Trigon 350 met twee filters


D

DvD

Guest
Ik ben ( na een tijdje gestopt te zijn ) weer terug in de aquarium wereld en heb een Trigon 350 aangeschaft. Dit omdat er geen ruimte is voor een rechte bak.
Druk bezig met alle techniek nu maar kom ergens niet helemaal uit.


Ik heb twee filters, tetra ex 1200plus en een jbl e1501.
Nu weet ik dat de flow het lastigste is in een hoek bak maar ik kom nergens een goede opstelling tegen als het gaat om plaatsing van de in en outlet.

Wat ik wil doen :

Achterin de twee inlets naast elkaar.
aan 1 rechte kant 2x een spraybar. Spraybar zou nog weggelaten kunnen worden en eenvoudig een uitstroom via een knietje.

Op 1filter komt een inline co2 diffuser.

Bedoeling is een Zuid Amerika bak met als hoofdbewoners een schooltje ( minimaal 5 ) maanvissen.

Wie heeft er ervaring met twee filters op de trigon 350 en heeft een goede flow bereikt ?
 
Denk dat ik zelf zou gaan voor alles in de hoek doen.
2 inlaten in de hoek, en dan 2x uitstroom in de hoek die je zo richt dat ze beide naar voren zijn gericht.
 
Denk dat ik zelf zou gaan voor alles in de hoek doen.
2 inlaten in de hoek, en dan 2x uitstroom in de hoek die je zo richt dat ze beide naar voren zijn gericht.

Mee eens. Bij voorkeur dan een platte uitstromer die de flow lekker breed verdeeld.
 
Thnx, nog een suggestie voor een uitstroom kop die verstelbaar is en een plate uitstroom heeft ? Kan ze 1 2 3 niet vinden.
Edit : al gevonden

Ik wil die twee instroom pijpen eigenlijk mooi wegwerken achter een stuk achterwand welke ik in de hoek wil plaatsen.

Vraag is alleen , laat ik deze doorlopen van dus geen instroom aan de zijkanten maar gaten in de plaat zelf of plaats ik m er iets van af zoals in de tekening. Alleen hoe zorg ik ervoor dat daar geen visjes komen. Voor de gaten dacht ik aan horregaas. Zijkanten ook ? Of maak ik het mezelf te lastig ?

FA010A79-2B37-438C-B602-CD6B2FAB9082.jpeg
 

Terug
Bovenaan