Trofis Colissa1800


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Beste mensen,

Lekker bezig met plannen/aanschaffen/knutselen/wachten/dromen van mijn toekomstige nieuwe opstelling. Nu kom ik er achter dat een 180 cm bak nog best duur is om op maat te laten maken. Ik kom echter wel een standaard bak tegen die perfect zou passen, de Trofis Colissa 1800. Ik krijg alleen de vinger er niet achter wat nu bedoeld wordt met "geen filter en aansluiting uit het zicht" . Alle fimpjes en foto's die ik kan vinden zijn van de voorkant of van afstand, ik wil zien hoe de af en aanvoer is gemaakt. Ik zie ook altijd externe filters met pomp, ik snap dat er geen intern filter in zit, maar ik zie ook geen combi van deze bak met een sump. Ik werk wel met een sump.

Heeft iemand hier wat foto's van de bovenkant en de binnenkant van deze bak? Dan kan ik beter beoordelen of ik op eoa manier gebruik kan maken van de bestaand structuren of dat het wellicht mogelijk is om er zelf een overloop in te kitten en een doorvoer te boren?
Alle overige ervaringen van mensen die zo'n bak hebben zijn ook zeer welkom.

tnx

Mark
 
Wat ze daarmee bedoelen is dat er boven het waterniveau, aan beide kanten, een uitsparing in the achterzijde zit waar je slangen (voor een extern filter) en elektra door naar buiten kunt leiden, uit het zicht. Er zit zo ver ik weet geen bodemdoorvoer voor een sump in.
 
Zit standaard geen doorvoer in de bodem bij deze
Kan er wel zelf in gemaakt worden maar houd rekening met het vervallen van de garantie.
Je zou ook kunnen overwegen om zelf een bak te laten bouwen bv bij https://www.aquariavanwolferen.n of een andere bak bouwer
 
In onderstaande video zie je de bak zonder kap.


Ik zie em, uitsparing in de achterkant. Kitten van een overloop zou mij nog wel lukken. Maar ik hoor ook wat Flipper zegt, garantie vervalt. Da's net als bij de Juwel als je de binnenfilter eruit sloopt.

Van Wolferen heb ik inderdaad ook op m'n netvlies. Ik heb al een offerte gekregen van Romberg, die was echt veel te hoog. Ik heb er nog meer uitstaan, ook voor een acrylbak op twee websites, maar ik vermoed vanwege vakantieperiode zijn ze niet vlot met reageren. Gaat mij niet om tientjes-werk hoor. Maar die Colissa is best mooi en ook gunstig geprijst. Ik kijk ook op marktplaats, als daar een goeie 180 bak voorbijkomt, gevuld of niet, gebruik ik alleen de kale bak en de rest gaat in de container (NEE, niet de visjes uiteraard). Zelfs met zo'n aanpak kan ik nog wel goedkoper zijn heb ik gezien.

tnx voor jullie reacties

Mark
 

Terug
Bovenaan