Trofis colisa 1500 of Juwel Rio 450


edje555

Well-known member
Lid geworden
11 november 2015
Berichten
1,316
Leeftijd
53
Potverdikkie ik blijf maar twijfelen tussen de Trofis colisa 1500 en de Juwel Rio 450

Trofis , nadelen er zit T5 4x54Watt TL in gemonteerd maar is te upgraden naar led wat weer extra kosten meebrengt + verwarming 300Watt extra aanschaf 33euries > totaal 731,60 euries ex bezorgkosten a 59,95
Voordelen is goedkoper in aanschaf Aquarium+meubel 698,60 euries. 12mm dikke ruit.
Nadelen geen filter en verwarming (filter niet nodig maar verwarming is bruikbaar)

Juwel Rio 450, nadelen binnenfilter+verwarming maar deze sloop ik er wel uit en kan de verwarming gebruiken met zuignappen, duurder in aanschaf 734,95 euries. ex bezorgkosten a 59,95
Voordelen heeft multilux led helaas niet dimbaar maar upgraden naar helialux spectrum zou een optie zijn.

Uiterlijk van beide Aquarium sets zijn vrijwel gelijk aan elkaar maar welke is beter van kwaliteit ?

De één zegt Trofis is beter van kwaliteit en ook dikker glas 12mm, De Juwel heeft wat dunnere ruiten maar heeft gehard glas..

Wat is jullie mening ?
 
Jeetje helemaal niemand die mij een beetje advies kan geven ?
 
Tja ik zou voor de Trofis gaan want volgens mij zijn de Juwel bakken niet de beste maar daar is vaak de prijs ook naar. Ik heb daarom zelf net een Aquatlantis 120 gekocht en dan zie je echt verschil met de goedkopere Juwel en ferplast bakken wel.
 
Nou bedank vast voor de informatie, denk dat ik dan maar voor de Trofis gaat omdat mijn Eheim Pro 4+ 600 + Co2 toch overgaat naar de nieuwe de bak dan is een extra 33euries voor een verwarming wel de moeite waard.
Jammer dat er T5 4x 54Watt in zit maar goed dat wordt dan weer sparen voor led omdat de led balken boven de Rio 180 veel te weinig zijn voor 1.50cm bak.
Dat zal ik wel even gaan merken op mijn energie meter met 220Watt licht 10uurtjes per dag :D ..ach de kerst komt eraan dus wie weet.
 
Neem je ook een meubel of zonder meubel?

Edit: ik las het al.

Ik persoonlijk vind de meubel van trofis niet zo mooi. Wellicht kan je combineren?

Aqua van trofis en meubel van juwel of aquatlantis? Mits de lengte en breedte maten overeenkomen?

Wellicht een idee?
 
Waarom sluit je Aquatlantis uit?
daar zit wel ineens een goede LED lichtbalk in.
 
Normaal zou ik een Trofis adviseren omdat die hoger zijn dan de meeste andere aquaria en dat vind ik zelf mooier echter in dit geval is de rio 450 is zelfs nog iets hoger dan de trofis dus dat gaat niet op. Het design van de Juwel vind ik ook iets mooier dan de colisa lijn, vooral de kast er onder. Hoe de glasdikte is bij de Juwel weet ik niet maar de Trofis is 12mm wat ik toch wel erg fijn vind, Juwel is meestal een slagje dunner al heb ik bij Juwel nog nooit verhalen gehoord dat een ruit is geknapt dus wat maakt het eigenlijk uit.

De Juwel komt met LED verlichting wat ook weer prettiger, zie niet waarom je nu nog een aquarium nieuw met TL zou kopen en wat prijs betreft begrijp ik dat ze elkaar niet veel ontlopen.

Ik denk dat ik zelf voor de Juwel zou gaan, puur omdat ik het design van de kast wat mooier vind. Je kunt ook nog eens naar de Puntius lijn kijken van Trofis, die vind ik zelf iets mooier.
 
Ik heb zelf de juwel 450 led en ben er erg tevreden over ik heb alleen wel de lampen vervangen door hvp gold 1200 en qua filters heb ik er nu1x eheim prof 4 600 en 1x jbl 1502 er onder staan
 
Ga voor Trofis zijn prima bakken en je hoeft de boel niet te slopen (filter)
Led verlichting van de juwel is een drama veel te sterk en te hard 9600 kelvin hoort meer bij een zee bak thuis zo blauw is het .
Bij de Trofis kun je rustig sparen voor led terwijl je bijna verplicht bent om de led van juwel gelijk te vervangen (als je geen algen explosie wilt)
Kast kan je natuurlijk uit wisselen maakt qua kwalitijd niet veel uit.
 
