Trillende Apistogramma Hongsloi Red (dwergcichlide)


Sandor

Member
Lid geworden
24 juni 2022
Berichten
6
Leeftijd
58
Goedemiddag,
Ik ben begonnen met een paartje Apistogramma's Hongsloi en heb die onlangs uitgebreid met 2 jonge Hongsloi dames. Tenminste daarvoor heb ik ze gekocht. Ik gun de man een harem.
Nu viel mij al op bij het eerste paartje dat ze trillende bewegingen naar elkaar maken...beetje achteruitzwemmend en dan de staart krom. Ik vroeg mij het volgende af, weet iemand dat:

- is dit trillen om elkaar te imponeren? Is dit dan dus ook een goede indicatie dat het een man/vrouw betreft? of
- trillen ze ook naar hetzelfde geslacht...dus vrouw naar vrouw en man naar man?

ik begin nu namelijk een beetje te twijfelen of ik wel 1 man en 3 dames heb, of dat er meerdere mannen in het kwartet zitten.
 
Misschien een paar foto s posten van de vissen.
 
kan beiden zijn m -v of m -m

als koppelvorming
of
als intimidatie van de andere man
 
Ja zal ik proberen, is me nog niet zo goed gelukt van alle 4
Dit is een foto van het eerste koppel als paartje gekocht....in de winkel waren ze amper op kleur.....maar nu kleuren ze beiden mooi...de een 1 wel groter dan de ander en meer geel...maar ik twijfel nu of beiden geen man zijn...de andere foto is die van de kleinere alleen...de twee laatst gekochte dames heb ik nog niet op foto
 

Bijlagen

  • paar.JPG
    paar.JPG
    511.2 KB · Weergaven: 112
  • vrouw.JPG
    vrouw.JPG
    483.6 KB · Weergaven: 106
het "koppel" lijken me 2 mannen

de aarsvin van je vrouw is veel te lang voor een vrouw
 
Dank je wel voor je beoordeling. Dat vermoeden begon ik ook te krijgen....de volgende foto's zijn van nog vrij jonge, dus dat zal moeilijk te zien zijn.....maar gezien de kleuren en het trillen....vrees ik met grote vrezen dat dit ook wel eens 2 mannen kunnen zijn........
 

Bijlagen

  • IMG_3391.jpg
    IMG_3391.jpg
    402.5 KB · Weergaven: 112
  • IMG_3392.jpg
    IMG_3392.jpg
    427.6 KB · Weergaven: 113
  • IMG_3393.jpg
    IMG_3393.jpg
    442.3 KB · Weergaven: 107
ik denk inderdaad ook 2 mannen, vrouwen zijn vrij snel herkenbaar bij apisto s
 
 
zowel mannen en vrouwen goed te bestuderen in bovenstaande video
 

Terug
Bovenaan