Tour del LFS


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Gister (25 februari 2023) hebben we een leuke LFS tour gehad met:

@Gino88
@trotsemammie
@AquaJantje
@Flappie00
@bderooij
@EmotionalSupportPuppy
@Barwaz
@Killerfish
@Ancistruz

Aantal mensen hebben elkaar al eerder ontmoet. Aantal nog niet.

We hebben het onwijs gezellig gehad.

We spraken met ze alle af Bij Zoo en Zo in Ede. Waar we elkaar zagen bij de aqua afdeling.
@Barwaz kwam later.
Hier hebben we een rondje gelopen en met elkaar gesproken en natuurlijk gelachen. En aangezien het nog ochtend was, dronken we met ze alle een lekker bakkie koffie thee en of fris. @EmotionalSupportPuppy had 1 slok nodig om te kunnen genieten van zijn drank. Niemand zat nog en zijn drank was al op.

Na ons koffie etc gingen we afrekenen en reden we naar Ocean & Lake, hele leuke winkel voor zowel zoet en zout. Veel hout en hardware ook. Ong 45-60 min hier geweest te zijn, stapte wij in de auto richting VKC te woudenberg te gaan.

Eenmaal bij VKC aangekomen te zijn. Besloten we eerst een hapje te eten met ze alle alvorens we bij VKC naar binnen beunde met 8 man.
Ik persoonlijk is dit mijn favoriet vanwege klantvriendelijkheid. Je kreeg een kop koffie of wat fris en werd keurig geholpen. Maar naast hun klantvriendelijkheid. Keken we onze ogen uit naar o zo mooie grote vissen. Voornamelijk cichlides. Afrikaans. Midden. Centraal en Zuid Amerikaanse beukers.
En wat een voorraad hout wat ze hadden. Niet normaal. Veel talawa wortel em carbowood en mangrove. Wel een tip als je naar VKC gaat. Laat je jas in de auto. Wat een warmte daarbinnen. Je zag Aquajantje en Bderooij genieten.



Na VKC reden we naar Utaka in Amersfoort hier kwam Barwaz aansluiten. En waren de jostiband compleet. De verkopers wist even niet meer wie ze moesten helpen.
Prachtige winkel met mooie vissen. Hier zijn een aantal leden geslaagd voor vissen en reden buiten mij want ik moest weg, naar Shrimpmania.

Hier kan ik zelf niks over zeggen, maar begreep dat het een leuk was, wellicht dat iemand hier meer kan vertellen,

En wat ik zag en las hebben ze afgesloten bij de indo.

Om het al was dit een zeer geslaagde dag met leuke mensen, gelachen, serieuze gesprekken en natuurlijk leuke winkels.

Wordt zeker vervolgd
 
Absoluut genoten gisteren en et wat een leuke dag. Shrimpmania was ook een vette afsluiter, een hobbiest die zn woning heeft veranderd naar een aquariumshop met een enorme bak aan kennis. Blij dat we daar nog even heen zijn geweest. Hier genieten de nieuwe bewoners, waaronder een duo blue phantoms, van hun nieuwe onderkomen
 
Het was enorm gezellig.
Voor herhaling vatbaar!

Vkc idd enorm klant vriendelijk.

Ocean @ lake vond ik het mooist kwa intichting.

Zoo & zo was leuk om gezien te hebben maar verder niet bijzonder.

Utaka was ook leuk! Wel minder kwa klant vriendlijkheid vond ik.

Shrimp mania was echt een beleving. Die man vertelde zo mooi over zijn werk/passie
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslagje @Ancistruz! 🙃 Dit soort dingen moeten we zeker vaker doen.

En als er nou (aardige 😜) mensen zijn die dit lezen en denken "hey, dat wil ik ook!": we zitten helaas vol..........

Nee hoor, join the club.

@EmotionalSupportPuppy had 1 slok nodig om te kunnen genieten van zijn drank. Niemand zat nog en zijn drank was al op.
Drinkzilla.

hier kwam Barwaz aansluiten. En waren de jostiband compleet.
🥁😂

Nou nu willen we toch ook wel wat foto s zien denk ik;)
20230227_080408.jpg
 
Ik heb enkel één groepsfoto gemaakt, maar uit respect voor mensen met bezwaar tegen hun gezicht op het internet blijft deze privé.
Maar het tripje was top, en ik denk dat we met zijn allen wel voor enkele duizenden euro's hebben ingeslagen. Zeker nog een keer doen, elders in het land.
Heb ik geluk gehad om een groepsfoto in FB te zien bij een van de deelnemers en het zag er gezellig uit in elk geval;)
 
is er geen fotoreportage gemaakt? :)

of een youtube film van de rondgang in de diverse winkels :D
 
Ik heb bij een van de leden hele leuke foto s voorbij zien komen maar ja ik zeg verder maar niks en dat is een onderlinge aangelegenheid moet je maar denken;)
 
Even uit interesse een vraagje. Welke afstand hebben jullie afgelegd om samen te komen?
5 km, aangezien de eerste LFS een thuiswedstrijd was. :'-) Toen hadden sommige anderen er al een tijdje reizen op zitten.

is er geen fotoreportage gemaakt? :)

of een youtube film van de rondgang in de diverse winkels :D
Ik geloof dat ik van @trotsemammie wel wat beelden langs heb zien komen, o.a. van aquaria bij de Zoo&Zo. Misschien wil ze daar iets van delen. :) Foto's van de groep zijn wat ingewikkelder. De politie zou mee kunnen kijken.....
 