Waarom sluit je Aquatlantis uit?
daar zit wel ineens een goede LED lichtbalk in.

Zijn hele mooie bakken... maar boven mijn buget dus zal ik het met iets minder moeten doen.
 
Ga voor Trofis zijn prima bakken en je hoeft de boel niet te slopen (filter)
Led verlichting van de juwel is een drama veel te sterk en te hard 9600 kelvin hoort meer bij een zee bak thuis zo blauw is het .
Bij de Trofis kun je rustig sparen voor led terwijl je bijna verplicht bent om de led van juwel gelijk te vervangen (als je geen algen explosie wilt)
Kast kan je natuurlijk uit wisselen maakt qua kwalitijd niet veel uit.
Dacht dat de led buizen multilux Nature en daylight die er standaard in zitten wwel aardig waren. boven mijn Rio hangt T5 nature en daylight en dat geeft prima resultaat met groei en kleur.. of jij bedoeld de Helialux maar die zit er niet boven.
 
Neem je ook een meubel of zonder meubel?

Edit: ik las het al.

Ik persoonlijk vind de meubel van trofis niet zo mooi. Wellicht kan je combineren?

Aqua van trofis en meubel van juwel of aquatlantis? Mits de lengte en breedte maten overeenkomen?

Wellicht een idee?
Dat is het hem ook juist, het meubel van Juwel ziet er beter uit voor mijn ogen dan die van Trofis, maar goed ik heb altijd goede ervaringen gehad met Juwel dus daarom twijfel ik omdat Trofis juist weer een beter gebouwd aquarium is (althans dat zeggen ze) misschien inder daad even kijken of een Trofis bak kwa maten het zelfde zijn om op een Juwel meubel te plaatsen...zou een hele goede optie zijn.
 
heb even gekeken voor je. je komt overal 1cm te kort. de bak is 150x50 zowel Juwel als Aquatlantis is 151x51
Al is het niet zo heel erg maar dan nog mooier dan de "Uitstekende"planken van Trofis
 
Dacht dat de led buizen multilux Nature en daylight die er standaard in zitten wel aardig waren. boven mijn Rio hangt T5 nature en daylight en dat geeft prima resultaat met groei en kleur.. of jij bedoeld de Helialux maar die zit er niet boven.
IK neem aan dat je boven je eigen bak de oude vertrouwde T5 tl buizen hebt hangen althans dat begrijp ik uit je post
Deze zijn inderdaad prima maar niet te vergelijken met de led buizen multilux Nature en daylight deze zijn als aangegeven veel te vel zeker de daylight
t5 tl
HiLite T5 Day
De JUWEL High-Lite Day zorgt voor maximale helderheid in uw aquarium.
In het speciale lichtspectrum van de High-Lite Day fluorescentielamp, komen de natuurlijke kleuren van uw dieren- en plantenwereld optimaal tot hun recht.
fg_juwel_aquarium_T5_Day_spektrum(5)-l.jpg


• Heldere kleuren
• Een kleurtemperatuur van 8000 Kelvin zorgt voor helder en levendig licht

LED DAY
De energiezuinige lamp LED Day met zijn heldere, levendige licht zorgt voor een briljante verlichting van uw aquarium en stimuleert tegelijkertijd de plantengroei.
fg_juwel_aquarium_LED_Tubes_Day_spektrum(5)-l.jpg


Alleen geschikt voor MultiLux LED. Niet compatibel met T5-inzetlampen.
  • Briljante kleureffecten
  • De kleurtemperatuur van 9000 Kelvin zorgt voor helder en levendig licht
zoals je ziet is de kleur verdeling bij de tl tT5 een stuk beter als bij de led buis deze hoort eigelijk meer bij een zee bak qua felheid en blauw licht
Had hem hier zelf ook boven de rio 240 hangen binnen notime problemen met algen groei
En nee geen te korten qua voeding en co2
 
Zijn hele mooie bakken... maar boven mijn buget dus zal ik het met iets minder moeten doen.

Als je er rekening mee houdt dat de standaard verlichting niet moet vervangen worden, dan is de prijs behoorlijk verantwoord. Anders moet je eens op de 2dehands markt zoeken.
 
