Trekstrips lijmen


G

Gast10

Guest
Hallo,

Ik moet binnenkort voor iemand trekstrips lijmen en heb hier wat vragen over.

Het is een aquarium van 150x50x60cm zijn 8mm glass trips van 8cm dik genoeg?

Als ik ze vastkit blijven ze dan zitten of moet ik er voor een bepaalde tijd druk op houden?

Ze moeten een paar centimeter onder de rand komen, hoe kan ik de strips het beste op de plaats houden?
 
Steuntjes onder zetten ja , 2 houten plankjes dat je even met plakband vastzet . zaag wel wat hoeken van de plankjes (eentje voor de kitnaad op de bodem en de andere om straks je kitnaad netjes te kunnen afstrijken)

Strip voorzien van kit en deze gelijkmatig tegen glasdrukken , maar ook niet te koud op elkaar .
 
Je kunt het glas ook afplakken met schilderstape voor een mooie strakke kitrand.

Overtollige kit wegstrijken en daarna meteen de tape verwijderen
 
Euh, nee... ik heb mijn bak 5 jaar geleden op die manier gedaan, de eerste keer werd het kitten een zooitje:D

Sindsdien plak ik alles van te voren af
 
Het zijn strips in de lengte, is dat stevig genoeg?
 
Strips in de lengte zorgen ervoor dat de ruit niet doorbuigt, de strips over het midden van de bak zorgen ervoor dat de kitranden (hoeken) niet zoveel hoeven te dragen.

8 cm is ruim voldoende voor zowel de strips in de lengte als de (trek) strip in het midden
 
Ik kan bij mijn glashandel misschien 6mm glas krijgen, is dit ook goed?
 
Benodigheden,2 of 3 latten aan de voorzijde van de bak en 2 of 3 aan de achterzijde,bv 40x 10 mm..De hoogte van de latten aangepast aan de te lijmen stabilasitoren.De latten plakken we vast met duct tape waardoor de stabilisator daar op kan liggen.Lengte stabilisator kun je vooraf in de lengte van aquariumkit voorzien,op de 3 latten leggen en aandrukken tegen de achterzijde,voorzijde idem.

De dwars (midden) stabilisator ook vooraf van lijm voorzien op de lengte stabilisator leggen en handmatig aandrukken.

Verder behoefd er geen enkele druk uitgeoefend te worden,ligt aandrukken van voor en achter en midden stabilisator,totdat de lijm iets uitperst is voldoende.
Ook goed ontvetten,voor de kit word aangebracht,is zeker wel belangrijk.
 

Terug
Bovenaan