Trofis colisa 1200 wildvang maanvis van Nickey


Kom net thuis, stip in de bak! Een kardinaal met 2 stippen. Ik ben er dus vroeg bij.

Esha exit zit er al in, dat hielp de vorige keer (toen had ik wat vissen gered uit een kleine bak, zaten gelukkig nog quarantaine) dus had het in huis.

Maarja, we zouden de groep panda's aanvullen maar die moeten nog maar even wachten dus. Gaan die wel in de 80cm eerst.
 
Even kijken of ik hier wat kan plaatsen i.v.m. eerdere opmerkingen daarover.

Edit,
Ik bemerk geen probleem.
 
Ik kan nu wel posten maar daarnet moest ik eerst weer inloggen:stars:
 
Kom net thuis, stip in de bak! Een kardinaal met 2 stippen. Ik ben er dus vroeg bij.

Esha exit zit er al in, dat hielp de vorige keer (toen had ik wat vissen gered uit een kleine bak, zaten gelukkig nog quarantaine) dus had het in huis.

Maarja, we zouden de groep panda's aanvullen maar die moeten nog maar even wachten dus. Gaan die wel in de 80cm eerst.

Da's minder!! :br::br:
 
Balen, Nickey... hopen dat de boel snel weer op de rit is!
 
Veel te lang geen update gehad!

De stip heeft niet doorgezet, ik was op tijd.
De panda's doen het enorm leuk, ook is er nieuwe verlichting ingekomen (een tl verrandert naar een led) en jeetje wat een mooi verschil.

IMG_20180106_195813.jpg

Foto is gemaakt tijdens het voeren. Het leek net te sneeuwen, is alleen niet zo mooi uitgekomen op de foto.

Iig draaid de hele bak weer stabiel gelukkig!
 
Fijn dat het er weer beter mee gaat! Erg mooi iig zo!
 
Haha is die modelbouwboot op de bak voor de visjes?:D
 
Goh wat een verschil he dat led licht. De vissen en planten komen nu nog mooier uit!
 
Mooie groene bak hoor en pas maar op dat met onderhoud de boot niet echt te water gaat;)
 
Goh wat een verschil he dat led licht. De vissen en planten komen nu nog mooier uit!

Ja maakt behoorlijk uit! Planten doen het ook beter.

Zit ook een nieuw filter in, een Hydra ;)

Mooie groene bak hoor en pas maar op dat met onderhoud de boot niet echt te water gaat;)
Haha dan kunnen de visjes de titanic naspelen:D


Hahaha, zou wel tipisch iets zijn voor mij. Al doet de boot het ook echt dus blijft wel drijven :D
 
Hoe bevalt de Hydra je nu? En de bak?
 
Hoe bevalt de Hydra je nu? En de bak?


Hydra bevalt super! (Heb net ook een heel stuk gezet in het EU over Hydra)

Bak draaid stabiel, kwam er wel achter dat de bodem wat te dik is dus binnenkort maar even wat wegzuigen.
Screenshot_20180311-005807.png


Bakkie groeid goed :)
 
Mooi!!


Wat was jij nog laat op vannacht zeg:juggle::p
 
Hydra bevalt super! (Heb net ook een heel stuk gezet in het EU over Hydra)

Bak draaid stabiel, kwam er wel achter dat de bodem wat te dik is dus binnenkort maar even wat wegzuigen.
Bekijk bijlage 245652

Bakkie groeid goed :)


Ik had je opmerking al gelezen op fb :D ik ben aan het denken om de hydra 40 of 50 in de binnenbak te gaan plaatsen.
 

Dankjewel ;)

Zal ik hem gelijk maar even updaten denk ik.