IK neem aan dat je boven je eigen bak de oude vertrouwde T5 tl buizen hebt hangen althans dat begrijp ik uit je post
Deze zijn inderdaad prima maar niet te vergelijken met de led buizen multilux Nature en daylight deze zijn als aangegeven veel te vel zeker de daylight
t5 tl
HiLite T5 Day
De JUWEL High-Lite Day zorgt voor maximale helderheid in uw aquarium.
In het speciale lichtspectrum van de High-Lite Day fluorescentielamp, komen de natuurlijke kleuren van uw dieren- en plantenwereld optimaal tot hun recht. Bekijk bijlage 282201

• Heldere kleuren
• Een kleurtemperatuur van 8000 Kelvin zorgt voor helder en levendig licht

LED DAY
De energiezuinige lamp LED Day met zijn heldere, levendige licht zorgt voor een briljante verlichting van uw aquarium en stimuleert tegelijkertijd de plantengroei. Bekijk bijlage 282202

Alleen geschikt voor MultiLux LED. Niet compatibel met T5-inzetlampen.
  • Briljante kleureffecten
  • De kleurtemperatuur van 9000 Kelvin zorgt voor helder en levendig licht
zoals je ziet is de kleur verdeling bij de tl tT5 een stuk beter als bij de led buis deze hoort eigelijk meer bij een zee bak qua felheid en blauw licht
Had hem hier zelf ook boven de rio 240 hangen binnen notime problemen met algen groei
En nee geen te korten qua voeding en co2

Ik kan die daylite ook vervangen voor een Nature, en is het te fel dan plak ik wel doorzichtige folie over de led buis heen en dan even de lux meten.. ik moet 1300lux op de bodem meten dan zit ik prima.. nature is 4000K dus prima op planten.
T5 kom ik op 1320lux uit op de bodem dus wanneer ik dat met die ledbuizen aanpast moet het wel te doen zijn. althans..in theorie..
Algenbloei had ik al een keer met T5, daar heb ik een UV-C filter Eheim Reef-400 tussen hangen wat geweldig helder water oplevert..., die gaat over naar de rio 450 of de Trofis dus dat probleem zal ik niet snel krijgen maar teveel licht is ook funest voor manen dus ik zal wel wat drijvers moeten gaan toevoegen.
 
Laatst bewerkt:

Dit is wat ik eigenlijk bedoelde met de losse plank van Trofis.
Bekijk bijlage 282204

Je hebt trouwens ook een Trofis Puntius 1500

mooier afgewerkt tbh

wel duurder :)

Ja snap wat je bedoel de gehele onderkast is niet zo lang als het aquarium zelf, maar dat is nu bij mijn Rio 180 ook niet het geval en nooit mij aan gestoord maar één geheel is strakker zoals de SBX onderkast van Juwel en echt wel een pluspunt op uiterlijk.
Trofis punuis is inderdaad net wat duurder dus valt ook net buiten mijn buget.. je weet wel een vrouw :p
 
Ja snap wat je bedoel de gehele onderkast is niet zo lang als het aquarium zelf, maar dat is nu bij mijn Rio 180 ook niet het geval en nooit mij aan gestoord maar één geheel is strakker zoals de SBX onderkast van Juwel en echt wel een pluspunt op uiterlijk.
Trofis punuis is inderdaad net wat duurder dus valt ook net buiten mijn buget.. je weet wel een vrouw :p
Ik zou de touwtjes weer terug in handen nemen :) geef haar een ring met 18karaat en zeg je o ja ik heb ook even een nieuw aqua gekocht. dan zal je zien niemand protesteert
 
Ik zou de touwtjes weer terug in handen nemen :) geef haar een ring met 18karaat en zeg je o ja ik heb ook even een nieuw aqua gekocht. dan zal je zien niemand protesteert
Dan hou ik nog minder over om een nieuw aquarium aan te schaffen :D dus doen we maar niet he..
 
Nou de kogel is door de kerk, het wordt de Juwel Rio 450 en is besteld en wordt als de leverancier donderdag de bak binnen heeft deze vrijdag nog afgeleverd hier aan huis.

