Wat is er nieuw

Trigon 190 van vDinteren

vDinteren

Active member
Lid geworden
29 maart 2006
Een goedemorgen deze morgen allemaal!

Al een paar jaar heb ik en Trigon 190 in mijn woonkamer staan. In het begin had ik er een Malawi bak van gemaakt met Saulosi's erin. Maar op den duur vond ik het gedrag van deze Saulosi's niet goed tot zijn recht komen in e bak: de vissen werden groter en joegen elkaar meer en meer op. Er zat 1 man in met 7 vrouwen. Dus deze heb ik verkocht aan iemand met een groter aquarium.

Dit was de bak destijds:
wp_20120901_014.jpg

Maar na de aanschaf van normale T5 verlichting en planten is mijn bak omgebouwd naar voornamelijk een gezelschap bak:

Zijkant:
vdinteren_voorkant_30082014.jpg

Qua vissen heb ik de volgende erin zitten:
10 Bijlzalmpjes
25 Robijn Tetra's
3 dwerg gourami's

Qua planten is het een dolle boel:
Sessiflora
rotala rotundifolia
sterrekruid
staurogyne repens
Blyxa
De kleine kerstboompjes, ben even hun naam kwijt
Rode Lotus
Chinese klimop
Lobelia cardinalis mini

Nu ben ik alleen nog aan het denken om mijn verlichting of te vervangen voor JMB Aqua Lights Led, of deze als zonsopgang, zonsondergang en avond verlichting te gebruiken en overdag een paar uur de T5 verlichting aan te zetten. Ik zal eens een bericht posten in de techniek-verlichting sub forum. Kijken wat het mooiste zou zijn.

Wat vinden jullie van het Aquarium, misschien nog leuke idee�n?

Mooie bak, lekker gezond uitziende planten 🙂

En ook leuk visbestand zo

Wauw prachtige verandering!
Ik vind de planten bak veel mooier, staat er ook goed bij.
Complimenten.

vind beide er goed uitzien!

je planten doen het zichtbaar goed

Bedankt voor jullie positieve reacties! Leuk om te lezen.

Ja het vissenbestand ben ik ook heel blij mee, af en toe denk ik dat ik er toch maar (valse) neon's erbij wil hebben voor oa de kleur. Maar dan kijk ik er weer naar en geniet ik weer met volle teugen!

Binnen kort de rotundifolia maar weer even snoeien en het sterrekruid. Zal dan weer een paar foto's plaatsen!

Prachtig zo'n hoekaquarium, en bijzonder mooi ingericht, het ziet er goed uit allemaal!

Mooie bak hoor. Zijn die kerstboompjes niet de Helferi??

Dat zijn ze volgens mij wel, ik heb ze ook, maar bij mij is het een drama, ik ben ze aan het vervangen 🙁

Wow mooie hoekbak. Ik heb ook een half jaartje zo'n model gehad, maar omdat het mn eerste was en ik eigenlijk geen idee waar ik mee bezig was kreeg ik hem niet mooi ingericht. Bij jou is dat duidelijk wel gelukt! Erg mooi gedaan!!

Ja, ziet er beter uit.
Mooie plantenbak.

Malawi,s beter in een rechte bak.

Heb zelf de M.Buna,s ,zijn niet zo groot.

Het is inderdaad de helferi. Het is op zich een makkelijk plantje zolang je easycarbo en Profito toevoegde. Je ziet heel goed aan de kern of ze voeding nodig hebben. Ze doen het goed bij mij, ga ze dan ook wat uitdunnen en de staurygene wat breder zetten. Hopelijk slaat de blyxa meer aan. Maar vermoed dat deze iets te veel weg gedrukt zit.

Eindelijk weer eens een update van mijn bak.

Ik heb een kleine wijziging qua vissen en planten.

Nu zwemt er een groepje hockeysticks en mini neons bij in.

Tevens is de mini-lobelia flink gegroeid en heb ik HC vooraan staan. Ook heb ik nu een CO2 set van Dennerle er op aangesloten welke nu lekker draait.

Op het moment geef ik nog Profito en Easy-Carbo, maar wil over stappen op de EI methode met voeding van aquariumbemesting.nl.

Iemand nog tips hiervoor, of over mijn aquarium?

Zoals jullie kunnen zien heb ik van de week gesnoeid in mijn sessiflora en mijn zusterfolia. Gisteravond gesnoeid in mijn lobelia, ik denk erover om mijn sessiflora weg te laten en een mooi straatje van de lobelia naar voren te laten komen....

Ziet er nu net uit alsof het een rommeltje is 😛

wp_20141202_16_40_15_pro.jpg

inderdaad alsnog een erg mooi rommeltje!

Dat ziet er prachtig uit 🙂
Een mooie, weelderig beplant aquarium.
Zo'n hoekbak lijkt mij lastig inrichten.
Maar met jouw gevoel van inrichten zit het denk ik wel goed.
Ziet er geslaagd uit 🙂

Mooi aquarium 🙂

Hoe heten die grote stengel-planten aan de linkerkant?

Dank jullie voor de complimenten! Altijd leuk om te horen!

De stengel-planten links zijn de rotala rotundifolia. Bij de juiste voeding en licht kleuren ze mooi rood.

Op het moment zijn ze niet zo rood vanwege de missende ijzer. Kijken of aquariumbemesting.nl hier ook iets voor heeft. Iemand tips?

Ziet er heel goed uit! 🙂

Bij deze ook weer een update van mijn kant uit. 3 Weken geleden heb ik de Zusterfolia en de Rotala kort geknipt en lekker laten groeien. Na 1 week zag het er als volgt uit:

vdinteren_wp_20150107_14_54_03_pro_sized.jpg

Gisteravond als volgt:

vdinteren_wp_20150117_21_04_23_pro_sized.jpg

Ik kan wel zeggen dat het flink groeit allemaal. Bij gebruik van alleen CO2 en profito ziet mijn rotala er s'avonds er zo uit:

vdinteren_wp_20150117_21_04_32_pro_sized.jpg

Volgens mij is het tijd om weer te snoeien: ook voor mijn voorgrond kruiper, weet alleen niet meer precies welke dit is.

Hebben jullie nog tips qua aanpassingen? Ik zit zelf te denken om rechts ook nog wat "alternanthera reineckii mini" toe te voegen en laag te houden.

Tevens om mijn CO2 apparaat naar achteren te verplaatsen.

Ik hoor het graag van jullie!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan