Wat is er nieuw

Trichogaster Opal

BEESTJESBIJBOM

Well-known member
Lid geworden
3 oktober 2021
Leeftijd
45
Blij met m'n nieuwe aanwinst: Trichogaster Opal! Ik kom ze weinig tegen, maar vind ze prachtig. 'k Had een koppel besteld, maar twijfel of het een man en vrouw is....
IMG_20240913_134932.jpg

Laatst bewerkt:
Wauw, wat een kleuren! Geen photoshop? 😀

Edit: ik zie hier trouwens ook niet direct een koppel in. Eerder V/V.

Laatst bewerkt:
Wauw, wat een kleuren! Geen photoshop? 😀

Edit: ik zie hier trouwens ook niet direct een koppel in. Eerder V/V.
Nee, geen photoshop ☺ 't zijn nog jonge exemplaren en net nieuw, dus hopelijk ontpoppen ze zich nog als koppel...

Deze kleurencombinatie heb ik nog nooit gezien! Erg mooie vissen!

maar ook ik zeg 2 dames

maar ook ik zeg 2 dames
Deze zie je ook maar sporadisch in aquariazaken....geen idee waarom.
'k heb inmiddels contact gehad met de zaak waar ik ze besteld had en zij denken ook twee dames en ik kan er dan 1 omruilen

maar ook ik zeg 2 dames
En toch bestaat deze kleur variant van de Blauwe spat al een jaar of 15.

En dit zijn inderdaad 2 vrouwen,

Deze zie je ook maar sporadisch in aquariazaken....geen idee waarom.
'k heb inmiddels contact gehad met de zaak waar ik ze besteld had en zij denken ook twee dames en ik kan er dan 1 omruilen
Deze vissen houdt je het beste met 1 man en 2 vrouwen. Dus beter haal je er 1 man bij.

Veel drijfplanten en niet te warm. 22 graden is warm zat. Anders staat de man continu in de paarstand.

Deze vissen houdt je het beste met 1 man en 2 vrouwen. Dus beter haal je er 1 man bij.

Veel drijfplanten en niet te warm. 22 graden is warm zat. Anders staat de man continu in de paarstand.
Vanwaar 2 vrouwen? (Om de druk van de man te spreiden? ☺) En is drie niet teveel in een 80 liter bak, waar ook een schooltje van 10 Valse Neons en 5 Dwerg Corydoras in zitten?

Bij het duo dat ik nu heb jaagt de een wel regelmatig achter de ander aan (steeds dezelfde die dat doet, deze is een tikkie sprekender van kleur) ...daar kunnen het evengoed twee vrouwen om zijn?

Dat kunnen inderdaad ook twee vrouwen zijn. Bij deze soort kunnen zowel de mannen als de vrouwen wat onvriendelijk/territoriaal zijn. Ik ben een beetje bang dat dit in een bak van 80 liter een probleem kan worden eerlijk gezegd. :-0 Het worden voor dat formaat bak forse vissen, en nog los van de benodigde zwemruimte is agressie dan wel een ding. Het pispaaltje kan nergens heen. (Bij mij was dit in een bak van 240 liter al echt een probleem.)

Ik denk dat je ook gewoon deze dames zo prima kan laten zitten. Zeker gezien de mannen vaak wat meer temperament hebben

Dat kunnen inderdaad ook twee vrouwen zijn. Bij deze soort kunnen zowel de mannen als de vrouwen wat onvriendelijk/territoriaal zijn. Ik ben een beetje bang dat dit in een bak van 80 liter een probleem kan worden eerlijk gezegd. :-0 Het worden voor dat formaat bak forse vissen, en nog los van de benodigde zwemruimte is agressie dan wel een ding. Het pispaaltje kan nergens heen. (Bij mij was dit in een bak van 240 liter al echt een probleem.)
Dank. In t verleden heb ik de gewone blauwe spat en ook de goud gourami gehad en eigenlijk nooit problemen gehad met agressie. Hopelijk blijft t bij deze ook binnen de perken....en een grotere bak zit in de planning 😀

Ja het kan erg verschillen per vis hoor! Daar moet je maar net geluk mee hebben. 🙂

Ik ben het hier zeker wel mee eens. Ik heb bij de LFS wel eens blauwe spatten van ruim 15cm gezien.

Zijn verder wel hele mooie vissen!

Vanwaar 2 vrouwen? (Om de druk van de man te spreiden? ☺) En is drie niet teveel in een 80 liter bak, waar ook een schooltje van 10 Valse Neons en 5 Dwerg Corydoras in zitten?
Dat klopt. En in een 80 liter bak horen deze vissen helaas niet thuis. Qua temperatuur zijn de valse Neons een probleem die willen warmer dan de Goeramie's.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan