik zoiets probeer.... ;-)
Heeft iemand hier toevallig ook 'n Dennerle Carbo Night M600 ( of M400 ) en weet misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn M600 ? Er is ook alleen maar dat blauwe led licht dat aangeeft dat er in ieder geval stroom binnen komt. Verder niets, geen mano meters of andere indicatie ( die wèl op het oudere type aanwezig zijn ). Heb ik 'n kat in de zak gekocht ?...
Elke hint of tip wordt zeer gewaardeerd !
M.v.g.
Jan