Reden was dat de Trofis Colisa 1500 al 5 klanten in backorder staan en de levertijd meer als 10weken is opgelopen en met pech pas volgend jaar weer geleverd kan worden, moah hier ga ik niet op wachten voor die 60tientjes meer voor de Juwel.
De kast van Juwel toont ook stukken mooier, met de Multilux led verlichting daar kom ik wel uit om het aan te passen met gewenste licht intensiteit en Kelvin waarde.
Zit een XL binnen filter in met verwarming eens kijken of het misschien mee kan blijven draaien met de Eheim Pro4+ 600 die iets te krap is voor 450liter water zou het binnen filter nog wel een poosje een functie hebben.. javavaren er tegen lijmen dan zie je hem ook bijna niet meer als het is dichtgegroeid.
Achterwand neem ik nooit dan een mooi groot stuk zwart karton aan de achterkant plakken scheelt ook weer water + plus wil je een andere print dan print ik zelf wel een prachtige achtergrond van de Amazone. (nooit fan geweest van achterwanden in het aquarium wegens algen en verkleuren.

Dus... nou hoop dat die vrijdag wordt afgeleverd dan heb ik weer wat te doen aankomend weekend :D:thumbs:
 
Evenal een mooie keuze hoor!
Sws ben ik met de kast keuze 100% met je eens.

Heel veel plezier ermee Ed!

Persoonlijk zou ik die interne filter niet gaan gebruiken dan zou ik kiezen voor een 2e externe filter. Maar keuze is aan jou natuurlijk.
 
Evenal een mooie keuze hoor!
Sws ben ik met de kast keuze 100% met je eens.

Heel veel plezier ermee Ed!

Persoonlijk zou ik die interne filter niet gaan gebruiken dan zou ik kiezen voor een 2e externe filter. Maar keuze is aan jou natuurlijk.
Dat zou ook een betere optie zijn maar eerst weer ff sparen, denk dat er een Eheim 2080 op komt te draaien of de nieuwe Sunsun 3000H die kan je namelijk ook digitaal de flowrate regelen in 10stappen en via USB programeren om een schema te makewn voor dag en nacht flowrate + UV-C lamp ingebouwd met PL-voet dus ook makkelijk verkrijgbaar om te vervangen.

Wat ik ook nog kan doen, ik heb welk de Sunsun voorfilter 604 pot met kranen in huis daar gaat 6liter mechanische filter in dan zou ik de Eheim geheel kunnen vullen met siporax dus 4manden van 1.2kilo dat zal denk 1 liter siporax per mandje in gaan das 4liter totaal wat gewoon voldoende moet zijn voor 450liter water... echt hoog debiet is niet nodig omdat het een Maanvissen biotoop wordt met filterzand en kienhout en zwaardplanten en apogenton en achtergrond bij het filter valisinera gigantea dat lekker over oppervlakte gaan woekeren wat schaduw geeft voor de manen.
Dus misschien is het wel haalbaar op die manier zonder het interne filter.. maar eerst even alles gaan uitdokteren, Eheim Pro4+600 draaid al 3 jaar dus overhangen van de Rio 180 naar de Rio 450 scheelt alweer indraaien... dus vullen die bak even paar dagen laten draaien en water waardes meten kan het maanvis echtpaar al na een week over naar hun nieuwe huis samen met de 10 Cory's.
Wil wel maanvissen gaan toevoegen maar weet niet goed of dat kan bij een stel maanvissen die al ruim 2jaar oud zijn en daar jonge maanvissen bij te voegen.. om op een aantal van 9stuks uit te komen.. verder komt er geen andere vis bij dan de 15 Corydoras.
Dus later is een extra filter wel noodzakelijk om het water zo goed mogelijk te houden als de jonge maanvissen gegroeid zijn.
 
Dat zou ook een betere optie zijn maar eerst weer ff sparen, denk dat er een Eheim 2080 op komt te draaien of de nieuwe Sunsun 3000H die kan je namelijk ook digitaal de flowrate regelen in 10stappen en via USB programeren om een schema te makewn voor dag en nacht flowrate + UV-C lamp ingebouwd met PL-voet dus ook makkelijk verkrijgbaar om te vervangen.