Vlak na de laatste foto zijn we begonnen voor een nieuwe inrichting. Nieuw hout erin wat een paar weken heeft rond gedreven.
IMG_20180324_235045.jpg


Gister begon het laatste drijvende stuk te zweven
IMG_20180330_191405.jpg


En vandaag kon eindelijk de nieuwe inrichting beginnen!
IMG_20180331_203215.jpg
IMG_20180331_203223.jpg

Alles is natuurlijk gefilmd :D :D


Hele avond bezig geweest en voor zover ik kan zien toch redelijk tevreden!
IMG_20180331_224818.jpg


Bak moet nog verder beplant worden, zitten nu alleen wat javavarens, een anubias en een echinodorus in die ik had maar dat word natuurlijk verder uitgebreid tot een echte plantenbak.

Laten we nu Hydra z'n werk maar even doen en zal de bak weer gouw helder zijn :)
 
Looking good! Lekke laten groeien dus

Yep, zal nog wel wat crypto's, anubias (uit de oude inrichting) javavarens en wat vallisneria bijplaatsen denk ik. Maar ik zie wel even hoe en wat als de bak helder is :)
 
Sow flinke klus! Wel altijd leuk alles omgooien:D

Heb je hier ook een hydra in?
 
Wat een werk Nicky. Mooi stuk hout is dat overigens :smitten:
 
Wat een werk Nicky. Mooi stuk hout is dat overigens :smitten:

Dankjewel ;) op vivarium al gekocht haha, half uur staan kijken toen. Maar heb dus goede stukken gekozen.

Bak is alweer 100% helder maar er is te veel weerspiegeling op goede foto's te maken, dus jullie moeten het even doen met een zij aanzicht.
IMG_20180401_112129.jpg


Bak is behoorlijk leeg dus moeten ff planten in komen, ga ik dus vandaag maar even uitzoeken welke erin gaan komen.

Sow flinke klus! Wel altijd leuk alles omgooien:D

Heb je hier ook een hydra in?

Jaa, zeker leuk, het oude stuk hout hadden we inmiddels ook al 2 jaar, leuk om eens iets anders te hebben.

Hier staat een Hydra stream 1 bij, externe dus. In tegenstelling tot de 1m deed dit aquarium het niet zo geweldig voor de Hydra, steeds de waterwaarden net niet stabiel krijgen, als ik te veel de bodem zou omgooien had ik gelijk nitriet in de bak etc.
Gister dus alles omgegooid en ik zal zo de Waterwaarden eens meten, eigenlijk verwacht ik dus niks raars. Ik had die hele her-inrichting ook niet durven dus als de Hydra er niet bij zou zitten, te veel kans op nitriet. Dus heb Hydra even flink lopen uitdagen hahaha :D
 
Ik ben eens benieuwd hoe de Hydra 50 het gaat doen in de rio. Ik verwacht geen wonderen maar zou fijn zijn om de interne in de toekomst eruit te slopen wetende dat de Hydra en externe filter het prima samen doen. Even aankijken dus.
 
Ik ben eens benieuwd hoe de Hydra 50 het gaat doen in de rio. Ik verwacht geen wonderen maar zou fijn zijn om de interne in de toekomst eruit te slopen wetende dat de Hydra en externe filter het prima samen doen. Even aankijken dus.

Nee Hydra doet zeker geen wonderen. Maar wel wonderbaarlijk wat Hydra doet hier in de bakken :D :D

Heb hier een 100l draaien op enkel en alleen een Hydra 30. Gaat prima. Dus samen redden ze het echt wel lijkt me.
 
Bak was vanmorgen alweer helemaal helder maar vanavond foto's kunnen maken, houd er rekening mee dat er nog een hele hoop planten missen.
IMG_20180401_202333.jpg


Iemand ideeën voor planten? Zit nu te denken aan:
- Crypto wentii mix van groen en bruin
- meer javavarens
- crypto tropica
- rode tijger lotus die ik al heb
- vallisneria ????

En nog anubias nana dat ik nog heb. Heb ook nog een beetje mos dus ik zal eens kijken of dat het gaat doen.
 

Terug
Bovenaan