Even uit interesse een vraagje. Welke afstand hebben jullie afgelegd om samen te komen?
Hierbij mijn reisschema van die dag:DD
Enschede --> Hellendoorn --> Ede --> Renswoude --> Woudenberg --> Amersfoort --> Soest --> Bennekom --> Hellendoorn --> Enschede
 
Lekker tripje zo! En wat vond je van Ocean and Lake @Gino88 ?
Haha oh ja, daar scheen ik nog benieuwd naar te zijn. :p

Ik vond het een nette zaak. Geen hondenlucht! ;) Het zeegedeelte heb ik als zoetwaterboy eerlijk gezegd amper bekeken, terwijl dat toch wel een belangrijk (en waarschijnlijk duur!) deel van de zaak vormt. Qua zoet water was het aanbod redelijk standaard. Wel mooie bakken.

Er waren een paar interessante soorten die ik overwoog te kopen, maar ik schrok eerlijk gezegd een beetje van de prijs. (Soort X zag ik bijvoorbeeld later die dag bij een andere LFS en daar was die 3,95 i.p.v. 8,95.) Weet niet of dat voor het assortiment als geheel geldt.

Ik kom er vast nog wel een keer. :) Ook voor de koffieautomaat.
 
Haha oh ja, daar scheen ik nog benieuwd naar te zijn. :p

Ik vond het een nette zaak. Geen hondenlucht! ;) Het zeegedeelte heb ik als zoetwaterboy eerlijk gezegd amper bekeken, terwijl dat toch wel een belangrijk (en waarschijnlijk duur!) deel van de zaak vormt. Qua zoet water was het aanbod redelijk standaard. Wel mooie bakken.

Er waren een paar interessante soorten die ik overwoog te kopen, maar ik schrok eerlijk gezegd een beetje van de prijs. (Soort X zag ik bijvoorbeeld later die dag bij een andere LFS en daar was die 3,95 i.p.v. 8,95.) Weet niet of dat voor het assortiment als geheel geldt.

Ik kom er vast nog wel een keer. :) Ook voor de koffieautomaat.
Als er geen hondenlucht is zitten ze bij mij al geramd😜

Qua prijzen heb ik niet echt een idee waar ze staan, ik kijk meestal vooral naar hoe de winkel er bijstaat en hoe het personeel is.
 
Als er geen hondenlucht is zitten ze bij mij al geramd😜

Qua prijzen heb ik niet echt een idee waar ze staan, ik kijk meestal vooral naar hoe de winkel er bijstaat en hoe het personeel is.
Ze zijn duur. Het is een nette zaak en voor de presentatie betaald de klant.
 
Hallo Allemaal. Ja ik was idd ook mee en heb aardig wat foto's gemaakt. Ik heb mijn ogen uit gekeken en het was een superleuke ervaring. Geweldige en knotsgekke groep mensen.
Ik zal op volgorde van winkels waar we geweest zijn foto's plaatsen
Als eerste zoo en zo in Ede. Grote dieren winkel met een vrij ruime aquarium afdeling. De planten vielen een beetje tegen
 

Bijlagen

  • 20230225_111744.jpg
    20230225_111744.jpg
    406.2 KB · Weergaven: 80
  • 20230225_111734.jpg
    20230225_111734.jpg
    146.3 KB · Weergaven: 84
  • 20230225_110657.jpg
    20230225_110657.jpg
    341.3 KB · Weergaven: 84
  • 20230225_110205.jpg
    20230225_110205.jpg
    319.6 KB · Weergaven: 80
  • 20230225_104613.jpg
    20230225_104613.jpg
    320.5 KB · Weergaven: 81
  • 20230225_115812.jpg
    20230225_115812.jpg
    243.3 KB · Weergaven: 82
Als tweede gingen we naar ocean and lake te renswoude. Mooie winkel, strak ingericht. Superschone bakken
 

Bijlagen

  • 20230225_121202.jpg
    20230225_121202.jpg
    302.3 KB · Weergaven: 79
  • 20230225_122248.jpg
    20230225_122248.jpg
    439.1 KB · Weergaven: 79
  • 20230225_121913.jpg
    20230225_121913.jpg
    314.4 KB · Weergaven: 76
  • 20230225_122728.jpg
    20230225_122728.jpg
    185.9 KB · Weergaven: 81
  • 20230225_124111.jpg
    20230225_124111.jpg
    211.7 KB · Weergaven: 78
  • 20230225_124331.jpg
    20230225_124331.jpg
    402.1 KB · Weergaven: 79

Terug
Bovenaan