Wat ik ook nog kan doen, ik heb welk de Sunsun voorfilter 604 pot met kranen in huis daar gaat 6liter mechanische filter in dan zou ik de Eheim geheel kunnen vullen met siporax dus 4manden van 1.2kilo dat zal denk 1 liter siporax per mandje in gaan das 4liter totaal wat gewoon voldoende moet zijn voor 450liter water... echt hoog debiet is niet nodig omdat het een Maanvissen biotoop wordt met filterzand en kienhout en zwaardplanten en apogenton en achtergrond bij het filter valisinera gigantea dat lekker over oppervlakte gaan woekeren wat schaduw geeft voor de manen.
Dus misschien is het wel haalbaar op die manier zonder het interne filter.. maar eerst even alles gaan uitdokteren, Eheim Pro4+600 draaid al 3 jaar dus overhangen van de Rio 180 naar de Rio 450 scheelt alweer indraaien... dus vullen die bak even paar dagen laten draaien en water waardes meten kan het maanvis echtpaar al na een week over naar hun nieuwe huis samen met de 10 Cory's.
Wil wel maanvissen gaan toevoegen maar weet niet goed of dat kan bij een stel maanvissen die al ruim 2jaar oud zijn en daar jonge maanvissen bij te voegen.. om op een aantal van 9stuks uit te komen.. verder komt er geen andere vis bij dan de 15 Corydoras.
Dus later is een extra filter wel noodzakelijk om het water zo goed mogelijk te houden als de jonge maanvissen gegroeid zijn.
Mooie plannen Ed.

Wel wil ik zelf maar dat is eigen gevoel.
sunsun niet helemaal 100% op leunen. Het blijft japans a chinees spul. Niet voor niets "goedkoop" en wie weet hoe lang hij mee gaat.

Als jij zeker weet dat eheim die je hebt de hele bak kan trekken.voor minimaal 2 3 dagen in zijn 1ntje zodat je een nieuwe pomp kan kopen in de tussen tijd dan prima zo niet dan durf ik mij er niet aan te wagen. Ik persoonlijk ben niet echt heel bekend met eheim.
Heb zelf jbl en een fluval fx4. Ik las laatst ook even in de fx5 maar geen idee of die hier te koop is. Daar niet naar gekeken.

Maar indd sunsun is prima voor als dat de bovenstaande van toepassing is uiteraard.

Ik zou je bak iets langer draaien zonder vis.
Want je mist natuurlijk een hoop bacterie ook in je substraat. En anders indd vaak meten en wisselen. Hoop dan niet dat je met emmers moet gaan slepen haha 400 liter is nogal wat :)
 
Mooie plannen Ed.

Wel wil ik zelf maar dat is eigen gevoel.
sunsun niet helemaal 100% op leunen. Het blijft japans a chinees spul. Niet voor niets "goedkoop" en wie weet hoe lang hij mee gaat.

Als jij zeker weet dat eheim die je hebt de hele bak kan trekken.voor minimaal 2 3 dagen in zijn 1ntje zodat je een nieuwe pomp kan kopen in de tussen tijd dan prima zo niet dan durf ik mij er niet aan te wagen. Ik persoonlijk ben niet echt heel bekend met eheim.
Heb zelf jbl en een fluval fx4. Ik las laatst ook even in de fx5 maar geen idee of die hier te koop is. Daar niet naar gekeken.

Maar indd sunsun is prima voor als dat de bovenstaande van toepassing is uiteraard.

Ik zou je bak iets langer draaien zonder vis.
Want je mist natuurlijk een hoop bacterie ook in je substraat. En anders indd vaak meten en wisselen. Hoop dan niet dat je met emmers moet gaan slepen haha 400 liter is nogal wat :)
Sunsun schijnt niet echt slecht te wezen althans er zijn genoeg mensen buiten Nederland die de al jaren hebben draaien zonder problemen, maar tja de Eheim Pro4+ serie is ook gemaakt in china :juggle: ..

De Rio 180 blijft ook gewoon in huis daar draait nu al een Eheim 2213 (classic 250) op die straks de boel moet overnemen met een tweede 2213 die al klaar staat, de zwaardplanten gaan eruit naar en over naar de Rio 450
De Rio 180 wordt een Azie biotoop met Sumatranen, met planten uit azie, zoals de Crypto's die er al in staan en de Hygrophila polysperma en voeg daarbij ook de Hygrophila difformis of Vaantjesplant aan toe met wat kienhout en steen.

Vullen van de bak gaat met de tuinslang...en aangezien het leiding water hier KH6 en Gh9 is met een Ph van 8.2 zal met het overzetten ook direct de planten weer worden gevoedt met Co2 , alles gaat over van de Rio 180 behalve JBM led balken, onde rhet filterzand komt klei blokken met rootsticks van JBL dus dat gaat wel goed komen.
Verwacht na 1 week dat de manen wel over kunnen omdat 2 maanvissen op 450liter water met een ingedraaid filter weinig problemen zal geven voor het filter, cory's gaat ook wel vroeger wel vaker gedaan met overzetten naar een nieuw aquarium met ingedraaid filter vanaf een andere bak.

