Wat is er nieuw

Trofis colisa 1200 van skappa51

• Onderwerp starter Onderwerp starter skappa51
  • Startdatum Startdatum
Ik heb er 5 had er 1 weg gedaan omdat deze elke vis in de bak aan het opjagen was en andere maanvissen steeds aanviel wat grote stress veroorzaakte
Inmiddels al weer een week weg en week rust in de bak

Leuke bak! 7 maanvissen echt niet doen. 1,20 is goed voor een bewezen koppel. Groep pas vanaf 1,50.

Zijn en worden er ook geen 7 zijn er nu 5 maar mocht het niet gaan om er een extra bij te zetten laat ik het zo

skappa51 zei:
Ik heb er 5 had er 1 weg gedaan omdat deze elke vis in de bak aan het opjagen was en andere maanvissen steeds aanviel wat grote stress veroorzaakte
Inmiddels al weer een week weg en week rust in de bak

Dan zou ik het nu zo laten.
Je loopt altijd het risico dat er weer eentje de klos is/wordt. Als er een stel gevormd is en er zijn eitjes krijg je ook weer kans op fikse onrust.

Oke dan hou ik het zo en dan gaan er gewoon een buts garnalen in

Bij je maanvissen? Ga je daar de japonica's bij doen? Dan zal je je garnalen heel weinig zien Chris. Die zijn bang voor je manen, die erop gaan jagen.

Vind het wel meevallen heb nu ook vuurgarnalen erin zitten en die zie ik toch regelmatig voorbij kruipen
En het scheelt dat ik veel planten heb wat goed dicht gegroeid is

Ah mooi zo!

Mijn niet goed gekleurde rili's doe ik altijd in mijn Aquael en daar jagen mijn manen op. Zie er nooit meer eentje terug.

Zo weer even een update met een plaatje
Inmiddels een groep van 20 zwarte fantoom zalmen die het zeer naar hun zin hebben en al hun eigen plekje hebben gevonden zal binnenkort wat close ups maken
_Re5-aW0Mdup8sdqZeLU5BDDU4qLj_Ez.jpeg

Mooie bak hoor. :petjeaf:

Ja ik geniet er elke dag van

Begrijp ik. Ontzettend mooi ingericht. Geeft heel veel idee van ruimte en kleuren mooi verdeeld. Top.

Ja ben redelijk tevreden alleen beetje last van algjes dus ben goed uitzoeken waar het zit
Heb het redelijk goed onder controle op moment

Okee...plantenvoeding opvoeren? Je hebt aardig wat licht en je gebruikt co2...

Ja ben inderdaad extra gaan toevoegen alleen duurt dat even voor je wat ziet

Thanks
Doe me best het mooi te maken

Beste mensen
De inhoud van mijn bak wordt anders
Het staat momenteel te koop in de verkoop sectie
Ik ga over tot tanganyika
Nu zullen sommige denken van mooie planten bak naar een tanganyika
Ja ik vind het gewoon een erg boeiende en mooie inrichting
Zodra ik de opbouw heb gedaan en met water etc etc
Komt er een plaatje van 😀

Zo vandaag de vissen en planten een nieuw tehuis gegeven, ricof hoop dat ze zich al een beetje op hun gemak voelen.
Verder de bak gelijk gaan schoonmaken, wat een k u t klus haha, maar we zijn er bijna
Nog een klein laagje water en beetje grind en dan is die leeg en haal ik de laatste spons er doorheen.
Morgen eventjes piepschuim halen voor onder de stenen en beginnen met de steen schoonmaak klus pfff
Nog een drukke wee tegemoet
Maar met het vooruitzicht dat het mijn laatste werkweek is voor vakantie en dan lekker 2 weken de tijd om mijn nieuwe inrichting mooi te maken
Fotos volgen snel

De vissen moeten nog wel even wennen denk ik maar we hebben de tijd. De diamantzalmpjes zullen waarschijnlijk de discusbak ingaan net als de japonica's. Het vervoer was in ieder geval prima gegaan en thuis vonden we nog een japonica in 1 van de vuilniszakken met hout.
We zijn met het hout bezig geweest tot ik naar mijn werk moest en ik hoop dat het nu naar tevredenheid staat van mijn vriendin. Het waren wel hele mooie stukken hout en mooie grote planten.

Ben je nog bewoners tegen gekomen met het schoonmaken van de bak of hebben we echt alles goed uitgevangen? Zal best een aardige klus geweest zijn ja. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Ricof, dat vind ik goed om te horen en ja geef ze lekker de tijd en rust dan zullen ze zeker gaan wennen bij jullie
Erg mooie combi discus en diamandzalmen
Verder zie ik graag nog wel een keer een plaatje van de bakken waar het hout in gekomen is 🙂
En tijdens het uitscheppen van het grind ben ik niks meer tegen gekomen dus we hebben hem echt goed leeggehaald
Ik zal zsm een plaatje posten als ik iets gedaan heb aan de bak

Hadie Chris.....ai..zonde man van je mooie bak. 😀

Nou ja..blijf je lekker bezig he.
Ben benieuwd wat je er weer van gaat maken.

Hey peter
Ja ene kant zonde andere kant ga ik hier weer wat moois van probeten te maken
Ik zag dat je aan zeewater begonnen was
Hoe loopt dat ?

Zeewaterbak(je) staat in de planning...komt alleen steeds wat tussen, maar komt eraan 😉

Ok ben erg benieuwd.

Voorlopig staan twee van de drie stukken hout in deze bak:

tlgKgjn0cmTW2RpGbSMt-5K--FrUOV0x.jpeg

Excuses voor de slecht kwaliteit foto's overigens. Ik kreeg de kamer niet donkerder en foto's van een telefoon zijn altijd wat minder.

Kijk die staan daar erg mooi zo in die discus bak
Ik denk dat de vissen het ook erg op prijs stekken 2 van die grote stukken hout met planten

Mooi dat hout met die planten erop!

Dank je Astrid, de eer komt aan Chris toe die ze heel goed verzorgd heeft

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan