Trigonostigma heteromorpha heeft zwarte onderbuik


R

Ronald78

Guest
Hoi. Veel van mijn nieuwe trigonostigma heteromorpha hebben een zwarte onderbuik. Van de 19 die ik had gekocht, heb ik er nu nog 13 over. Ik heb al behandeld met esha, omdat ik dat dat er een schimmel heerste onder hen (witte waas over enkele vissen).

Die zwarte onderbuik hebben bijna alle trigonostigma heteromorpha bij mij. Is dat normaal? Ik kan het me namelijk niet herinneren dat ze dat hadden toen ik ze kocht.

Screenshot_20170320-202012~01.png
 
Gisteravond en vandaag weer een dode Kegelvlekbarbeel gevonden. In twee weken tijd zijn er al 7 dood gegaan. Alle andere vissen doen het goed.
 
Nog nooit gezien...

Wanneer is het begonnen, en heb je nog iets met het aquarium gedaan?:)
 
Ik weet alleen dat het mijn kegelvlekbarbelen als dominostenen omgooit. Ik heb deze vissen nu 2, 5 week, maar het gros is ondertussen dood. De andere vissen doen het goed. Ik heb deze Rio 180 net een paar weken draaien, met water, filtermateriaal en vissen en planten uit mijn oude bak.
 
Ik zou de oorzaak zo niet weten. Waarden zijn allemaal ok mag ik aannemen ondanks dat de bak vrij kort draait?
 
Ja, waarden zijn in orde.
 
Ik hoop dat er nog een ander lid weet wat dit kan zijn.
 
NH 3/4 te hoog geeft verbrandingsplekken?
 
met een te hoge nh3/4 heb je inderdaad kans op ammonia burn.

maar als de topic starter zeker weet dat de waardes goed zijn kan je dat uitsluiten.

wat het dan wel is :S zit ook allemaal op de buiken....
 
Die waardes kan ik helaas niet meten. Het betreft ook alleen de kegelvlekbarbelen. Ze waren ook minder mooi strak van vorm bij de buik. Alle kegelvlekbarbelen zijn nu dood. 16 gingen vanzelf. 3 heb ik zelf uit hun lijden verlost. De overige vissen is niks aan te zien of te merken.
 
Ik zou bijna denken dat ze dan al iets onder de leden hadden maar dat is een aanname. Hou de andere vissen even goed in de gaten in elk geval:)
 
Zou je haast wel denken hé.
 
Ja je verwacht dat de andere vissen er anders ook wel last van zouden hebben maar ja het is altijd lastig vast te stellen en te zeggen. Vind het wel jammer dat nog niemand heeft kunnen aangeven wat die zwarte buik nou heeft veroorzaakt. Maar goed, jij hebt er niks meer aan natuurlijk. Veel plezier van de andere vissen natuurlijk
 
Mijn Otocinclussen, colisa chuna's, Nannostomus marginatussen, kulhi's en japonica's laten niks bijzonders zien. Ook geen uitval van gehad. Maar ik houd ze wel goed in de gaten. Gisteren heb ik het koolfilter eruit gehaald en een waterwissel van 50% gedaan.
 

Terug
Bovenaan