Zit alleen nog even info te zoeken of dat ik bij mijn twee maanvissen gewoon jonge maanvissen kan bij plaatsen... zonder dat het op een slachtparty gaat uitlopen.
 
Goede keuze gezien de levertijd :thumbs:
Wat de eheim betreft even oppassen met de Eheim 2080 lees hier op het forum en hoor om me heen dat het nog al een herrieschopper is geld ook voor de jbl 1902e
Fluval fx 4 en 6 zijn ook beste filters
Dacht uit mijn hoofd dat de fx6 voor de fx5 in de plaats is gekomen.
Of je de fx6 in je kast kwijt kan :juggle: is een heel groot filter
 
Goede keuze gezien de levertijd :thumbs:
Wat de eheim betreft even oppassen met de Eheim 2080 lees hier op het forum en hoor om me heen dat het nog al een herrieschopper is geld ook voor de jbl 1902e
Fluval fx 4 en 6 zijn ook beste filters
Dacht uit mijn hoofd dat de fx6 voor de fx5 in de plaats is gekomen.
Of je de fx6 in je kast kwijt kan :juggle: is een heel groot filter

Ze schijnen inderdaad aardig hoorbaar te zijn, maar zal eerst eens de prefilter pot van Sunsun 604 met kranen tussen mijn Eheim proberen, zo kan ik de eheim helemaal vol doen met Siporax, zit nu 1x mandje meduim spons in met filtervlies 1x mandje eheim biomech en dan 1x mandjke siporax en een mandje eheim substrate pro.. dan kan ik dat eheim biomech in het voorfilter na het spons en filtervlies doen, en het meduim spons uit de eheim halen dan heb ik 2 mandjes leeg dat ik kan vullen met Siporax.
Dus indeling van de Eheim wordt dan 3x Siporax en 1x eheim substrate pro... dat moet voldoende zijn voor 450liter water 3liter Siporax en 1 liter Eheim substrate pro...
flowrate is 1250liter maar halveer deze gerust en zeker met een prefilter en UV-C lamp ertussen... dus zeg 600-800liter debiet. moet te doen zijn, daarbij kan ik het interne filter gewoon even erbij houden als backup en later een groter filter nemen en dan het internefilter pas verwijderen... 15min werk met een goed lange scherpe plamuur mes.

Of een FX6 in de kast gaat passen ? denk het niet maar dat wordt even opmeten om zeker van te zijn hoeveel ruimte er in de kast is achter een deur.
 
Ik heb op mijn 450led de eheim pro4 600 en de jbl 1502e en dat bevalt mij prima, is een behoorlijke overkill maar dat heb ik ook nodig met mijn visjes
 
Ze schijnen inderdaad aardig hoorbaar te zijn, maar zal eerst eens de prefilter pot van Sunsun 604 met kranen tussen mijn Eheim proberen, zo kan ik de eheim helemaal vol doen met Siporax, zit nu 1x mandje meduim spons in met filtervlies 1x mandje eheim biomech en dan 1x mandjke siporax en een mandje eheim substrate pro.. dan kan ik dat eheim biomech in het voorfilter na het spons en filtervlies doen, en het meduim spons uit de eheim halen dan heb ik 2 mandjes leeg dat ik kan vullen met Siporax.
Dus indeling van de Eheim wordt dan 3x Siporax en 1x eheim substrate pro... dat moet voldoende zijn voor 450liter water 3liter Siporax en 1 liter Eheim substrate pro...
flowrate is 1250liter maar halveer deze gerust en zeker met een prefilter en UV-C lamp ertussen... dus zeg 600-800liter debiet. moet te doen zijn, daarbij kan ik het interne filter gewoon even erbij houden als backup en later een groter filter nemen en dan het internefilter pas verwijderen... 15min werk met een goed lange scherpe plamuur mes.

Of een FX6 in de kast gaat passen ? denk het niet maar dat wordt even opmeten om zeker van te zijn hoeveel ruimte er in de kast is achter een deur.
Nou heb zelf ook een fx6 gehad maar deze paste alleen in het midden vak in de oude versie van de juwel kast rio 400. waar dan weer een trofis bak op stond :D
Nu in de nieuwe uitvoering :S
 

Terug
Bovenaan