trigon 350 van zoet naar zout


T

thomasvisi

Guest
hallo allemaal ik wil graag een aquarium( trigon 350 ) ombouwen van zoet naar zout
maar ik heb echt geen idee hoe ik daaraan kan beginnen en welke spullen ik nodig heb
ik hoop dat iemand mij hier kan helpen


alvast bedankt
 
Ik zou me in elk geval heel erg goed inlezen want het is een andere tak van onze hobby en zo voorkom je achteraf problemen. Ook qua kosten is het niet vergelijkbaar dus ook dat is een puntje van aandacht.
 
Een bestaand zoetwater aquarium ombouwen naar zoutwater wordt vaak afgeraden, er zijn echter ook wel succesverhalen te vinden (kijk maar eens in mijn dagboek).
Zolang je je goed voorbereid kun je er zeker een succes van maken.

Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik zeker proberen om er een sump onder te plaatsen, zonder sump ben je erg beperkt in de techniek die je kunt plaatsen en zal je vaak consessies moeten maken voor of duurdere techniek of techniek meer in het zicht.

Mijn aquarium draait inmiddels ruim 5 jaar zonder sump en naar mijn mening draait hij best goed, het is dus zeker mogelijk.
 
Mijn aquarium draait inmiddels ruim 5 jaar zonder sump en naar mijn mening draait hij best goed, het is dus zeker mogelijk.
Ik ben te lui om je hele topic door te spitten maar waar heb jij dan een afschuimer staan?
 
Zou hier beginnen
Bekijk Praktische handleiding voor het zeeaquarium 1: Basis, opzet, verzorging, probleemoplossing op: https://www.bol.com/nl/p/praktische...0086047640?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
En dan
Bekijk Praktische handleiding voor het zeeaquarium 2: Inzicht, inspiratie, vraag en antwoord op: https://www.bol.com/nl/p/praktische...0100530713?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik heb alleen het eerste boekje en dat is zeker een aanrader, alles wat je moet weten staat daar zeer duidelijk in beschreven.
 
Ik ben te lui om je hele topic door te spitten maar waar heb jij dan een afschuimer staan?

Ik heb een Deltec mce600, dit is een afschuimer die aan de achterkant van het aquarium hangt met alleen een aanzuigbuisje in het aquarium.
 
Ik ben te lui om je hele topic door te spitten maar waar heb jij dan een afschuimer staan?

Hier......

20210515_220416.jpg
 
hallo allemaal ik wil graag een aquarium( trigon 350 ) ombouwen van zoet naar zout
maar ik heb echt geen idee hoe ik daaraan kan beginnen en welke spullen ik nodig heb
ik hoop dat iemand mij hier kan helpen


alvast bedankt

Hier is een link naar een dagboek op een ander forum ( :sorry: ) met een compleet verslag van de ombouw van dezelfde bak naar zoutwater.

 

Terug
Bovenaan